Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


پیتر دراکر در کلاس درس – قسمت اول


پیتر دراکر در کلاس درس

قبلاً مطلبی منتشر کردیم و در آن توضیح دادیم که پیتر دراکر کیست. در یک بحث مستقل از سری بوی کاغذ هم نخستین نوشته‌های پیتر دراکر را بررسی کردیم. زمانی که می‌شد او را یک متفکر اجتماعی نامید.

بسیاری از دانشجویان پیتر دراکر در قالب کتاب و خاطرات و مصاحبه‌های مختلف در مورد حرف‌های او و درس‌های او و رفتار او در کلاس توضیح داده‌اند. آشنایی با این حاشیه‌ها و خواندن و شنیدن این روایت‌ها جدای از اینکه تصویری واقعی‌تر از انسانهای بزرگ ایجاد می‌کند، عموماً حاوی آموزه‌هایی است که ممکن است به صورت مستقیم در حرف‌ها و نوشته‌های آنها پیدا نکنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در قالب چند درس، پیتر دراکر را بهتر و از فاصله‌ای نزدیک‌تر بشناسیم.

روز اول درس بود. همه هیجان زده بودند که با پیتر دراکر کلاس دارند. می‌گفتند بسیار خودمانی برخورد می‌کند و شوخ طبع است. همیشه می‌گوید که مرا پیتر صدا کنید. از اینکه او را دراکر یا پروفسور دراکر صدا کنند خوشحال نمی‌شد. حدود نیم ساعت قبل از شروع کلاس، نیمی از کلاس شصت نفره پر شده بود.

دانشجویان ارشد و ده نفر از دانشجویان دکترا در این کلاس شرکت داشتند. درسی که قرار بود پیتر دراکر ارائه کند، فرایند مدیریت نام داشت و قرار بود طی هفت هفته ارائه شود. می‌گفتند دراکر از آسیستان استفاده نمی‌کند. استاد دیگری هم در درس کمک نمی‌کند.

پیتر دراکر از در وارد شد. قد متوسطی داشت و عینک زده بود. به نظر می‌آمد که انرژی زیادی دارد. با وجودی که حدود شصت و شش سال سن داشت. کت خودش را درآورد و یکی از کتابهای خودش را بالا گرفت و گفت: اسم کتاب درسی شما این است: مدیریت، وظایف، مسئولیت‌ها و راهکارها. آنهایی که می‌خواهند کتابشان را امضا کنم بیایند و اینجا کنار پنجره صف بایستند!

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

تمرین:

شما اگر در کلاس پیتر دراکر بودید،  کدامیک از آن دو معاون را به عنوان جانشین مدیریت انتخاب میکردید؟

این فرصت برای شما هم وجود دارد که در آن کلاس حاضر باشید. کمی فکر کنید. پاسخ خودتان را زیر همین درس بنویسید. به محض اینکه پاسخ شما منتشر شد، گفتگوی پیتر دراکر با دانشجویانش در ادامه متن درس بالا برای شما نمایش داده خواهد شد.

توجه: بدیهی است که چنین سوالاتی پاسخ مطلق درست یا غلط ندارند و تلاش ما صرفاً این است که فرصت کوتاهی داشته باشیم تا به دغدغه‌های مطرح شده فکر کنیم. لطفاً‌ بعد از مشاهده متن کامل، اما و اگر و تفسیر و توضیحات را اضافه نکنید که بقیه دوستانتان از فرصت فکر کردن به این نوع سوالات، محروم نشوند.

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری متفکران کلاسیک مدیریت به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه متفکران کلاسیک مدیریت
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۶۱۹ نظر برای پیتر دراکر در کلاس درس – قسمت اول

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : شیدا راد

    به نظرم آقای الف فرد دقیق و شایسته تری است.

    زیرا در ابتدا سعی کرد با سوالات مرتبط و مستقیم، ابهامات را برطرف کرده و با اطلاع دقیق از جزییات و با برنامه ریزی قبلی پروژه را آغاز کند.

    در حالی که فکر میکنم آقای ب ممکن است با وجود انجام صحیح پروژه اما سایرین و به خصوص مدیریت را درگیر جزییات و روند مثبت یا منفی پروژه کرده و مدام باعث ایجاد اختلال در سایر امور شود.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .