Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


صنعت دخانیات: یک صنعت آمریکایی دیگر که چینی شد


دخانیات - یک صنعت آمریکایی دیگر که چینی شد

صنعت دخانیات، از جمله صنایعی است که همه در مورد آن، بسیار شنیده‌ایم. آنقدر زیاد که شاید حوصله‌ی خواندن اطلاعات بیشتری در مورد آن نداشته باشیم.

با این وجود، اعداد و ارقام و اطلاعات موجود در این صنعت، آنقدر جذاب هست که بتوان برخی از آنها را دوباره و به بهانه‌های مختلف مرور کرد.

اگر چه به نظر می‌رسد مصرف گیاه تنباکو، قدمتی چند هزار ساله دارد، اما شکل تجاری استفاده از آن را می‌توان از قرن هجده میلادی در اروپا و مستعمره‌های اروپایی مشاهده کرد. البته آن چیزی که ما امروز به عنوان سیگار می‌شناسیم و از توتون (شکل خشک شده و پودر شده و فرآوری شده) ساخته می‌شود از اواخر قرن نوزدهم میلادی رواج پیدا کرده است.

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

در صورتی که زیر این مطلب علامت بگذارید و اعلام کنید که در حوزه‌ی علاقه‌ی شما قرار دارد، متمم در آینده گزارش‌های کوتاه و مختصر از صنایع دیگر را هم برای شما تنظیم و ارائه خواهد کرد (طبیعتاً در حد ایده‌ی متمم و خلاصه)

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۳۱ نظر برای صنعت دخانیات: یک صنعت آمریکایی دیگر که چینی شد

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : نیما ظهیریان

    دو بازدیدی که از کارخانه تولید سیگارداشته ام از حیث آمارو ارقام برایم جالب بوده و طبیعتا به جهت عدم اطمینان در اینجا قصد ذکر آمار فوق را ندارم . ولی چند نکته از مشاهداتم در این دو بازدید که  برایم جالب بوده را مینگارم شاید خواندنش خالی از لطف نباشد .من سیگاری نیستم ولی بوی مدهوش کننده توتون وقتی که وارد سالن تولید می شوید واقعا عنان را ازکف می برد و حس تمایل عجیبی را ایجاد می کند . نکته دیگر اینکه تمامی پرسنل تعهد به عدم استعمال سیگار داده و به طور منظم و در دوره های سه ماهه این موضوع توسط مدیریت آزمایش و کنترل می شود . نکته دیگر اینکه توتون های این کارخانه از بوتسوانا و گینه استوایی خریداری میشد و جالب تر اینکه در روی صندوقهای توتون نام مزرعه دقیقا ذکر میشود چون طعم توتون دو مزرعه دریک کشور یکسان نیست و این باید در تولید و استفاده در خط تولید مد نظر قرار گیرد. اتاق تست هم تماشایی بود که افراد خاصی سیگارها را تست می کنند و برای این کار هم چک لیست مشخصی  وجود داشت .

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .