Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


داستان کسب و کار – سواروفسکی و تغییر صنعت


سواروفسکی

«مردم دوست دارند الماس داشته باشند، اما الماس چنان گران است که ممکن است بسیاری از مردم در تمام زندگی خود، فرصت داشتن الماس واقعی را به دست نیاورند». این جمله‌ای است که بیش از صد سال قبل دنیل سوارفسکی به فرزندان خود می‌گفت (سواروفسکی را در زبان فارسی گاهی به اشتباه سواروسکی هم تلفظ می‌کنند).

دنیل سواروفسکی (Daniel Swarovski) در سال ۱۸۶۲ در حوزه‌ی جغرافیایی جمهوری چک امروزی به دنیا آمد. جایی که شیشه‌ها و کریستال‌های آن، همیشه معروف بوده و هست.

دنیل سواروفسکی Daniel Swarovski متمم - محل توسعه مهارتهای منخانواده او هم شیشه‌گر بودند. درآمد آنها در حدی بود که میتوانستند زندگی خود را در سطحی ساده بگذرانند. دنیل در حال بازدید از یک نمایشگاه تجهیزات الکتریکی، متوجه یک دستگاه جالب الکتریکی برای تراش و سنگ‌زنی شد. این دستگاه برای او شگفت‌انگیز بود و به شدت جلب توجه می‌کرد.

حدود ده سال گذشت تا در ۱۸۹۲ دنیل نخستین دستگاه الکتریکی تراش شیشه را اختراع کرد. دنیل احساس کرد محل زندگیش نقطه مناسبی برای استفاده از این اختراع نیست. شیشه‌گران زیادی آنجا بودند که توانایی مالی و تجربه و تخصصی بیشتر از او داشتند و اختراع او به سرعت، به ابزاری برای رشد سریع آنها تبدیل می‌شد و خودش در این رقابت جا می‌ماند.

او به شهر دیگری مهاجرت کرد. جایی که نزدیک تیرول در اتریش قرار داشت و در سال ۱۸۹۵، اولین کارگاه خود را تاسیس کرد. اسم شرکت DS & Co بود. مخفف دنیل سواروفسکی و شرکا. البته با وجود روایات متعدد از این نامگذاری، به نظر می‌رسد شریک خاصی در کار نبوده و این اسم بیشتر به خاطر ابهت و بزرگی آن انتخاب شده!

 کریستال‌های تولید شده توسط سواروفسکی به شدت شبیه الماس بود. البته طبیعتاً قیمت بسیار پایین‌تری داشت. حدود پنج سال بعد، تقاضا برای این شیشه‌های کریستالی الماس گونه، افرایش یافته بود و سواروفسکی‌ هم آنقدر اعتماد به نفس پیدا کرده بود که نام شرکتش را از DS & Co به Swarovski تغییر دهد.

محدودیت در دسترسی کامل به این درس

دوست عزیز.

بحث تاریخچه سواروسکی برای کاربران ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

با عضویت به عنوان کاربر ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به این مطلب، به سایر بحث‌هایی هم که تحت عنوان داستان کسب و کار مطرح می‌شوند دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین با فعال کردن اشتراک ویژه به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌ها و مطالب مطرح شده، ما فکر می‌کنیم شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

  دوره MBA متمم

  اصول و فنون مذاکره

  مهارت فروش

  تفکر سیستمی

  کارآفرینی

سواروفسکی سواروسکی

سواروفسکی سواروسکیدر سالهای بعد، سواروفسکی به شرکتی محصول محور تبدیل می‌شود و محصولات کریستالی آن،‌ به عنوان بدلیجات زیبا، در کنار سایر محصولات بدلی، عرضه می‌شوند و فروخته می‌شوند.

طی سالهای اخیر، زمانی که تکنولوژی توسعه می‌یابد و چین و سایر کشورها،‌ می‌توانند محصولاتی مشابه – اما با کیفیتی پایین‌تر – تولید کنند، سواروفکسی به سمت برندسازی بسیار جدی می‌رود و نوع محصولات، کیفیت آنها، همکاری با برندهای بزرگ، استفاده از طراحان گرانقیمت، سواروفسکی را به نوعی از جواهر تبدیل می‌کند نه یک جواهر بدلی. امروز، سواروفسکی صنعت خود را بر اساس «ارضاء نیاز مشتری» تعریف می‌کند. کسی که سواروفسکی می‌خرد، به دنبال محصول لوکس است. او در بین انواع جواهرات، سواروفسکی را هم بررسی می‌کند. سواروفسکی امروز حتی با فروشندگان محصولات طلا و جواهر، در یک سگمنت صنعت، طبقه‌بندی و تحلیل می‌شود.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    فراز قربانی ، مهرناز ، عزیزه تیموری ، روانبخش رحیمی ، مریم رئیسی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری داستان کسب و کار به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه داستان کسب و کار
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۹ نظر برای داستان کسب و کار – سواروفسکی و تغییر صنعت

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : سعید رنجبر

    سلام
    يك نكته ي ديگر هم من اضافه كنم،پس از مدتی یک رقیب اروپایی و پس از آن یک رقیب مصری پیدا کردند. رقیب اروپایی با 20 درصد و رقیب مصری با 50 درصد پایین تر محصولات را عرضه می‌کردند. پس از مدتی بازار رقابت بسیار تنگاتنگ شد. روش ساده برای سواروفسكي این بود که او نیز قیمت‌ها را پایین بیاورد، اما این کار سود شرکت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌داد و شرکت را درگیر جنگ قیمت‌ها می‌کرد.راه حل بهتر و هوشمندتر تحقیقات بازاریابی بود، آنها به این نتیجه رسیدند که نام تجاری خود را تقویت کنند و خانه‌ها و هتل‌ها را برای خرید لوسترهای سواروفسكي تشویق کردند. روش تشویق آنان این بود که نشان دادند آنان چگونه می‌توانند در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنند، زیرا کریستال‌های آنان نیازی به تمیز کردن زود به زود ندارند و می‌توان آن‌ها را در حداقل زمان ممکن نصب کرد.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .