Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


برای چاق شدن یا لاغر شدن، چه کارهایی انجام می‌دهید؟


روش های موثر برای چاق شدن و لاغر شدن

تا کنون در بحث‌های مرتبط با سبک زندگی، به سراغ موضوعات متنوعی رفته‌ایم.

از کم خوابی تا پیاده روی و از فیلم دیدن تا عکاسی.

از انگیزه دادن به خود تا عادتهای مهمانی رفتن و از هزینه‌های زندگی تا حریم شخصی.

موضوع دیگری هست که بسیاری از ما با آن درگیر هستیم و احتمالاً انواع و اقسام توصیه‌ها و راهکارها را هم در موردش خوانده یا شنیده‌ایم.

اما با توجه به اینکه در جمع دوستان متممی، اعتماد بیشتری به حرف‌ها و تجربه‌های یکدیگر داریم، احساس کردیم اطلاعات و تجربه‌هایی که در اینجا مطرح شود، بیشتر قابل اتکا است و انگیزه‌ی بیشتری برای به کار گرفتن آن وجود دارد.

موضوعی که برای بحث این هفته انتخاب کرده‌ایم، عادتها و رفتارها و رژیم غذایی برای چاق‌تر شدن و یا لاغرتر شدن است.

بسیاری از ما با مشکل اضافه وزن روبرو هستیم. مشکلی که از عوارض جانبی سبک زندگی مدرن است و در سراسر جهان هم وجود دارد. خطرات چاق بودن را هم برای سلامتی می‌دانیم. از سوی دیگر، عده‌ای هم، مشکل لاغر بودن دارند و ترجیح می‌دهند وزن بیشتری داشته باشند.

خوشحال می‌شویم تجربه‌هایی را که در این زمینه داشته‌اید، با سایر دوستان خود هم در میان بگذارید.

 لطفاً مواردی را مطرح کنید که خودتان تجربه کرده‌اید و نتیجه‌ی مثبت گرفته‌اید.  چون در غیر این صورت، تمام فضای وب (چه فارسی و چه انگلیسی) پر از مقالات و مطالبی است که به توصیه‌ی یکی یا به تبلیغ دیگری یا با ترجمه از جایی، تکثیر و منتشر شده است.

هر نوع توضیح و راهکار، اعم از تغییر در رژیم غذایی یا عادت‌های روزانه، می‌تواند برای سایر دوستان‌تان مفید و کاربردی باشد.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    فرشته صلاحی ، مریم زادسر ، سیده فاطمه رضائیان ، محمدحسین جعفرپوریانی ، سید کمال آزادمنش

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری عادتها و رفتارهای کوچک زندگی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه عادتها و رفتارهای کوچک زندگی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۰۷ نظر برای برای چاق شدن یا لاغر شدن، چه کارهایی انجام می‌دهید؟

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : هیوا

    من پارسال وزنم تا 98 کیلو بالا رفت که به نسبت قدم 7-6 کیلو اضافه داشتم و  حس بدی نسبت به وزنم پیدا کرده بودم شاید چون لازم بود یه سری کامل لباس جدید بخرم. یه مدتی هم بود کتاب 4 hour body تیم فریس رو میخوندم. بر اساس اون یه برنامه جدید ریختم که شامل ورزش و برنامه غذایی و کمی تغییر در عادات روزانه ست. بعد از چند ماه حدود 20 کیلو کم کردم. میگم چند ماه چون خودمو وزن نمیکردم و نمیدونم تو چه بازه ای انقد کم کردم ولی فکر کنم در کمتر از 6 ماه بود. هدف و اولویت اصلیم هم کاهش وزن نبود و گرنه به نظرم خیلی سریعتر میشه 20 کیلو کم کرد.

    به هرحال، کارهایی که کردم اینها بود:

    صبح بلافاصله بعد ازبیدار شدن یه صبحانه غنی از پروتئین میخوردم (قاعده 30-30 به احتمال زیاد قاعده طلایی کاهش وزنه:

    1- سی دقیقه اول بعد از بیدار شدن، 30 گرم پروتئین بخورید(با یه جستجوی ساده میتونید در مورد اینکه چطوری این 30 گرم رو با تخم مرغ و غیره تامین کنید اطلاعات کافی کسب کنید).

    2- دوش آب سرد(در مورد رابطه دوش آب سرد با کاهش وزن جستجو کنید اطلاعات خوبی پیدا میکنید. لینک اول گوگل هم که متعلق به متممه.)

    3- کربوهیدرات و چربی و نمک و شکر رو به کمترین مقدار ممکن رسوندم و بیشتر پروتئین و سبزیجات و حبوبات میخوردم(کل برنامه غذایی رو ترجمه کرده بودم و به اطرافیانم که لازم داشتن میدادم). حجم غذایی هم که میخوردم هم مهم نبود.

    در هفته یک روز آزاد بودم هرچیزی بخورم. بدون توجه به برنامه غذایی.

    4- چند تا حرکت ورزشی ساده هم انجام میدادم که اصلی ترینشون حرکت کتلبل سوینگ بود (که متعلق به نیروهای ویژه ارتش شوروی بوده و عده ای معتقدند که کاملترین حرکت وزنه بدنسازیه). خود کتلبل وزنه گرونی هست اما من با یک پونزدهم قیمت وزنه اصلیش یه وزنه برای خودم ساختم (ویدئوهای تیم فریس در مورد ساخت وزنه و انجام این حرکت در سایت بادی بلدینگ دات کام) . از ساک ورزشی هم میشه برای انجام این حرکت استفاده کرد(Google Image : kettlebell swing diy). روش انجامش صحیح این حرکت خیلی مهمه و بعید میدونم کسی در روزهای اول بتونه کاملاً صحیح انجامش بده (نکات مهم برای انجام صحیح حرکت در وبلاگ تیم فریس)

    و چند حرکت ساده دیگه هم انجام میدادم که در هفته به حداکثر نیم ساعت زمان نیاز داشتند(در کتاب به صورت تصویری توضیح داده شده ان) و اثر عالی روی افزایش قدرت داشتند.

    چند نکته حاشیه ای:

    - به نظرم تمام اعداد مهم باید track بشن. دوره شکم و ران و غیره، وزن و تغییرات وزن و حتی اگه بشه درصد چربی (تکنیک هایی وجود داره برای محاسبه درصد چربی بدون ابزار : Google)

    - به نظرم بهتره یه عده رو در جریان بگذاریم و تمام تخلف ها و تنبلی هامون رو بهشون گزارش بدیم. ترجیحاً قبل از تخلف. مثلاً اگر هوس کردیم کیک بخوریم، اول باید عکسش رو در بگذاریم در یک کانال تلگرام تا دوستایی که قرار هست در جریان باشن بدونن دارم چکار میکنم!

    - موضوع مهمتر از کاهش وزن، تغییر درصد چربی و عضله در بدن هست. یعنی کم کردن 10 کیلو چربی و اضافه کردن 5 کیلو ماهیچه (یعنی 5 کیلو کاهش وزن) بهتر است از کم کردن 10 کیلو وزن.

    - طبق توضیحاتی که در این کتاب داده میشه(بر اساس تحقیقات علمی معتبر) گفته میشه که یکی از مشکلات اصلی رژیم ها توجه بیش از حد به کالری مصرفی هست که در قرن 19 توسط یه شیمیدان ارائه شد در حالیکه الان معیارهای خیلی بهتر و دقیقتری داریم. از طرفی کالری دریافتی از مواد غذایی مختلف، اثرات متفاوتی روی هورمون ها دارند (کالری که از گوشت میگیریم با کالری که از بستنی دریافت میکنیم اثر یکسانی روی وزن ندارند) و نکته دیگر اینکه چیزی که وارد جریان خون می شود به حساب می آید نه چیزی که وارد دهان می شود (که مربوط هست به مسئله هضم و همینطوری زمانبندی غذا خوردن)

    - در مورد این کتاب: حدود 700-800 صفحه است اما کمتر از صد صفحه اش مرتبط به موضوع کاهش وزنه. کسایی هم که امکان خوندنش رو ندارن، بد نیست یه نگاهی به این pdf بیندازند که خلاصه شده بخشهای مهم کتاب هست.

    - یه اصل مهم یه رژیم معروف این بود که هرچی میخاستین، اجازه داشتین بخورین اما برهنه، روبروی آینه.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .