Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


جنگ رسانه ای؛ وقتی هنوز شبکه های اجتماعی نبودند


جنگ رسانه ای

بیایید فرض کنیم صد یا دویست یا هزار سال دیگر، مردمانی بتوانند رد پا و آثار فیزیکی و اشیاء مانده‌ از عصر ما را ببینند، اما به کتاب‌ها و محتوای رسانه‌ها و روایت تاریخ دوران ما دسترسی نداشته باشند. احتمالاً برای بسیاری از آثار بازمانده‌ی ما، توضیح و توجیهی نخواهند یافت.

در هر جای دنیا می‌توان چیزهایی را دید که وجودشان برای آن نسل، قابل درک نخواهد بود. مثلاً فکر کنید با ساختمانی به ارتفاع ۹ متر روبه‌رو می‌شوند که در دیوار آن ۴۸ بلندگوی بزرگ نصب شده است. رو به کجا؟ آب دریا!

چه توضیحی برای این ساختمان خواهند یافت؟ چه روایتی برای علت بنا شدنش خواهند ساخت؟

این ساختمان در جزایر کینمن (Kinmen) متعلق به تایوان ساخته شده است (+):

ساختمان با بلندگو در کینمن تایوان نزدیک چین

کینمن با وجود تعلق به تایوان، بسیار به سرزمین اصلی چین نزدیک است. با وجودی که با نزدیک‌ترین نقطه‌ی تایوان نزدیک به ۱۹۰ کیلومتر فاصله دارد، در ۱۰ کیلومتری شهر شیامن چین قرار گرفته است.

نقشه‌ی زیر می‌تواند تصویر شفاف‌تری از موقعیت جغرافیایی کینمن در ذهن شما بسازد:

نقشه جزایر کینمن در چین

دشوار نیست که حدس بزنیم کینمن می‌توانسته محل منازعه‌ی طولانی چین و تایوان باشد. نزاع و اختلافی که در مقطع بزرگی از جنگ سرد وجود داشته است (+/+).

برای چین، ساکنان این جزیره مهم نبودند. فقط مهم بود که جزیره در اختیار چین باشد؛ با سکنه یا بی سکنه‌ی آن. فقط به عنوان یک نمونه، در ۲۳ آگوست ۱۹۵۸ طی دو ساعت حدود ۴۲۰۰۰ بمب بر سر این جزیره ریخته شد.

محدودیت در دسترسی کامل به این مطلب

برای مشاهدهٔ متن کامل این مطلب کافی است (بدون پرداخت هرگونه هزینه) در سایت متمم ثبت نام کنید. پس از ثبت‌نام به تعداد قابل‌توجهی از درس‌‌های متمم دسترسی پیدا خواهید کرد نمونهٔ آن‌ها را می‌توانید از طریق لینک زیر ببینید:

نمونه درس‌های کاربر آزاد متمم

البته اگر بخواهید به همهٔ درس‌های متمم دسترسی داشته باشید، لازم است حق اشتراک بپردازید.

ثبت نام رایگان    تجربه‌ٔ متممی‌ها

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۶ نظر برای جنگ رسانه ای؛ وقتی هنوز شبکه های اجتماعی نبودند

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : احسان حسینی

    هر تعصب و نزاع سیاسی در دنیا به همین اندازه دعوای آمریکا و چین بر سر این مردم بی‌گناه، احمقانه‌ست. هر تفکری که میگه "من خوبم اما اون شیطانه!"

    و وای به حال مردمی که خودشون رو قربانی تفکرات سیاستمداران کنن. کسانی که با دست خودشون، افسار عقاید و سبک زندگیشون رو به دست سران قدرت می‌سپارن.

    اما اگر برگردیم به پاراگراف ابتدایی این مطلب، آرزو می‌کنم همینطور که ما به چشم حقارت و تمسخر به عکس این برج‌ها و این برگه‌های تبلیغاتی، نگاه می‌کنیم روزی برسه که انسان‌های آینده زمین، توی موزه‌هاشون بمب‌ها و تانک رو ببینن و با خودشون بگن :"واقعا آدما انقدر احمق بودن که همدیگه رو می‌کشتن؟" تلویزیون رو ببینن و بگن:"واقعا کسایی وجود داشتن که اینطوری گول بخورن؟"

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .