Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


موج و فانوس دریایی | نمونه عکس های فابریس روبن


فانوس دریایی در میان موج های دریا - تصاویر فابریس روبن و ژان گیشار

فانوس‌های دریایی که زمانی دیدن یا ندیدن نورشان، می‌توانست پیام زندگی یا مرگ باشد، این روزها به تدریج کنار گذاشته می‌شوند و سیستم‌های ناوبری الکترونیکی و ماهواره‌ای، جای آنها را می‌گیرند.

اما هنوز زیبایی آنها آن‌قدر زیاد هست که به عنوان نماد و نیز نمونه‌های معماری، حفظ و مرمت می‌شوند.

و البته گاهی هم به عنوان محلی برای نصب تجهیزات تقویت کننده امواج رادیویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این بار می‌خواهیم چند تصویر را مرور کنیم که شاید بسیاری از شما دیده باشید، اما نام عکاس آنها در هیاهوی کپی کاری‌های دنیای دیجیتال و شبکه های اجتماعی به فراموشی سپرده شده است.

این تصاویر را فابریس روبن (Fabrice Robben) ثبت کرده است:

عکس فانون دریایی - کاملاً یخ زده و منجمد شده - کار فابریس روبن

فانوس دریایی با قندیل های یخ منجمد شده - آمریکا

عکس فانون دریایی در میان موجهای دریا - عکس توسط فابریس روبن ثبت شده

عکس فانون دریایی که در میان موج ها گم شده است

فابریس روبن - عکس فانوس دریایی گم شده در میان موج ها

در کنار عکس‌های فابریس روبن، حیف‌مان آمد که یک عکس مطرح دیگر را هم که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در دوران رواج ویرایش‌های سنگین بر روی عکس‌ها، خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند یک تصویر ساختگی است، با هم مرور نکنیم:

متصدی فانون دریایی در میان محاصره موج ها - عکس توسط ژان گیشار ثبت شدهاین عکس توسط ژان گیشار ثبت شده و قسمت شگفت انگیز آن، مردی است که در میانه‌ی عکس دیده می‌شود و با شنیدن صدای هلی کوپتر عکاس، فکر کرده که به کمکش آمده‌اند.

البته او بلافاصله درب را بسته به داخل گریخته و زنده مانده است.

هر دو نفر (فابریس روبن و ژان گیشار) آن‌قدر به عکاسی از فانوس‌های دریایی علاقه دارند و تصاویر زیادی را ثبت کرده‌اند که گاهی، عکس‌های آنها با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود.

عکس فوق، یکی از هفت عضو یک مجموعه‌ی زیباست که در سال ۱۹۸۹ ثبت شده و یک فانوس دریایی فرانسوی را در محاصره‌ی موج‌ها نشان می‌دهد.

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

از میان درس‌هایی که در فهرست بالا آمده است، درس‌های زیر از جمله پرطرفدارترین‌ موضوعات هستند:

دوره MBA  |  مذاکره  |  کوچینگ  |  توسعه فردی

فنون مذاکره  |  تصمیم گیری  |  مشاوره مدیریت

تحلیل رفتار متقابل  |  تسلط کلامی  |  افزایش عزت نفس

چگونه شاد باشیم  |  هوش هیجانی  |  رابطه عاطفی

خودشناسی  |  شخصیت شناسی  |  پرورش کودکان هوشمندتر

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۵ نظر برای موج و فانوس دریایی | نمونه عکس های فابریس روبن

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : علیرضا امیری

    من هر وقت اسم فانوس دریایی میاد ناخوداگاه بعدش بیاد "فانوس دریایی اسکندریه" میفتم.

    در دوران نوجوانی کتابی داشتم با عنوان "عجایب هفتگانه جهان"، که فانوس دریایی اسکندریه یکی از اون عجایب ساخت دست بشر بود.

    اسکندر مقدونی پس از اینکه مصر رو فتح کرد تصمیم گرفت یه شهر در کنار دلتای نیل بنا کنه، و این شهر رو به مهمترین و بزرگترین شهر دریای مدیترانه تبدیل کنه. نقشه ی شهر اسکندریه رو خود اسکندر طرح ریزی کرد و میخواست این شهر به یک بندر مهم تجاری و بازرگانی تبدیل بشه تا فرهنگ و اقتصاد یونان رو تا مصر گسترش بده.

    اسکندریه در مدت کوتاهی به یک شهر بزرگ پر از اقوام مختلف یهودی و مصری و یونانی تبدیل شد. بخاطر مراودات دریایی نیاز بود که فانوس دریایی در این شهر ساخته بشه. اما ساخت این فانوس دریایی 23 سال بعد از مرگ اسکندر و بدستور بطلیموس یکی از ژنرال های اسکندر به انجام رسید. معمار فانوس اسکندریه سوستراتوس بود ولی بدستور بطلیموس اون حق نداشت نام خودشو روی این اثر معماری بذاره و فقط باید نام بطلیموس رو روی سردر اون مینوشت. بنابراین او با زیرکی نام خودش رو در زیر یک پوشش گچی قرار داد و در بنا گذاشت.

    از این فانوس دریایی در روز برای برج دیانوردی استفاده میشد و در شب برای فانوس دریایی. این فانوس چراغی بود برای جمع شدن بازرگانان و مبادله ی انواع نوشیدنیهایی که از یونان میرسید با انواع ادویه هایی که از مشرق زمین و انواع فلزاتی که از اسپانیا به این بندر وارد میشد. جهانگردان و سیاستمداران و بازرگانان وارد این شهر میشدند تا نظاره گر این بزرگترین شهر بحر روم (دریای مدیترانه) باشند.

    دو تل آتش که اکثرا سوخت آن با روغن و صمغ درخت تأمین میشد در بالای فانوس قرار داشت که نور اونها بوسیله ی آینه های جلایافته تا کیلومترها در دریا دیده میشد. این آتش به مدت 15 قرن روشن بود.

    بالأخره این نخستین فانوس دریایی  بعد از هزار و پانصد سال ایستادن در کنار دریا، در حدود سالهای 1300 میلادی بر اثر زلزله ای، بشدت آسیب دید و کم کم رو به ویرانی نهاد.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .