Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


یک باستان‌شناس در خانه‌ی شما


باستان شناس در خانه شما

می‌دانید که ما در متمم، هر از چندگاهی به سراغ تجربه های ذهنی می‌رویم.

تجربه های ذهنی یا Thought Experiments از جمله تمرین‌هایی هستند که برای پرورش تصویرپردازی ذهنی و افزایش قدرت تحلیل، افزایش تمرکز و توسعه خلاقیت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بازگشت به دنیای نخستین، ماهی‌های سالمون در اطراف ما، روبات‌های نویسنده و مصرف پلاستیک از جمله تجربه‌های ذهنی بوده‌اند که تا کنون مطرح کرده‌ایم.

این بار می‌خواهیم به سراغ یک تجربه‌ی ذهنی تازه با نام یک باستان شناس در خانه‌ی شما برویم. این تجربه را جفری میلر در کتاب Spent مطرح کرده است.

البته موضوع کتاب میلر، تجربه‌ی ذهنی نیست و او در کتابش، رفتار مصرف‌کنندگان و الگوی خرید آن‌ها را بر اساس مدل پنج عاملی شخصیت تحلیل می‌کند. اما در بخش پایانی کتاب، چند تمرین پیشنهاد کرده که یکی از آن‌ها، همین تجربه‌ی ذهنیِ باستان شناس در خانه است.

باستان شناس در خانه

باستان‌شناس در خانه

یک ساعت وقت بگذارید و در خانه‌ی خود بگردید. وسایلی را پیدا کنید که می‌توانند برای مدت طولانی، باقی بمانند. آن‌قدر طولانی که که یک باستان‌شناس، حدود پنج‌هزار‌سال بعد، آن‌ها را کشف کند.

سعی کنید حدس بزنید پنج هزار سال بعد، چه چیزی از آن وسیله باقی می‌ماند و باستان‌شناسی که آن را می‌بیند، چه کاربردی برای آن پیدا می‌کند و در مورد سبک زندگی شما چه قضاوتی خواهد داشت.

خوشحال می‌شویم که یافته‌های خود را با ما هم در میان بگذارید.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    ماریا رضوی ، مهدی ، سید ، حامد دولتخواهی ، مریم رئیسی

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۳۶ نظر برای یک باستان‌شناس در خانه‌ی شما

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : شهرزاد

    یکی از وسیله‌های توی اتاق من، که داشتم برای این منظور بهش فکر میکردم، و به نظرم میتونه احتمالا بعد از چند هزار سال، توجه یک باستان‌شناس رو به خودش جلب کنه، این جعبه‌ی کوچیک موسیقیه.

    شاید اونموقع از این پایه‌ی چوبی قرمزرنگ قشنگش چیزی باقی نمونده باشه، اما فکر میکنم یه چیزایی ازش باقی مونده باشه در حدی که این باستان‌شناس ما بتونه با چرخوندن دسته‌اش، یه صدایی ازش در بیاره.

    البته متاسفانه شاید نتونه به خاطر شکسته شدن برخی دندونه‌های ظریف این جعبه، از نعمت شنیدن کامل این آهنگ زیبا و پر از لطافت Speak Softy Love بهره‌مند بشه و ازش لذت ببره، اما با همون صدای دینگ دینگ ضعیفی هم که ازش در میاد شاید با خودش فکر کنه که صاحب این وسیله مسلماً عاشق موسیقی بوده.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .