Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


مجموعه عکس گل نیلوفر آبی


عکس گل نیلوفر آبی

سال‌هاست که ما در متمم، لابه‌لای درس‌های سنگین و جدی، مطالبی را با عنوان #زنگ تفریح منتشر می‌کنیم.

بخش قابل‌توجهی از این زنگ تفریح‌ها، به عکس‌ها و #تصاویر حیوانات اختصاص داشته است. اما اخیراً به پیشنهاد دوستان متممی، عکس گل‌ها و گیاهان و درخت‌ها را هم به زنگ تفریح‌ها افزوده‌ایم.

تا کنون از این مجموعه، عکس‌های گل نرگس و عکس درخت ارغوان، گل پرنده سبز و مجموعه عکس گل یاس منتشر شده است.

این بار مجموعه‌ای از عکس‌های گل نیلوفر آبی را برای شما گرد آورده‌ایم.

نیلوفر آبی یا Water Lily گلی نام‌آشنا است که همه‌ی ما نمونه‌های آن را در حوض‌ها، برکه‌ها، مرداب‌ها و حتی آکواریوم‌های خانگی مشاهده کرده‌‌ایم.

البته نیلوفر قبل از این‌که معرّب (عربی) شود، نیلوپر بوده است: گلی با پرهای آبی.

اما امروز می‌دانیم که تنوع نیلوفر بیشتر از این حرف‌هاست. در واقع، بین ۶۰ تا ۷۰ گونه‌ی مختلف از نیلوفر وجود دارد که اتفاقاً بسیاری از آن‌ها دارای گلبرگ‌های آبی رنگ نیستند.

نیلوفر آبی، از جمله قدیمی‌ترین گیاهان کره‌ی زمین است و حداقل حدود ۱۳۰ میلیون سال است که بر سطح آب‌های کره‌ی زمین زندگی می‌کند (+).

روی برگ‌های نیلوفر آبی، پوششی وجود دارد که مانع جذب آب می‌شود. به همین علت، آب فقط به صورت قطره‌ روی برگ‌های نیلوفر آبی می‌نشیند و نمی‌تواند سطح برگ را خیس کند.

برگ‌ها معمولاً بزرگ هستند و روی سطح آب، شناور می‌مانند و موجودات سبک، می‌توانند روی آن‌ها بنشینند. به همین علت، آشناترین تصویری که از نیلوفر آبی در ذهن ماست، قورباغه‌ای است که روی برگ گل نیلوفر آبی نشسته است و آواز می‌خواند.

این برگ‌های بزرگ، پناهگاهی امن برای ماهی‌ها هستند و آن‌ها را از تابش مستقیم آفتاب و نیز شکارچیان مختلف، حفظ می‌کنند.

در میان خانواده‌ی نیلوفر آبی، بزرگ‌ترین برگ‌ها متعلق به گروه ویکتوریا است که تصویر آن را در انتهای این مجموعه می‌بینید. بعضی از برگ‌های خانواده‌ی ویکتوریا در حدی بزرگ و قوی هستند که می‌توانند وزن یک کودک را تحمل کنند.

توضیح پایانی این‌که عکس‌ها را صرفاً با جستجوی کلمات کلیدی Water Lily و Nymphaeaceae (نام علمی گروه گونه‌های نیلوفرآبی) در گوگل به دست آورده‌ایم. به خاطر همین نام عکاس‌ها را نمی‌دانستیم که زیر هر عکس بیاوریم.

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

از میان درس‌هایی که در فهرست بالا آمده است، درس‌های زیر از جمله پرطرفدارترین‌ موضوعات هستند:

دوره MBA  |  مذاکره  |  کوچینگ  |  توسعه فردی

فنون مذاکره  |  تصمیم گیری  |  مشاوره مدیریت

تحلیل رفتار متقابل  |  تسلط کلامی  |  افزایش عزت نفس

چگونه شاد باشیم  |  هوش هیجانی  |  رابطه عاطفی

خودشناسی  |  شخصیت شناسی  |  پرورش کودکان هوشمندتر

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    فائقه خطیبی ، کتی محمدی ، الهه ربیعی ، داود شاکری ، محسن سعیدی پور

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۰ نظر برای مجموعه عکس گل نیلوفر آبی

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : جواد خوانساری

    چند سال پیش سفری دو سه روزه به خطه‌ی گیلان و منطقه‌ی انزلی داشتم. هر نقطه‌ی گیلان به تنهایی قدر بهشت زیباست، اما یکی از بهترین لحظه‌های سفر -که برای همیشه در خاطرم ثبت شده- دیدار از تالاب زیبای انزلی بود.

    یه صبح درخشان اواخر خرداد بود و نسیم ملایمی از سمت دریا می‌اومد. رفتم اسکله و سوار قایق شدم. آقای میانسالِ قایقران با لهجه‌ی گیلانی ازم پرسید: بار اولته میای مرداب؟ گفتم: آره. لبخندی زد و گفت: پس می‌برمت بهترین نقطه‌ی مرداب. و موتور قایقش رو روشن کرد و حرکت کردیم.

    یه جایی آقای قایقران -که طبع شاعرانه‌ای هم داشت- گفت: چشماتو ببند و هر وقت گفتم وا کن. چشمامو بستم و یه هیجان شیرینِ ناشناخته‌ای در وجودم دوید. کمی بعد گفت: حالا نگاه کن. و من چشم وا کردم به روی زیباترین چیزی که تا به حال دیده بودم:‌ لاله‌ی تالاب انزلی.

    تو اون سفر تصمیم گرفته بودم به جای تمرکز روی عکاسی -که خیلی وقت‌ها عامل حواس‌پرستی ماست- تمرینِ دشوارِ بودنِ در لحظه کنم. برای همین عکسی از اون لاله‌ها ندارم اما تصویرشون تا ابد در قلبم ذخیره شدن. این عکس رو هم از گوگل برداشتم که شما هم حسی از حضور در میان چنین زیبایی خیره‌کننده‌یی داشته باشید.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .