Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


نکاتی در مورد تبلیغات مطبوعاتی (روزنامه ها و مجلات)


تبلیغات در روزنامه ها و مجلات

مطبوعات به عنوان رسانه های مکتوب، همیشه برای تبلیغات مورد توجه کسب و کارها بوده اند. از روزنامه های سراسری که در تمام کشور توزیع میشوند تا روزنامه های محلی که در یک شهر یا استان خاص توزیع میشوند.

از مجله ها و کتابجه های تبلیغاتی که به صورت منظم در مناطق مختلف شهری به صورت مستقل توزیع میشوند تا ویژه نامه های ضمیمه روزنامه ها تا هفته نامه ها و ماهنامه های تخصصی.

اگر بخواهیم اصطلاح دقیق و علمی در مورد این حوزه را به کار ببریم باید از اصطلاح Press Advertising یا تبلیغات مطبوعاتی استفاده کنیم. تبلیغات مطبوعاتی زیرمجموعه ای از تبلیغات مکتوب محسوب می‌شود.

تبلیغات مطبوعاتی به عنوان زیرمجموعه ای از تبلیغات مکتوب

 تبلیغات مطبوعاتی زیرمجموعه‌ای از تبلیغات مکتوب با یک پیش فرض مشخص است و آن اینکه رسانه ای که از طریق آن تبلیغ می‌کنید، به صورت منظم تولید و توزیع شده و به عبارتی بستر مورد استفاده شما دارای دوره‌ی انتشار منظم است.

طبیعی است که هنگام تصمیم گیری در مورد تبلیغات مطبوعاتی، شما به نشریه های مختلف در دسترس، تیراژ آنها، مخاطبانشان، هزینه های تبلیغات در آنها، ابعاد آگهی تبلیغاتی، بخشی که تبلیغ در آن منتشر می‌شود، استفاده یا عدم استفاده از رنگها و طیف رنگهای مورد استفاده، تعداد دفعات چاپ تبلیغات و همینطور فاصله زمانی بین آنها توجه می‌کنید.

آنچه در اینجا مورد بررسی قرار می‌دهیم برخی از ویژگیهای مطبوعات به عنوان بستری برای تبلیغات،‌ در مقایسه با سایر رسانه ها است که توجه به آنها می‌تواند به اثربخشی بیشتر تبلیغات کمک کند.

برای استفاده بهینه از هر رسانه، باید مزیت‌های آن را در مقایسه با رسانه‌های دیگر بشناسیم. تنها در این صورت می‌توانیم حداکثر خروجی را با حداقل هزینه ممکن ایجاد نماییم.

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.
      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    حمید رضا لشگری ، حسن حیدی ، ازاده مدنی ، محمد ظهره وند ، رضا احمدی

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲ نظر برای نکاتی در مورد تبلیغات مطبوعاتی (روزنامه ها و مجلات)

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .