Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


نکات و ایده هایی برای تولید محتوا در اینستاگرام (۲)


تولید محتوا برای اینستاگرام

در مطلب قبلی چند ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام مطرح کردیم.

البته مواردی که مطرح شد، چندان جدید یا غیرمنتظره یا خارق‌العاده نبود. بلکه قصدمان این بود که در مورد هر یک از انواع محتوای قابل نشر در اینستاگرام، برخی نکات و بایدها و نبایدها را یادآوری کنیم.

این بار هم به چند ایده دیگر برای تولید محتوا در اینستاگرام می‌پردازیم و درباره‌ی هر یک از آنها، نکات مهم و ضروری را یادآوری می‌کنیم.

جمله‌های کوتاه و نقل قول

نقل قول یا Quotation در میان انواع محتوا نشان داده است که در بسیاری از شبکه های اجتماعی شانس موفقیت بالایی دارد.

در اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و Pinterest اکانت‌های متعددی را می‌بینید که صرفاً با گردآوری و نشر نقل قول از بزرگان و مشاهیر، مخاطبان فراوانی را جذب کرده و رشد کرده‌اند.

بنابراین، طبیعی است که جایی هم برای نقل قول در فهرست گزینه‌های خود برای نشر محتوا در اینستاگرام در نظر بگیرید.

چند پیشنهاد:

  سعی کنید از منبع جمله‌هایی که نشر یا بازنشر می‌کنید مطمئن شوید. اگر نمی‌دانید چه کسی آن جمله را گفته، حتماً در کپشن به این مسئله اشاره کنید و از مخاطبان هم بخواهید که در صورتی که گوینده را می‌شناسند به شما اطلاع دهند. همچنین با مراجعه با سایت‌هایی مانند Quoteinvestigator می‌توانید تا حد خوبی از منبع جمله‌ها و حرف‌ها مطمئن شوید.

  همیشه آرشیوی از جمله‌ها و نقل قول‌ها را در یک دفترچه یادداشت یا نرم‌افزارهایی مثل وان نوت و Evernote داشته باشید. اینکه به صورت تدریجی هم‌زمان با جستجو در وب یا مطالعه، جمله‌ها و نکات جالب و آموزنده را یادداشت و ثبت کنید، بسیار کارآمدتر از این است که وقتی به این نتیجه می‌رسید که اکانت اینستاگرام شما نیاز به آپدیت شدن دارد، به هر جایی سر بزنید و دنبال جمله‌های مناسب بگردید.

  یک مرتبه در مورد استایل و سبک کلی پست‌های نقل قول تصمیم بگیرید و سعی کنید به آن وفادار بمانید:

  • آیا قرار است جمله‌ها در قالب عکس‌نوشته باشند یا اینکه قرار است عکس‌هایی را منتشر کنید و جمله‌ها را در کپشن بنویسید؟
  • آیا قرار است زیر هر جمله، مخاطبان خود را به اظهار نظر دعوت کنید؟
  • آیا می‌خواهید نظر خودتان را هم درباره هر جمله بنویسید؟
  • اگر قرار است از عکس‌نوشته استفاده کنید، آیا می‌خواهید از یک طراحی یکسان استفاده کنید؟ یا ترجیح می‌دهید چند چارچوب مختلف داشته باشید؟
  • اگر اکانت شما قرار نیست فقط به نشر جمله‌ها و نقل‌قول‌ها اختصاص پیدا کند، بعد از هر چند پُست از یک نقل قول استفاده می‌کنید؟

هر چه در این زمینه دقیق‌تر تصمیم بگیرید، در بلندمدت اکانت شما شکل حرفه‌ای‌تری خواهد داشت.

محدودیت در دسترسی کامل به این مجموعه درس

مجموعه درس‌های تولید محتوا، استراتژی محتوا و دیجیتال مارکتینگ برای اعضای ویژه متمم در نظر گرفته شده‌اند.

  تعداد درس‌ها: ۸۵ عدد

  دانشجویان این درس: ۸۸۵۷ نفر

  تمرین‌های ثبت‌شده: ۷۱۳۸ مورد

هم‌چنین با فعال کردن اشتراک ویژه به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص اعضای ویژهٔ متمم

البته بررسی‌های آماری ما نشان داده که علاقه‌مندان به درس‌های استراتژی محتوا و تولید محتوا، از میان مجموعه درس‌های متمم به مطالعه‌ی درس‌های زیر بیشتر علاقه‌مند بوده‌اند:

  دیجیتال مارکتینگ  |   بازاریابی محتوا  |  سئو

  سواد دیجیتال  |  شبکه های اجتماعی  |  تسلط کلامی

  گیمیفیکیشن  |  ایمیل مارکتینگ  |  اسلایدسازی

  جستجو با گوگل  |  مدل کسب و کار

  دوره MBA (مطالعه‌ی منظم درس‌های مدیریت و کسب و کار)

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

چه نکته‌ها و تجربه‌های دیگری دارید که در این درس و درس قبل به آن اشاره نشده و مناسب می‌دانید آن‌ها را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید؟

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    حسام الدین ، sheri ، کمیته تحقیق و توسعه ، afshin ، نوذر صیفوری

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری تولید محتوا به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه تولید محتوا
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۵۰ نظر برای نکات و ایده هایی برای تولید محتوا در اینستاگرام (۲)

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : معصومه شیخ مرادی

    اگر اهل ارزش آفرینی باشیم می توانیم در بعضی از پست های اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی یا سایت شخصی در راستای همان ارزش های کلیدی مان برای مخاطب انگیزه ای ایجاد کنیم که دست به یک عملگرایی بزند. به طور مثال:

    - برای خود یک روز خاص در سال در ماه یا در هفته را به عنوان روز پاکسازی طبیعت  اعلام کنیم و از مخاطبان بخواهیم ما را در این کار همراهی کنند یا اینکه خودشان اگر توانستند جداگانه در شهرهای مختلف این کار را انجام دهند و عکس آن را در صفحه خود با منشن کردن ما بگذارند. این فرآیند ارتباط مستقیم با تولید محتوای ما دارد هر چقدر آنجا حرفه ای تر عمل کنیم تاثیرگذاری بیشتری اتفاق خواهد افتاد .

    - یک روز را روز خاصی برای خرید کتاب در یک فروشگاه کتاب اعلام کنیم و از مخاطبان خود بخواهیم ما را در این خرید همراهی کنند یا حتی می توانیم یک کتاب خاص را معرفی کرده و از مخاطبان خود بخواهیم همراه ما به کتابفروشی بیایند و آن را بخرند و سایر مخاطبان هم از عمل خود عکس گرفته و در صفحه خود بگذارند. یا حتی یک هفته را به خواندن یک کتاب اختصاص دهیم و بعد از مخاطبانی که آن کتاب را خواندند بخواهیم نظراتشان را بعد یک هفته اعلام کنند و یا حتی یکجا دور هم جمع شویم و درباره آن کتاب بگوییم.

    - یا مثلا در حمایت از حفط محیط زیست یک روز را روز صرفه جویی از آب یا برق یا هر چیز دیگر یا مثلا استفاده نکردن از نایلون با ذکر میکرواکشن هایی که برای این کار داریم اعلام کنیم و باز بخواهیم مخاطبان در این کار همراهمان باشند.

    - یا یک روز روز درختکاری برای خود بگذاریم و به همان ترتیب بالا عمل کنیم.

    در نهایت هر عمل سودمندی که هم به برند شخصی ما کمک می کند و هم تاثیر مثبتی در جامعه می گذارد می توانند جزو موارد بالا یه حساب بیاید. در حقیقت یک تیر و هزار نشان زده ایم.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .