Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


ما دیگران را تربیت می‌کنیم


quote_5_2_003_motamem

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    علیرضا ، فروهر ۱۱۱۲ ، علی ستایش ، سینا مرعشی ، آذین شریفی

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۸۸ نظر برای ما دیگران را تربیت می‌کنیم

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : یاور مشیرفر

    از گوته آلمانی نقل قولی شده است که «رفتار آیینه ای است که هر فرد خود را در آن می نمایاند» من البته دوست دارم حسب معمول تجربه خود از ارتباط با انسان ها، بندی به این بیفزایم و شاید این بند نقیضه عبارت گوته باشد: «رفتار آیینه ای است که ما خودمان را در دیگران ببینیم».

    هر زمانی که ما با شخصی رفتار خاصی می کنیم، بازخورد آن فرد میتواند به خود ما در شناخت بیشتر خودمان کمک کند. به هر صورت درون ذهن من، رفتارهای من همواره ایده آل و پسندیده اند و تا زمانی که واکنشی خارج از تصور خودم را نبینم، نمی توانم آن رفتار را در ابعاد واقعی اش بفهمم. گرچه معتقدم دیدگاه های دیگران درصد اهمیت کمتری برای خودشناسی من دارند، اما این دیدگاهشان نیست که به آن توجه می کنم، واکنشی است که به رفتار من داشته اند.

    تجربه شخصی: چند سال قبل می پنداشتم «بلندپروازی» و «اهداف بزرگ داشتن» یکی از شاخصه های بزرگ بودن روح است و انسان هایی که «روح» بزرگی دارند همواره مورد ستایش دیگران هستند. یک سال پیش چنین دیدگاهی باعث شد دو نفر از اشخاصی که به نوعی در جایگاه بالاتری از من (شغلی) قرار داشتند، عقیده و شخصیت مرا برای پیشرفت خودشان خطرناک تلقی کنند؛ گویی قرار بود این بلندپروازی من آن ها را به زیر بکشد. در ارزیابی سالانه بندی به این مضمون اضافه کرده بودند: «شخص مورد نظر به این جایگاه شغلی بی علاقگی نشان داده و اهمیت و ارزش آن را درک نکرده است. روحیه این شخص برای احراز و تثبیت در این شغل مغایر با ارزش ها و استانداردهای ماست.»

    اکنون آن رفتار به این شکل اصلاح شده است: «اهداف بزرگ تر باید باعث شوند "دهان" کوچک تری داشته باشیم و "دست های" بزرگتری. این اهداف بزرگ ممکن است برای دیگرانی که به صورت کامل شما را نشناخته اند، تهدیدی محسوب شود. چرا که ممکن است فکر کنند این بزرگ بودن باعث کوچک تر شدن فضای آن ها می شود. چرا اصلا باید بگذاریم دیگران اهداف بزرگ ما را بفهمند و مانع تراشی کنند؟ بهتر نیست در خلوت خودمان بماند و با تلاش دست هایمان و مغزهایمان به آن ها که رسیدیم، همه آن مانع تراشان پیشین خود به خود طرفدار و پرستنده ما می شوند و اهداف بزرگمان را ستایش می کنند که اگر همراه و همسطح یا پایین تر از آن ها بودیم، همان ها را با تمام وجود نابود می کردند.»

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .