Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)


عکس های برنده در مسابقه عکاسی حیات وحش


موش ها در حال دعوا در مترو لندن

مدتی پیش، عکس دعوای دو موش بر سر غذا در متروی لندن در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

قطعاً دیدن کشمکش میان دو موش بر سر غذا – درست مثل دعوا و کشمکش‌هایی که میان ما انسان‌ها روی می‌دهد – جذاب است و این پتانسیل را داشته که به یک محتوای وایرال تبدیل شود.

ولی ما فکر کردیم حیف است مجموعه‌ی بزرگ‌تر عکس‌ها، که آن‌ها هم زیبایی‌های خودشان را دارند، در سایه‌ی کوچک این موش‌های ظریف قرار بگیرند و دیده نشوند.

به همین علت، این بار در زنگ تفریح متمم به سراغ بقیه‌ی عکس‌های برگزیده‌ی همان مجموعه می‌رویم (سایت Natural History Museum).

Sam Rowley | Nikon D500 + 105mm f2.8 lens; 1/125 sec at f2.8; ISO 1000

عکس بعدی، منظره‌‌ای آشناست. خرسی که پشت خود را به درخت می‌مالد و به گمان ما، خودش را می‌خاراند. البته امروز می‌دانیم که این کار بیشتر نوعی علامت‌گذاری قلمرو است تا خاراندن پشت و اقدامی بهداشتی.

آن‌چه عکس را زیباتر کرده، توله خرسی است که سعی می‌کند این رفتار را یاد بگیرد و تقلید کند.

Marion Vollborn | Canon EOS 1D X + EF70-200mm f2.8L IS II USM lens; 1/640 sec at f4.5 (-0,33e/v); ISO 3200

عکس زیر هم، داستان جالبی دارد. ظاهراً عکاس برای مدتی طولانی منتظر بوده تا بتواند تصویری خاص و ویژه را از عقاب طلایی ثبت کند. این کار آن‌قدر طولانی شده که عقاب تصمیم گرفته خودش بیاید و ببیند چه خبر است.

کنجکاوی را به خوبی می‌توان در چشمان عقاب که به لنز خیره شده دید.

Audun Rikardsen | Canon 6D Mark II + Canon 8-15mm f4 lens; 1/640 sec at f18 (-1e/v); ISO 400, Canon 600II Flash

عکس زیر هم در کانادا ثبت شده است. خرس قطبی در ابتدای مسیر حرکت به سمت دریاهای یخ‌زده است تا بتواند برای خود و توله‌هایش غذا پیدا کند.

اما فعلاً آن‌چه در تصویر می‌بینیم، لحظه‌ی بیدار شدن توله‌هاست. آن‌ها با مادر خود بازی می‌کنند تا سرحال شوند و به مسیر خود ادامه دهند.

Steve Levi | Nikon D850 + 800mm f5.6 lens + 1.25x teleconverter at 1000mm; 1/1250 sec at f10; ISO 640

در نخستین نگاه، به نظر می‌رسد که دو پنگوئن زیر در حال ادای احترام به یکدیگر هستند. اما کمی دقیق‌تر که نگاه کنید، مسئله حل می‌شود. یکی از آن‌ها یک گلوله‌ی برفی را با پای خود بلند کرده و هر دو، با کنجکاوی به شکل و قیافه‌ی این توپ برفی نگاه می‌کنند.

Stefan Christmann | Nikon D810 + Nikon AF-S Nikkor 400mm f2.8 E FL ED VR lens; 1/1000 sec at f4.0; ISO 800

تصویر زیر در برزیل ثبت شده است. یک جگوار یا همان پلنگ خالدار آمریکایی که یک افعی را شکار کرده‌ و آن را به همراه توله‌اش با خود می‌برند.

ویژگی خاص این تصویر، هم‌خوانی عجیب پوست افعی و پلنگ‌هاست. انگار که طبیعت یک ایده را دو بار در دو جای کاملاً متفاوت خرج کرده است:

Michel Zoghzoghi | Canon EOS 1D X Mark II +500mm f4 lens; 1/1250 sec at f13 (-1e/v); ISO 1250

در عکس زیر، دو «باز» را می‌بینیم. بازی که مارمولک سبز را بر دهان دارد، ماده است و این هدیه را از باز نر که در کنارش نشسته دریافت کرده است.

این رفتار – که میان این نوع پرندگان به وفور دیده می‌شود – نوعی ابراز علاقه است و پنجه‌های در هم گره خورده‌ی آن دو، این تصویر عاشقانه را تکمیل می‌کند.

Marco Valentini | Canon 5D Mark III + Canon 500 IS ii lens; 1/640 sec at f.8; ISO 500

تصویر زیر، بخشی از یک کار تیمی را نشان می‌دهد.

وال کوهان‌دار سر در آب فرو برده و به دنبال ماهی است. بقیه‌ی وال‌ها منتظر می‌مانند و وقتی ماهی‌ پیدا شد، دایره‌وار می‌چرخند و قطر دایره را کوچک و کوچک‌تر می‌کنند تا در نهایت، شکار خود را محصور کنند و ببلعند.

Jake Davis | Canon EOS 1D X Mark II + 100-400mm lens; 1/500 sec at f5.6; ISO 2500

در عکس زیر گونه‌ای از سنجاب‌ها را می‌بینیم که به نام مارموت شناخته می‌شوند.

آن‌ها به راحتی حاضرند در کنار انسان‌ها بمانند و ژست بگیرند. به همین علت، عکس‌های فراوانی از فاصله‌ی نزدیک از آن‌ها ثبت شده است.

البته این کنار آمدن انگیزه و علت دیگری هم دارد. وقتی انسان‌ها به آن‌ها نزدیکند، پرنده‌های شکاری از آسمان به مارموت‌ها حمله نمی‌کنند و جان آن‌ها در امان است.

Michael Schober | Nikon D4 + Nikon 17-35mm f2.8 lens; 640 sec; ISO 400

در آخرین عکس هم، غذا خوردن یک جوجه فلامینگو را می‌بینید که هنوز پنج روزش هم نشده است.

تفاوت ابعاد منقارها، این عکس را ویژه و دیدنی کرده است. جوجه فلامینگوها حدوداً یک هفته پس از تولد، خودشان به دنبال غذا می‌روند و می‌توان گفت این آخرین روز‌هایی است که جوجه، غذای حاضر و آماده دریافت می‌کند.

Claudio Contreras Koob | Canon EOS 5D Mark II + Canon 300mm f2.8 Lens + Canon 2X Teleconverter II; 1/160 sec at f11; ISO 1600

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

از میان درس‌هایی که در فهرست بالا آمده است، درس‌های زیر از جمله پرطرفدارترین‌ موضوعات هستند:

دوره MBA  |  مذاکره  |  کوچینگ  |  توسعه فردی

فنون مذاکره  |  تصمیم گیری  |  مشاوره مدیریت

تحلیل رفتار متقابل  |  تسلط کلامی  |  افزایش عزت نفس

چگونه شاد باشیم  |  هوش هیجانی  |  رابطه عاطفی

خودشناسی  |  شخصیت شناسی  |  پرورش کودکان هوشمندتر

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    ساجده ممتازیان ، علی کریمی ، نورالدین حسینی ، سمانه هرسبان ، حسین

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۵ نظر برای عکس های برنده در مسابقه عکاسی حیات وحش

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : آیدا گلنسایی

    برخی از این تصویرهای فوق‌العاده چه هم‌خوانی عجیبی با «روز مادر» دارند! باور کنید همین‌طور اشک از چشم‌هایم جاری شد. چون وقتی خودتان هم یکی از همین «توله»‌ها _ولی از نوع آدمیزادش را دارید_ با این عکس‌ها در خود یک همسرایی عجیب با طبیعت احساس می‌کنید.

    رنگ‌های تصویر «فلامینگو»ها مسحور کننده است. جذبۀ عجیب نارنجی...

    خوشحالم «مارموت‌»ها از بودن در کنار انسان احساس امنیت می‌کنند. خودم هم بهم احساس امنیت دست داد. چه خوبه سقف و پناه دیگری شدن. این عاقبت به خیریه که دیگران کنارت احساس بهتری داشته باشند.

    تصویرِ «باز»ها من رو یادِ روز زن و ولنتاین و تمام مناسبت‌هایی انداخت که بازار کادو گرفتن خانم‌ها حسابیِ داغه. این برام خیلی جالب بود که در طبیعت هم «نرها» به «ماده»ها هدیه می‌دن و هواشون رو دارن.

    زن باشی امکان نداره ته دلت توقع هدیه گرفتن نداشته باشی:))) اگر هم آناً هدیه‌ت رو نگیری، شکی نیست به هدیۀ بزرگتری چشم دوختی:))

    دربارۀ تصویر «پلنگ‌های خال‌دار» و «افعی» هم من مثل متمم، یادِ دو روایت از یک متن افتادم. ضمن اینکه من اول که تصویر رو دیدم، بیشتر توجهم به توله جلب شد که چه لذتی داره می‌بره از احساس قدرتی که کنار مادر یا پدرش داره. بچه‌ها عاشق اینن کنار آدم بشینن و فکر کنن در انجام یک کاری سهیمن. مامان تخم مرغ رو من بشکنم، مامان سیب زمینی رو بذار من پوست بگیرم و... که فقط بازیشون بدیم.

    خدا رو شکر که چشمانی داریم که می‌تونیم از این همه ترکیب رنگ‌ و عطوفت و معصومیت نهفته در این تصاویر لذت ببریم.

     

     

     

     

     

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .