Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)


کارهایی که هر روز به شکل نادرست انجام میدهیم


کارهایی که هر روز اشتباه انجام میدهیم

سایت‌های مختلفی به ارائه‌ی فهرست کارهای نادرستی که ما هر روز انجام می‌دهیم، پرداخته‌اند. این فهرست‌ها از روابط زناشویی یا چیدن ظرف در ظرفشویی را شامل می‌شوند. در اینجا منتخب کوتاهی از این فهرست‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم.

نخستین کاری که به صورت درست انجام نمی‌دهیم، نفس کشیدن است. نمی‌توان گفت که شیوه درست یا نادرست برای نفس کشیدن وجود دارد. اما مشخصا شیوه‌هایی وجود دارد که می‌تواند اثربخشی تنفس را برای ما افزایش داده، جذب اکسیژن را ساده‌تر کرده و انرژی ما را افزایش دهد.

نفس کشیدن از دهان به جای بینی – آن هم در آلودگی امروز هوا در شهرهای بزرگ – یکی از شیوه‌هایی است که ما به اشتباه به کار می‌بریم. نفس کشیدن عمیق از ناحیه دیافراگم شکم هم، عادت دیگری است که ما پس از دوران نوزادی ترک می‌کنیم و به سراغ تنفس سطحی می‌رویم. بحث درباره تنفس و اهمیت آن، فراتر از این فضا است. اگر چه با کمی جستجو می‌توانید مطالب مفیدی را در مورد آن بیابید. باشگاه خبرنگاران در این زمینه فهرست مناسب و مطالبی علمی را تنظیم کرده که مطالعه آن می‌تواند مفید باشد.

روش صحیح تنفس

خیلی از ما هم، استفاده از عطر و ادوکلن را به شکل نادرست انجام می‌دهیم. از همان دوران کودکی که پنهانی به سراغ وسایل پدر و مادر می‌رفتیم و با شتاب عطر و ادوکلن را به لباسمان می‌زدیم تا با شستشوی دست و صورت پاک نشود و مدت بیشتری باقی بماند، این عادت برای خیلی از ما باقی مانده است. کارتون‌های کلاسیک آمریکایی هم، تصویر ذهنی جالب اما نادرست دیگری را از استفاده‌ی شیک ادوکلن و عطریجات در ذهن ما ایجاد کرده اند. اینکه عطر را در فضا اسپری کنیم و از داخل آن عبور کنیم! کاری که فقط برای کارتون‌ها مناسب است. اما بسیاری از مردم این شیوه را لوکس‌ترین شیوه‌ی استفاده از عطر می‌دانند.

توصیه می‌شود عطر روی نقاطی از پوست استفاده شود که نبض وجود دارد: نبض دست، داخل آرنج دست، پشت زانوی پا، پشت گوش و همینطور پوست گلو، مناسب‌ترین جا برای استعمال عطر محسوب می‌شوند. حتی اگر پوست شما با عطر خیس شد، با دست این رطوبت را پخش نکنید. اصطکاک، گرما و ترکیب همزمان با چربی روی پوست، بوی عطر را تغییر می‌دهد.

کارهایی که هر روز به شکل نادرست انجام میدهیم - عطر

ماجرای مسواک زدن هم مسئله بعدی است که با وجود اینکه می‌دانیم، به ندرت عمل می‌کنیم. بسیاری از ما، پس از مسواک زدن، دهان خود را می‌شوییم. مدت زمان مسواک زدن برای اینکه فلوراید روی دندان‌های ما بماند، خیلی کم است و عملاً پس از پایان مسواک زدن، باید این فرصت به فلوراید داده شود که روی دندان بماند. اگر تشنه می‌شوید، قبل از مسواک زدن، آب بنوشید و اگر طعم خمیردندان را دوست ندارید، به جای جستجو میان انواع مارک‌ها و برند‌ها، به دنبال خمیردندانی خوش طعم‌تر باشید! Lifehacker در این زمینه توضیحات و منابع خوبی معرفی کرده و گاردین هم مطلب کاملی را در زمینه اصول مسواک زدن با تاکید بر همین نکته منتشر کرده که البته، عموم ما آنها را می‌دانیم. اما به ندرت رعایت می‌کنیم.

کارهای نادرستی که انجام می‌دهیم - مسواک زدن

 در مورد نحوه نشستن هم، حرف زیاد زده شده اما کمتر به آن توجه می‌کنیم. زندگی اداری امروزی، برای همه ما تبعات نامطلوب متعددی در حوزه‌ی سلامتی داشته و به شکل‌های مختلف این مسئله را تجربه کرده‌ایم. جدای از توصیه‌های عمومی که بسیاری از ما می‌دانیم، لطفاً به یک نکته کوچک توجه داشته باشید.

ترویج لپ تاپ به جای کامپیوتر، اگر چه ظاهراً همه چیز را راحت تر کرده است، اما از لحاظ ارگونومی، اوضاع را چندان بهتر نکرده. متوسط ارتفاع صفحه نمایش لپ تاپ، پایین‌تر از ارتفاع مانیتور است. ضمن اینکه کسانی که زیاد از لپ تاپ استفاده می‌کنند آن را روی پای خود می‌گذارند. یا نشسته روی زمین و مبل و … هم از آن استفاده می‌کنند که حالتی بسیار نامناسب است.

در یکی از شماره‌های خبرنامه ایده متمم که روزهای چهارشنبه برای کاربران ویژه متمم ارسال می‌شود، توضیح داده بودیم که افتاده بودن سر هنگام ارسال و مطالعه پیامک هم، فشار بسیار زیادی را به مهره‌های گردن وارد می‌کند و می‌تواند تبعات نامطلوبی داشته باشد.

لطفاً همچنان تلاش کنید که ارتفاع مانیتور با چشمان شما یکسان باشد. شاید اگر دائماً در محیط کار خود با لپ تاپ کار می‌کنید، منطقی و اقتصادی باشد که یک مانیتور بخرید و آن را به صفحه نمایش لپ تاپ وصل کنید و حداقل بخشی از ساعات روز را شبیه یک کامپیوتر ثابت از آن استفاده کنید.

و به هر حال، فراموش نکنید که همیشه یک جا ننشینید. بلند شوید. راه بروید و به چشم‌ها و بدنتان، استراحت بدهید.

نشستن درست - یکی از کارهایی که اشتباه انجام می دهیم

 شستشوی طولانی مدت دست‌ها هم ماجرای دیگری است که همه میدانیم اما به ندرت عمل می‌کنیم. در گذشته تاکید بسیار زیادی روی صابون‌های آنتی باکتریال می‌شد. یا از سوی دیگر (حتی توسط نهاد‌های رسمی مانند FDA) تاکید می‌شد که دستان خود را با آب گرم بشوییم تا باکتری‌ها راحت‌تر از بین بروند. امروزه مشخص شده است که شاید دمای آب برای حل کردن چربی‌ها کمک بهتری بکند اما برای حذف آلودگی‌ها و باکتری‌ها، فاکتور اصلی مهم، مدت زمان شستشو و دقت در شستشوی دستان است و نه چیز دیگر. صرف حداقل سی ثانیه زمان برای شستشوی کامل دست‌ها تا مچ و بین انگشتان و زیر ناخن‌ها، نکته‌ی اصلی در نظافت دست است و سایر عوامل تاثیر قابل مشاهده و جدی ندارند (می‌توانید این منبع و گزارش‌های انستیتو سلامت آمریکا را که در آن اشاره شده بخوانید).

کارهای اشتباهی که انجام می‌دهیم - شستشوی دست

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    فاطمه کشاورز ، فواد ابراهیمی ، میلاد طهماسبی زاده ، hadi etezadi ، متین خسروی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری سبک زندگی من به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه سبک زندگی من
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۳۱ نظر برای کارهایی که هر روز به شکل نادرست انجام میدهیم

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : هومن کلبادی

    با سلام به دوستای عزیزم
    با سپاس از تیم محترم متمم برای به اشتراک گذاریِ این مطالبِ مفید و کاربردی ، خوشبختانه این مطلب بهانه ای شد که یه سوالی که همیشه ذهنم رو درگیر می کرد و همیشه هم فراموش می کردم که دنبال جوابش برم رو پیگیری کنم و اون هم « تفاوتِ عطر و ادوکلن » بود .
    محصولاتی که به‌ عنوان انواعِ عطر شناخته می‌شوند ، تنها در میزانِ غلظتِ عصاره‌هایِ روغنیِ معطر در حلالِ آن، که می‌تواند شاملِ اتانول یا ترکیبی از آب و اتانول باشد متفاوت هستند . شدت و ماندگاریِ عطر بر اساسِ غلظت ، شدت و طولِ عمرِ ترکیباتِ معطر (اسانس طبیعی / روغنِ عطر) مورد استفاده در آن می‌باشد: هر قدر درصدِ ترکیباتِ معطر ، افزایش می‌یابد ، شدت و ماندگاریِ آن نیز زیادتر می‌شود.
    معیارهایی که برای توصیفِ غلظتِ تقریبیِ یک عطر با استفاده از درصد و یا حجمِ روغنِ معطر در آن، مورد استفاده قرار گیرد ، معمولاً مبهم و غیر دقیق می‌باشند.
    عطرها از نظر ماندگاری ،دوام و میزانِ اسانس به کار رفته ، به 6 دسته تقسیم می شوند:
    Perfume : میزان اسانس به کار رفته 15 تا 25 درصد (یا همون عطر )
    Soie de Perfume : اسانس حدود 15 تا 18 درصد (سو دو پرفیوم )
    Eau de Perfume : اسانس حدود 8 تا 15 درصد، (ادو پرفیوم )
    Eau de Toilette : اسانس 4 تا 10 درصد (ادو تویلت )
    Eau de Cologne : اسانس 2 تا 5 درصد (ادو کلن )
    Eau de fraiche یا Deodorant : اسانس کمتر ار 3 درصد ، همان اسپری ها هستند .
    تقریباً ادکلن این روزها دیگه تولید نمی شه ، اما برای خرید عطر (به معنای کلی) اگر به پایین جعبه عطرها یا شیشه اونها نگاه کنید کلماتی مثل Eau de Perfuem و ... رو خواهید دید، سعی کنید برای ماندگاری بیشتر به دنبال یکی از 3 کلمه اول که در بالا اومده باشید.
    منابع :
    http://goo.gl/jLBfIJ مجلۀ عطر آنلاین ، صفحۀ تفاوت عطر و ادوکلن
    http://goo.gl/xtLRSM صفحۀ عطر در ویکی پدیای فارسی
    پی نوشت : می خواستم از دوستان عزیزم مثل آقایان محسن ملک پور و پژمانِ قدمیِ عزیز که در حوزۀ لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند ، عذرخواهی کنم که بدونِ اجازه ، به حوزۀ تخصصیِ این عزیزان و دوستانی که در این حوزه فعالیت می کنند ، وارد شدم
    ارادتمند - هومن کلبادی

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .