Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


خبر مهم: بهبود گزارش‌دهی ارزیابی مشارکت کاربران


همانطور که می‌دانید و تجربه کرده‌اید و ما هم همیشه تاکید داشته‌ایم، محتوای اصلی موجود در متمم که سرشار از دانش و تجربه و ایده است، نظرات و بحث‌ها و مشارکت‌های دوستان متممی است.

در نگاه ما، درس‌های مطرح شده توسط متمم، سفره‌ای هستند و بهانه‌ای، برای اینکه هر کسی غذای دانش و تجربه‌ی خود را بر سر آن سفره بیاورد و با دیگران به اشتراک بگذارد.

ما در ماه‌های گذشته، از دکمه‌ای به نام آموزنده بود در زیر مطالب استفاده کردیم تا دوستان متممی، بتوانند به حرف‌ها و نظرات و دیدگاه‌های دیگران، رای بدهند و بر اهمیت یا مفید بودن آنها تاکید کنند.

دغدغه‌ی ما (که تجربه‌ هم شد) این بود که در برخی درس‌های سخت‌تر مانند #استراتژی یا مدل کسب و کار یا مدیریت استرس دوستانی که مشارکت می‌کنند و بحث‌های بسیار ارزشمند هم مطرح می‌کنند، امتیاز آموزنده‌ی کمی دریافت کنند و نظرات ارزشمندشان در میان ده‌ها هزار دیدگاه و نظر دیگری که در متمم وجود دارد گم شود. اما بعضی دوستان دیگر با نقل یک شعر از حافظ یا سعدی یا مولوی در زیر یکی از مطالب پاراگراف فارسی

یا زنگ تفریح‌ها یا جاهای مشابه، امتیازهای زیادی بگیرند. به عبارتی، بعضی‌ نظرات و حرفها، بر شانه‌ی حافظ سوار شوند و امتیاز بگیرند و بعضی‌ دیگر زیر دست و پای پورتر و مینتزبرگ و لری داونز و دیگران، گم شده و به فراموشی سپرده شوند.

از این به بعد، متمم در صفحه‌ی پروفایل شما، امتیازهای مربوط به نظرات عمومی و تخصصی را تفکیک کرده و جداگانه مشخص می‌کند.  سیستم تحلیل محتوای ما این کار را  از این به بعد به صورت کامل و دقیق و مستمر و پیوسته انجام میدهد. اما از امروز، به تدریج بخشی از امتیازات شما، کاهش یافته و به قسمت عمومی منتقل خواهد شد.

البته امتیازهای عمومی هم برای متمم و برای دوستان شما مهم است. اما تفکیک آنها می‌تواند کارنامه شفاف‌تری از فعالیت‌های ما در متمم ارائه نماید.

نکته دیگر هم اینکه از امروز، در پروفایل شما، نظراتتان به ترتیب رای دوستان متممی، مرتب شده و فهرست شده است.

البته هنوز سیستم ما باید تغییرات زیادی را تجربه کند. از جمله نظرات و بحث‌های ارزشمندی که در لا به لای بقیه‌ی بحث‌ها فراموش می‌شوند یا دیده نمی‌شوند، به شکلی مدیریت کند و نمایش دهد که برای اینها هم راهکارهایی در نظر گرفته شده و به تدریج به اطلاع شما خواهد رسید.

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۵ نظر برای خبر مهم: بهبود گزارش‌دهی ارزیابی مشارکت کاربران

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : سعید عباسپور

    رشد و توسعه متمم حس خوبی به من میده خوشحالم از این بابت.

    پیشنهاد:

    1- ترتیب نمایش کامنتها در پروفایل بر اساس تاریخ ، حداقل برای من خیلی کاربرد داره مثلا میتونم در مرورهای بعدی ترتیب مطالعه قبلیم رو ادامه بدم و بدونم کدوم درس رو تا کجا پیش بردم. از این جهت من فکر میکنم اگر ترتیب نماش انتخابی باشه کاربردیتره.

    2- در ارتباط با کامنتها و دکمه آموزنده بود اینطور حس میکنم که بزخی آموزنده بودها بیشتر برای ابراز خرسندی و رضایت از مطالعه کامنت یا حتی تشکر ، زده میشه بعبارت ساده تر کارکرد لایک فیسبوکی پیدا میکنه بر این اساس من فکر میکنم اگر دکمه پسند در کنار آموزنده بود قرار بگیره کاربران هم در این تفکیک مشارکت میکنند و اون موقع این طرح جداسازی مشارکتهای دروس تخصصی از عمومی دقیقتر میشه.

    3- در راستای این تفکیکهایی که مطرح کردید فکر میکنم جالب باشه اگر در ابتدای هر درس هم مشخص بشه مثلا ده کاربری که بیشترین مشارکت رو داشتند چه کسانی بودند. مثلا اگر درس تفکر سیستمی رو شروع میکنیم در درس معرفی در بخشی ده نفری که از مجموع کل دروس دوره تفکر سیستمی بیشترین آموزنده بود رو دریافت کرده و بیشترین مشارکت رو داشته نمایش داده بشه. مهمترین کاربرد این نمایش در هر درس اینه که مثلا من میدونم در درس استراتژی در کنار تیم متمم کدام کاربران صاحب نظر هستند و در یک درس بخصوص به نظر کدام کاربران بیشتر میتوان تکیه کرد

    4- در مجموع اگر قرار باشه تا اینحد دقیق و شفاف روی میزان مشارکت کاربران مانور داده بشه اینطور به نظر میرسه که مشکلی پیش میاد. تصور کنید درسی نظیر استراتژی که تعداد قابل ملاحظه ای درس ارائه شده کامنتهای بسیار زیادی درج شده و اطلاعات بسیار زیادی از میزان مشارکت دوستان در سیستم ثبت شده و در این زمان یک فرد صاحب نظر و دارای معلومات به متمم بپیونده و شروع کنه به درج دیدگاههای بسیار مفید اما از اونجایی که تعداد کامنتها زیاد شده و مدت زیادی از ارائه درس گذشته دیگه حتی ممکنه کامنت اون فرد خونده هم نشه البته معکوس نشون دادن کامنتها در این اواخر حرکت خوبی بود که کامنتهای جدیدتر بالا بیاند و خونده بشند (هرچند حداقل برای من فرقی نکرد چون همچنان نظیر سابق مایلم اولین کامنتها رو که معمولا مهمترند اول بخونم چون مثلا کامنتهای آقای شعبانعلی که خیلی برای من مهمند معمولا در ابتدا قرار میگیره و عملا کامنتها رو از آخر به اول میخونم!)

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .