Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


شماره اکتبر ۲۰۱۴: Harvard Business Review


دانلود pdf شماره اکتبر ۲۰۱۴ نشریه Harvard Business Review

شماره اکتبر ۲۰۱۴ نشریه مدرسه کسب و کار هاروارد یا همان Harvard Business Review منتشر شد. در این شماره، مقاله‌ای که درباره‌ی «دوست داشتنی کردن محیط کار» منتشر شده،‌ به طور ویژه روی جلد، مورد تاکید قرار گرفته است. در این مقاله، تاکید شده است که محیط کار در دنیای امروز باید تعادل مناسبی بین «من» و «ما» ایجاد کند. به عبارتی ضمن اینکه تلاش می‌شود فضا و روحیه‌ی جمعی همکاران حفظ شود، به فردیت و فضای شخصی آنها هم احترام گذاشته شود.

همچنین از دامی به نام دام شفافیت یا Transparency Trap صحبت شده و اشاره شده است که  اگر کارکنان احساس کنند که همه‌ی کارهای آنها دیده می‌شود و در معرض مشاهده‌ی دائمی دیگران هستند، از اینکه کارهای جدید بکنند، می‌ترسند.  به عبارتی برای افزایش خلاقیت و کارایی، شرکتها باید هنگام طراحی دفتر کار، در داخل فضاهای باز و بزرگ خود، فضاهایی شخصی و اختصاصی هم برای کارکنان در نظر بگیرند.

harvard-business-review-2014-octoberدر این شماره، همچنین به وارن بنیس هم پرداخته شده است. او که از بزرگان حوزه رهبری در مدیریت بود، در جولای سال جاری در سن هشتاد و نه سالگی درگذشت.

اما مطالب متعدد دیگری هم در این شماره موجود است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

* در این شماره،‌ همچنین به  ساختار سنتی واحد‌های بازاریابی  اشاره شده. اینکه با وجود مطرح شدن انواع ابزارها و امکانات و مدل‌های ذهنی جدید در مواجهه با مشتری و بازار، حدود چهل سال است که واحدهای بازاریابی، همان نگرش سنتی خود را حفظ کرده‌اند. هنوز استراتژی بازاریابی به صورت کامل با استراتژی سازمان همسو نمی‌شود. واحد بازاریابی خود را تافته‌ی جدابافته می‌داند و حاضر نمی‌شود فضای سایر دپارتمان‌ها را درک کند و عملاً این نوع نگرش باعث شده که ابزارهای مدرن، با تمام ظرفیت خود، مورد استفاده‌ قرار نگیرند.

* همچنین،  کارکرد نامطلوب واحد‌های مدیریت منابع انسانی  مورد بررسی قرار گرفته و توضیح داده شده است که اگر مانند بسیاری از مدیران، از عملکرد واحد منابع انسانی خود ناراضی هستید، شاید وقت آن رسیده باشد که واحد مدیریت منابع انسانی را به دو بخش مستقل تقسیم کنید. بخشی که کارهای اداری مانند حقوق و مزایا و حضور و غیاب را بررسی کند و بخشی که رهبری سازمانی و توسعه توانمندی‌های انسانها را مورد توجه قرار دهد.

این شماره همچنین مطلب جالبی دارد که در آن، تاکید کرده که استفاده از واژه‌هایی مثل «بهترین محصول» و «برترین خدمات» و «بالاترین کیفیت» و واژه‌های مشابه در تبلیغات و اطلاع رسانی، ممکن است چه خطراتی داشته باشد.

این شماره از نشریه Harvard Business Review را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

برای پایان این نوشته، شاید بد نباشد که یکی از توصیه‌های این شماره Harvard Business Review را با هم مرور کنیم:

نوآوری، اگر کسی برای آن پولی ندهد، ارزش ندارد!

harvard business review

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۰ نظر برای شماره اکتبر ۲۰۱۴: Harvard Business Review

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .