Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)

دروس دوره MBA

ترم مقدماتی دوره MBA آنلاین متمم شامل چه درس‌هایی است؟


تفکر سیستمی
در درس آشنایی با تفکر سیستمی قصد داریم ضمن حفظ دقت علمی، مفاهیم و کاربردهای تفکر سیستمی را به صورت ساده بررسی کنیم.

درس مهارت یادگیری
در درس مهارت یادگیری، می‌آموزیم که یادگیری، یک رویداد پیچیده‌ و غیرقابل درک ذهنی نیست. بلکه یک مهارت است.

درس مدل ذهنی
نمی‌توان از حوزه مدیریت و رفتار مدیران حرف زد و از مدل‌ ذهنی مدیران حرف نزد. حرف‌های ما، تحلیل‌های ما و همه‌ی آنچه که می‌گوییم و می‌شنویم تابع مدل ذهنی ماست.

ارزش و ارزش آفرینی
در این درس میاموزیم که چگونه می‌توانیم ارزش‌هایی ایجاد کنیم که مفید، اثربخش، ماندگار و اقتصادی و سودده باشند.

سیستمهای کنترل مدیریت
در این درس می‌آموزیم که می‌خواهیم چه چیزهایی را در محیط کسب و کار خود، بهبود دهیم و چگونه باید آنها را کنترل کنیم.

تصمیم گیری
متمم در درس مهارت تصمیم گیری می‌کوشد کمک کند تا خطاهای ما در تصمیم گیری کاهش یافته و احتمال انتخاب مناسب و تصمیم گیری درست افزایش بیابد.
ترم پایه دوره MBA

اصول و فنون مذاکره
بخش عمده‌ای از رابطه‌های ما در زندگی، چه زندگی شخصی و چه محیط کسب و کار، از جنس مذاکره هستند.

تفکر استراتژیک
هدف از درس تفکر استراتژیک، آموزش نحوه فکر کردن و اندیشیدن بر مبنای مفاهیم استراتژی است.

مدل کسب و کار
اصطلاح مدل کسب و کار (Business Model)، در ادبیات مدیریت یک اصطلاح نسبتاً جدید محسوب می‌شود.

مدیریت رفتار سازمانی
مدیریت رفتار سازمانی، تمام عوامل تاثیرگذار روی رفتارها،‌ افکار و احساسات انسانها را – به صورت فردی و گروهی – مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیریت بازاریابی
در این درس سعی می‌شود تا ضمن وفاداری به مفاهیم جهانی در عرصه مدیریت و بازاریابی، ترکیبی از مطالب آکادمیک و اجرایی به شکلی ارائه شود که در بازار کشورمان ایران، قابل استفاده باشد.
ترم تکمیلی یک MBA

طراحی سیستم فروش
طراحی سیستم فروش یکی از درس‌های دوره MBA متمم است که به طور خاص برای مدیران فروش طراحی شده است که صرفاً به عنوان مقدمه‌ای برای گذراندن درس‌های تخصصی‌تر در حوزه مدیریت سیستم فروش خواهد بود.

تبلیغات
مدیریت تبلیغات یکی از بحث‌های ارزشمند در بازاریابی محسوب می‌شود که امروزه به علت گسترده شدن مفاهیم آن، عملاً به عنوان یک رشته مستقل در مراکز آموزشی جهان تدریس می‌شود.

مدیریت ارتباط با مشتری
طی سال‌های اخیر، ارتباط با مشتری به یکی از دغدغه‌های کلیدی مدیران کسب و کارها تبدیل شده است.

دینامیک سیستمها
زمانی که می‌خواهیم دانش خود را در حوزه‌ی تفکر سیستمی به اعداد و ارقام تبدیل کنیم عملاً وارد حوزه‌ی دینامیک سیستم می‌شویم.
ترم تکمیلی دو MBA

نکات آکادمیک کار آفرینی
مطالب ابن درس اگر چه کاربردی هستند، اما جنبه‌ی آکادمیک و دانشگاهی آنها پررنگ‌تر است. در این درس‌ برای ما بسیار مهم است که هر درس صرفاً بر یک نکته‌ی محوری متمرکز باشد.

کارآفرینی و ایجاد کسب و کار جدید
کارآفرینی و ایجاد و مدیریت کسب و کارهای کوچک (SBA) به دوستان متممی کمک می‌کند مسیر کارآفرینی و ایجاد کسب و کار را پیش روی خود داشته باشند و در این زمینه، آگاهانه‌تر، علمی‌تر و اثربخش‌تر عمل کنند.

برند و برندسازی
در این درس،‌ خواهیم آموخت که برند، چیزی فراتر از نام تجاری یا یک لوگوی گرافیکی است و برندسازی، کاری نیست که در مدتی محدود و در اتاقی با درهای بسته انجام شود.

مدیریت منابع انسانی
درس مدیریت منابع انسانی یا Human Resource Management، همانگونه که از نامش پیداست، به تمام فعالیت‌های مرتبط با منابع انسانی در سازمان می‌پردازد.

مدیریت استراتژیک
استراتژی زمانی در ادبیات جنگ معنا داشت این روزها نوعی از نگرش محسوب می‌شود که مجهز بودن به آن می‌تواند شانس ما را برای موفقیت در زندگی فردی و همینطور در حوزه‌ی کسب و کار افزایش دهد.

تفکر نقادانه
در میان محورهای آموزشی متمم، مهارت تفکر و تحلیل گری از جمله محورهای کلیدی محسوب می‌شود. شرایط امروزی زندگی ما به گونه‌ای است که می‌توان گفت تفکر نقادانه از پیش‌نیازهای رشد، موفقیت، رقابت و بقاء محسوب می‌شود.
کارگاههای دوره MBA

کارگاه مدیریت پروژه های کوچک
اگر ضعف در مدیریت پروژه، باعث شده که نتوانید فرایند پروژه را در آن حد که توانمندی و استعداد دارید، مدیریت کنید، درس مدیریت پروژه متمم می‌تواند برای شما مفید باشد.

کارگاه مهارت کار تیمی
مجموعه درس‌های فعالیت گروهی و کار تیمی، از جمله درس‌های کلیدی متمم محسوب می‌شوند و با درس‌های زیادی از جمله مذاکره، مدیریت پروژه و کارآفرینی در ارتباط هستند.

کارگاه شخصیت شناسی در محیط کار
برای کارگاه شخصیت شناسی در محیط کار، متمم تحلیل عمیق و دقیق مدل پنج عاملی شخصیت یا Five Factor Model را به عنوان الگو انتخاب کرده است.

کارگاه مدیریت در شرایط ابهام
در این درس از سری کارگاههای دوره MBA می‌خواهیم به سیستم‌هایی فکر کنیم که ابهام ، نه تنها به آنها آسیب نمی‌زند، بلکه هر چالشی آنها را برای تحمل ابهام‌های بزرگ‌تر آماده می‌کند.

کارگاه مهارت فروش
متمم درس مهارت فروش را به عنوان کارگاه مستقل در دوره MBA، به همه‌ی کسانی که به نوعی با بازاریابی مستقیم سر و کار دارند توصیه می‌کند.

کارگاه اسلایدسازی با پاورپوینت
اسلایدسازی از جمله ابزارهایی است که امروزه به صورت فراگیر در سخنرانی‌ها، جلسات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو این کارگاه در دوره MBA متمم لحاظ شده است.
منابع تکمیلی دوره MBA

داستان کسب و کار
این درس در دوره MBA، چیزی شبیه لابراتوار در آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌هاست. در این سری، گاهی به سراغ برندهای بزرگ و معروف جهان می‌رویم. گاهی به سراغ مجموعه‌های کوچک و موفق. گاهی هم، چالش‌های روزمره محیط کار را با هم مرور می‌کنیم.

پای صحبتهای دن اریلی
بعید است کسی در حوزه اقتصاد رفتاری کار کرده باشد و نام دن اریلی را نشنیده باشد. او پیشتازان عرصه اقتصاد رفتاری در جهان محسوب می‌شود. مطالعه نوشته های دن اریلی به عنوان منبع تکمیلی دوره MBA می‌تواند آموزنده باشد.

دانشمندان مدیریت و روانشناسی
بعید است کسی بتواند بدون شناختن بزرگان هر حوزه، ادعا کند که آن حوزه را می‌شناسد. از این رو معرفی دانشمندان مطرح در حوزه مدیریت و روانشناسی را به عنوان بخشی از دوره MBA متمم در نظر گرفتیم.

واژه نامه تخصصی مدیریت و روانشناسی
فهرستی از واژه های تخصصی مدیریت و روانشناسی در این بخش از منابع تکمیلی دوره MBA معرفی و شرح داده خواهد شد.بیشتر واژه هایی انتخاب می شوند که در حین مطالعه دروس MBA به آنها اشاره خواهیم کرد.

معرفی کتابهای روانشناسی
در این بخش کتابهای روانشناسی که پایه و اساس علمی دارند و مطالعه آنها به بهبود فردی و رشد شخصیتی ما کمک خواهد نمود، معرفی شده اند.

معرفی کتابهای مدیریتی
در این بخش سعی می‌کنیم که کتابهایی معرفی شوند که علمی و کاربردی بوده و در فضای اقتصادی و فرهنگ کسب و کار ایرانی قابل استفاده باشد.

فایلهای صوتی مدیریتی
در این بخش فایل های صوتی آموزشی دوره MBA و مدیریت و همچنین فایل های صوتی مرتبط با توسعه مهارت، گرد آمده‌اند و می‌توانید فایل صوتی مربوط به هر یک از موضوعات مورد نظر خود را دانلود بفرمایید.