Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


هدفهای یک هفته‌ای


هدف یک هفته‌ای در متمم

یکی از مشکلاتی که همه‌ی ما در آموزش و یادگیری و توسعه مهارت‌ها با آن مواجه بوده‌ایم، ضعف در نظم شخصی و مدیریت زمان است.

ما بارها در متمم به شیوه‌های مختلف به این بحث پرداخته‌ایم و یک مرتبه هم بحثِ نظم شخصی در پانزده دقیقه را در این زمینه مطرح کردیم.

اما همه‌ی ریشه‌های مشکل به نظم شخصی و مدیریت زمان و کاهش تدریجی انگیزه باز نمی‌گردد.

بخشی از مسئله هم گستردگی مباحث و موضوعات است که باعث می‌شود مطالعه‌ی دقیق و کامل یک درس مشخص (مثلاً عزت نفس یا استراتژی محتوا یا تصمیم گیری) نیازمند هفته‌های متوالی و گاه چند ماه زمان باشد.

به همین منظور ما در متمم شیوه‌ی جدیدی از هدف‌گذاری را که با بحث‌های خودمان در توسعه فردی و نظم شخصی همراستاست طراحی کرده‌ایم.

به این صورت که هدف‌های کوچک یک هفته‌ای پیشنهاد می‌کنیم تا دوستان عزیز متممی بتوانند آن‌ها را به عنوان گام‌های کوچک‌تر انتخاب و پیگیری کنند.

ویژگی‌های اهداف یک‌هفته‌ای

همه‌ی هدف‌های یک‌هفته‌ای در ویژگی‌های زیر مشترک خواهند بود:

هر هدف به صورت شفاف و دقیق و عملیاتی تعریف می‌شود. بنابراین می‌دانید که دقیقاً در پایان هفته نسبت به نخستین روز هفته در چه زمینه‌ای بهبود خواهید داشت.

دقیقاً برای هر هدف، چند گام مشخص تعریف می‌کنیم. گام‌ها به صورت عینی و شفاف تعریف می‌شوند؛ به شکلی که بتوانید به صفحه‌ی مربوطه در متمم مراجعه کنید و برای خودتان انجام هر مرحله را تیک بزنید و ثبت کنید.

همواره فرض می‌کنیم که قرار است پنج روز از هفت روز هفته را به پیگیری هدف خود اختصاص دهید (البته هر روز هم در حد پانزده تا سی دقیقه). بنابراین از ابتدا می‌دانیم که دو روز در هفته ممکن است کار پیش بیاید و هدف‌مان را پیگیری نکنیم (در برنامه‌ریزی بارها اشاره کرده‌ایم که خودمان باید مسیرِ معقول و محدود، برای تخطی از برنامه را باز بگذاریم).

پس از اینکه هر یک از هدف‌های یک‌هفته‌ای را به پایان رساندید، آن را در پروفایل شما در متمم ثبت می‌کنیم تا بتوانید در پایان ماه و فصل و سال، ببینید که چه کارهایی انجام داده‌اید و چه دستاوردهایی داشته‌اید.

ما فعلاً زیرساخت‌های نرم‌افزاری مربوط به این سبک جدید را آماده کرده‌ایم و در حال تست آزمایشی جزئیات اجرایی هستیم.

بنابراین طی هفته‌های آتی به تدریج چند هدف یک‌هفته‌ای پیشنهاد و معرفی می‌کنیم.

طبیعی است که ممکن است همه‌ی این هدف‌ها مورد علاقه‌ی همه‌ی دوستان متممی نباشند، اما هدف اصلی ما بهبود کلیات فرایند است. سپس به شکلی دقیق‌تر و گسترده‌تر، فهرست متنوع و کاربردی هدف‌های یک‌هفته‌ای را در اختیار دوستان عزیزمان قرار خواهیم داد.

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    آرزوی من ، محمدرضا عنقا ، بهنوش حسینی ، جمال ، شراره شیری جیان