Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


کتاب ایده عالی مستدام


ایده عالی مستدام Made to stick

دنیای ما دنیای ایده‌های تازه است. هر روز میلیون‌ها ایده در ذهن انسانها متولد می‌شوند. هزاران مورد از آنها به زبان می‌آیند. صدها مورد از آنها اجرا می‌شوند. ده‌ها مورد از آنها زنده می‌مانند و در بستر زمان، معدودی از آنها، جاودانه می‌شوند.

کم نیستند کسانی که معتقد هستند صاحب ایده‌اند و هر یک از ایده‌های آنها می‌تواند تحول‌های بزرگی ایجاد کند. اما معمولاً گوش شنوایی برای ایده‌های خود پیدا نمی‌کنند. یا دیگران با شنیدن حرف‌هایشان، سری تکان می‌دهند و به سرعت به کارهای قبلی خود مشغول می‌شوند.

ایده قبل از هر چیز،‌ باید چنان خلاقانه باشد که صاحب ایده را به شوق بیاورد. چنان جذاب باشد که سرمایه‌گذار را مجاب کند. چنین روح نواز باشد که مردم را همراه خود کند و چنان ارزش آفرین باشد که نهایتاً به یک جریان مالی خوب و کسب و کاری سودمند و ماندگار تبدیل شود.

کتاب Made to Stick توسط چیپ هیث و دن هیث در زمینه‌ی ماندگار کردن ایده‌ها و متقاعدکردن دیگران در مورد آنها نوشته شده است. انبوهی از مثال‌ها در این زمینه مطرح شده و ابزارهایی برای ماندگار کردن ایده‌ها معرفی شده است. از این نویسندگان قبلاً کتاب کلید را بزن را معرفی کرده بودیم. منتقد گاردین، زمانی که این کتاب را معرفی و به خوانندگان پیشنهاد می‌کند، در پایان می‌نویسد: کتاب مطلب ساده‌ای را آموزش می‌دهد. اینکه ساده بودن مهم است! و اینکه به عنوان یک واقعیت تلخ، نقش احساسات در انتقال و تثبیت ایده‌ها و پیامها، انکارناپذیر است. شایعه‌ی بی‌خاصیت و دروغی که عکس‌العمل احساسی را برمی‌انگیزد در میان مردم و شبکه‌های اجتماعی بسیار ساده‌تر و سریع‌تر رشد می‌کند و ماندگار می‌شود و ایده‌ی مفید و کاربردی من و شما، ممکن است در این زیر دست و پای هزار ایده‌ی پر شر و شور بی‌سرانجام، مدفون و ناپدید شود.

کتاب Made to Stick که جزو ده کتاب برتر حوزه‌ی کسب و کار سایت آمازون معرفی شده  و به ده‌ها زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده، در ایران نیز به همت موسسه آریاناقلم و توسط سید رامین هاشمی و مجتبی اسدی به فارسی برگردانده شده است.

نام فارسی کتاب، «ایده عالی مستدام» است. نامی که در نگاه اول، شباهت کلامی با عنوان اصلی کتاب ندارد. اما شباهت مفهومی آن همچنان پا بر جاست: «نام فارسی هم، مانند نام انگلیسی،‌ برای مدت طولانی در ذهن می‌ماند».ما هم در متمم، مطالب مختلفی را از این کتاب ارزشمند برای شما نقل خواهیم کرد.

کتاب ایده عالی مستدام نوشته چیپ و دن هیث از جمله کتابهایی است که دوستان متممی در نظرسنجی سالانه متمم به عنوان یکی از کتابهای پیشنهادی برای مطالعه به سایر دوستان‌شان معرفی کرده‌اند.

فهرست کتابهای پیشنهادی متممی‌ها برای مطالعه

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    رهگو ، ارسلان عسکری ، محمدعلی عابدی ، پدرام جلالی ، مریم سیدکریمی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری بوی کاغذ به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه بوی کاغذ
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۳۰ نظر برای کتاب ایده عالی مستدام

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : ُسعید بهزادی

    ُسلام...ممنون بابت معرفی این کتاب خیلی عالی...

    تو رادیو خلاقیت بخشی از این کتاب رو با مثال های جالب و جذاب بررسی کردم که اونایی که تمایل داشته باشن میتونن این فایل 15 دقیقه رو از اینجا دانلود کنن تحت عنوان:ایده هاتو ماندگار کن:
    www.yon.ir/KHA1

    تو شماره دوم اومدم در رابطه با ی موضوع خیلی مهمی که همه باید بدونند و اتفاقا در راستای همین کتاب هست تو 20 دقیقه توضیح دادم که"منظق زرنگ تر یا احساس؟"
    www.yon.ir/KHA2

    امیدوارم قدمی هر چند کوچک در راستای پروژه‌های تولید محتوای آموزشی مفید در ایران و مخصوصا وب پارسی برداشته باشم...منتظر نظرات شما عزیزان هستم
    با تشکر.سعید بهزادی.وب سایت خلاق باش
    WWW.KHALAGHBASH.IR

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .