Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


مجموعه عکس گل نرگس


مجموعه عکس گل نرگس

ما معمولاً‌ برای فاصله انداختن میان درس‌های متوالی سنگین در متمم،‌ به سراغ زنگ تفریح می‌رویم.

یکی از تِم‌های رایج در زنگ تفریح ما هم، #تصاویر حیوانات است.

اما طی ماه‌های اخیر، گروهی از دوستان متممی پیشنهاد کرده‌اند که در زنگ تفریح که چارچوب سفت و سختی ندارد و معمولاً در قالب چند عکس خلاصه می‌شود، جایی هم برای گیاهان باز کنیم و به حیوانات محدود نشویم.

به همین علت، این بار تصمیم گرفتیم به شکل آزمایشی، مجموعه‌ای از عکس های گل نرگس را با هم نگاه کنیم.

نام لاتین گل نرگس، نارسیسوس (Narcissus) است که در بحث خودشیفتگی هم اشاره‌ای به آن داشتیم. اما نام انگلیسی و رایج‌تر آن، دافودیل (Daffodil) است که برای جستجو و پیدا کردن عکس و اطلاعات تکمیلی هم، مناسب‌تر به‌نظر می‌رسد.

غرب آسیا یکی از زادگاه‌های اصلی گل نرگس است و ما ایرانیان هم، چه در کوچه باغ‌ها و چه در ادبیات خود، همواره از آن به عنوان نماد چشم، چشم خمار و چشم منتظر استفاده کرده‌ایم.

نرگس در رنگ‌های مختلفی موجود است و بیش از سی گونه‌ی اصلی و در حدود ۲۵۰۰۰ گونه‌ی ترکیبی هم از آن در دنیا یافت می‌شود. اما ویژگی مشترک همه‌ی گل‌های نرگس، دو بخشی بودن آن‌هاست: شش گلبرگ که در میانه‌ی خود، بخش مرکزی را که شبیه شیپور است، نگهداری می‌کنند.

در دایره‌المعارف گل و گیاه بریکل سیزده دسته‌ی شناخته‌شده‌تر از گل های نرگس معرفی شده‌اند که شکل شماتیک بعضی از آن‌ها را در این‌جا مشاهده می‌کنید (دانلود فایل PDF دو صفحه‌ای):

انواع گل های نرگس

گاهی به اشتباه گفته می‌شود که نرگس، گیاهی سمی است و می‌تواند به انسان یا حیوانات آسیب بزند. اما این حرف دقیق نیست. نرگس صرفاً پیاز و برگ‌های خود را با کریستال‌هایی سمی می‌پوشاند تا حیوانات، پیازش را از خاک در نیاورند و از بین نرود (پیاز نرگس هر سال دوباره می‌تواند گل بدهد). اما ساقه و گل نرگس هیچ نوع پوشش دفاعی ندارد و حشرات می‌توانند از گل‌های آن، بهره ببرند.

نرگس هم‌چنین منبع گالانتامین (Galantamine) هم هست که برای کاهش روند آلزایمر و سایر بیماری‌های مرتبط با تضعیف قوای ذهنی از آن استفاده می‌شود (+).

البته امروزه تولید آزمایشگاهی گالانتامین هم امکان‌پذیر است و گیاهان، تنها منبع این ماده به شمار نمی‌روند (+).

عکس گل نرگس

َعکس گل نرگس

عکس گل نرگس

گل نرگس در زمستان

عکس گل نرگس

توضیح: ما عکس‌های این مطلب را با جستجوی Narcissus و Daffodil در وب پیدا کردیم و هیچ‌کدام از آن‌ها شناسنامه‌ی مشخص و نام عکاس را نداشتند (در واقع عمدتاً برای Wallpaper در سایت‌ها پیشنهاد شده بودند). به همین علت در زیر عکس‌ها نامی از عکاس نیامده است.

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

از میان درس‌هایی که در فهرست بالا آمده است، درس‌های زیر از جمله پرطرفدارترین‌ موضوعات هستند:

دوره MBA  |  مذاکره  |  کوچینگ  |  توسعه فردی

فنون مذاکره  |  تصمیم گیری  |  مشاوره مدیریت

تحلیل رفتار متقابل  |  تسلط کلامی  |  افزایش عزت نفس

چگونه شاد باشیم  |  هوش هیجانی  |  رابطه عاطفی

خودشناسی  |  شخصیت شناسی  |  پرورش کودکان هوشمندتر

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    میم جیم ، الیاس ، شیوا ، سید مصطفی جاویدحسینی ، ناصر شهسوار

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۱ نظر برای مجموعه عکس گل نرگس

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : سارا حق بین

    سلام به دوستان؛

    به نظر من یکی از دلایل دو چندان بودن زیبایی و جذابیت گل نرگس، روییدنش در فصل زمستان هست، مقطعی که انتظار این همه زیبایی رو نداریم.

    خوشبختانه شهرستان کازرون و جهرم در استان فارس از قطب های اصلی کشت و پرورش گل نرگس هستند و چند سالی هست که جشنواره گل نرگس در اوایل بهمن ماه در روستاهای جره و بالاده برگزار میشه. امیدوارم امسال شرایط دیدن نرگس زارهای زیبا از نزدیک برامون فراهم بشه.

    * اگر "جشنواره گل نرگس" را گوگل کنید اطلاعات و عکسهای زیبایی را می تونید مشاهده کنید.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .