Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


بررسی سخنرانی های سایت تد


سایت TED - سایت تد - متمم - محل توسعه مهارتهای من

قبلاً در مطلبی تحت عنوان سایت تد را از دست ندهید نمونه‌هایی از سخنرانی های سایت تد را معرفی کردیم و مورد اشاره قرار دادیم. با توجه به اینکه هر یک از فیلم‌های کوتاهی که توسط سایت تد عرضه می‌شوند می‌توانند موضوع مهم و مفیدی برای بحث و یادگیری باشند و کسانی که سخنرانی‌ها را ارائه می‌کنند معمولاً جزو معتبرترین افراد حوزه خود هستند، تصمیم گرفتیم که یک سری جدید به نام بررسی سخنرانی های سایت تد راه‌اندازی کنیم.

در انتخاب سخنرانی‌ها، تلاش میکنیم مواردی را انتخاب کنیم که با اهداف و اصول متمم سازگارتر بوده و در جامعه علمی بین‌المللی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته باشند.

تا کنون از این سری، مطالب زیر منتشر شده است:

دن گلیبرت و نگاهی به شادمانی

نظام آموزشی چگونه خلاقیت را نابود می‌کند؟

 

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    امیر صیادی ، مائده ، مجیبه ، سیدمحمود سیفی‌نیا ، مونا محمدی

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۳ نظر برای بررسی سخنرانی های سایت تد

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : هومن کلبادی

    با سلام به همۀ دوستای عزیزم
    با اجازۀ تیم محترم متمم ، می خواستم در خصوص TED و تاریخچۀ اون ، مطلبی رو که شکسته بسته از wikipedia ترجمه کردم رو با شما به اشتراک بگذارم و امیدوارم مفید باشه :
    TED ( که از ابتدای سه کلمۀ Technology به معنی فن آوری ، Entertainment به مفهوم سرگرمی و Design به معنی طراحی گرفته شده ) به مجموعه ای جهانی از کنفرانسهایی اطلاق میشه که تحت مالکیت بنیاد خصوصی و غیر انتفاعی «نهال» و با شعار " ایده ها،ارزش پخش شدن دارند یا ایده هایی که ارزش پخش شدن دارند " فعالیت می کنن .
    TED ، در سال 1948 و به عنوان واقعه ای که قرار بود فقط یکبار به وقوع بپیونده(one-off event به واقعه ای اطلاق میشه که به طور مداوم اتفاق نمیافته و ممکنه فقط یکبار حادث بشه و برنامه ای برای تکرار مرتب اون در نظر گرفته نمیشه ) پایه گذاری شد . کنفرانس های سالیانه ، در سال 1990 و در مونتریِ کالیفرنیا آغاز به کار کرد . تاکید اولیۀ TED ، بر تکنولوژی و طراحی بود و با خاستگاه TED که درۀ سیلیکون ( Silicon Valley ) بود ، کاملاً سازگاری داشت . کنفرانس اصلی TED همه ساله در ونکوور و ایالت بریتیش کلمبیا برگزار میشه و به همراه اون ، کنفرانس TEDActive ، در شهر ویستلر واقع در ایالت بریتیش کلمبیا برگزار میشه .
    در سال 2014 ، هر دو کنفرانس مذکور ، از لانگ بیچ و پالم اسپرینگ ، به ایالت بریتیش کلمبیا منتقل شد . همچنین ، نشست های پراکندۀ TED ، با ارائۀ سخنرانی های زنده ، در سراسر آمریکای شمالی ، اروپا و آسیا برگزار می شه . در این نشست ها ، طیف گسترده ای از موضوعات مختلف در حوزۀ فعالیت های تحقیقاتی ، علمی و فرهنگی ، اغلب به صورت داستان سرایی بیان میشن . به هر یک از سخنرانان حداکثر 18 دقیقه فرصت داده میشه که ایده ها و نظرات خودشون رو به خلاقانه ترین و جذاب ترین شیوۀ ممکن ، ارائه کنن . برای مثال از سخنرانان دوره های پیشین TED میشه به بیل کلینتون ، بیل گیتس ، ریچارد داوکینز ، لری پیج ( بنیانگذار گوگل ) و بسیاری از برندگان جوایز نوبل اشاره کرد .
    متصدی فعلی TED ، کریس اندرسون ، روزنامه نگار انگلیسیِِ سابقِ حوزۀ کامپیوتر و ناشر مجله هست .
    از ژوئن سال 2006 ، سخنرانی های TED به منظور استفادۀ رایگان عموم و تحت لیسانس موسسۀ TED و بدون هرگونه هدف تجاری ، در سایت TED.com به صورت آنلاین ، در دسترس عموم قرار گرفت .
    تا آوریل سال 2014 ، 1700 عنوان سخنرانی ، در سایت TED.com بصورت آنلاین و رایگان ، در دسترس علاقه مندان قرار داده شده است . تا ژانویۀ 2009 ، آمار بازدیدکننده های این سخنرانی ها ، 50 میلیون نفر بودند . در ژوئن 2011 ، این تعداد به بیش از 500 میلیون نفر رسید و در روز سه شنبه ، 13 نوامبر 2012 ، آمار بازدیدکنندگان سخنرانی های TED در سراسر دنیا ، از مرز یک میلیارد نفر عبور کرد .
    امیدوارم روده درازی نکرده باشم و مطلب بیان شده به (خودم و ) شما عزیزان ، انگیزۀ لازم برای بازدید از سایت TED.com و استفاده از ویدئوهای بسیار جذاب و مفید اون رو داده باشه . ضمناً لینک اصل مطلب ترجمه شده رو هم تقدیم میکنم که دوستانی که از خوندن ترجمه نارسای من ، سردرد می گیرن ، اصل Text رو مطالعه کنن ( البته اگر دوست دارن ) http://en.wikipedia.org/wiki/TED_(conference)

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .