Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


انواع سبک زندگی | برخی از سبک‌های زندگی غیرممکن می‌شوند


انواع سبک زندگی

می‌دانید که مجموعه‌ی دعوت به گفتگو در متمم، به عنوان فضایی برای بحث بیشتر درباره‌ی جمله‌های روزانه در پیام اختصاصی در نظر گرفته شده است.

در #دعوت به گفتگو جمله‌های کوتاه را بهانه می‌کنیم تا درباره‌ی موضوعات مختلف، فارغ از چارچوب رسمیِ درس و تمرین، به بحث و گفتگو بنشینیم.

این بار جمله‌ای از گری لینگ (Gary Ling) را انتخاب کرده‌ایم. او در حد سایر نویسندگان و متفکرانی که معمولاً در متمم به آن‌ها ارجاع می‌دهیم، سرشناس نیست. بلکه یک مشاور در زمینه‌ی دیجیتال و فناوری اطلاعات است که البته سابقه‌ی همکاری با شرکت‌های مشاوره‌ی بزرگ مانند آرتور اندرسن (که این‌ روزها به نام Accenture فعالیت می‌کند) را داشته است.

اما مستقل از گوینده، اصل جمله و دیدگاهی که مطرح کرده، نکته‌ی مهمی است که فرصت ارزشمندی را برای بحث و گفتگو فراهم می‌کند:

درشکه ممنوع نشد اما غیرممکن شد. انواع سبک زندگی به این شیوه از بین می روند - گری لینگ

چالش از بین رفتن بستر برای برخی از انواع سبکهای زندگی، از زوایای مختلفی قابل بحث است. بنابراین موارد زیر، تنها نمونه‌هایی از موضوعات قابل بحث در این زمینه محسوب می‌شوند:

همه‌ی ما مثال‌هایی از سبک‌های زندگی که امروز غیرممکن شده‌اند در ذهن داریم (شما نمی‌توانید از خانه‌ی خود با کالسکه به محل کار بروید).

اما برخی از انواع سبک زندگی هنوز امکان‌پذیر هستند؛ با این حال، ما غیرممکن بودن آن‌ها را تلویحاً پذیرفته‌ایم.

مثلاً شاید استفاده نکردن از شبکه های اجتماعی یا پیاده روی روزانه را بتوان در این گروه در نظر گرفت.

  • چه نمونه‌هایی از سبک زندگی هست که اغلب ما به اشتباه آن‌ها را اجتناب‌ناپذیر فرض کرده‌ایم؟
  • کدام شیوه‌های زندگی را هنوز هم می‌توان به‌کار گرفت، اما اغلب ما آن‌ها را غیرممکن فرض می‌کنیم؟

قاعدتاً انتخاب‌های فردی ما در گذشته، دست ما را در انتخاب برخی سبک‌های زندگی بسته و البته راه‌مان را به روی سبک‌های دیگری از زندگی گشوده است.

انتخاب‌های گذشته، گذشته‌اند و اختیاری در مورد آن‌ها نداریم.

اما اکنون با چه تصمیم‌هایی ممکن است مسیر سبک زندگی مطلوب خود را در آینده، مسدود کنیم؟

کم نیستند افرادی که سبک زندگی قدیمی را به عنوان «دوست‌داشتنیِ غیرممکن» در نظر می‌گیرند. مثلاً دوست دارند صبح‌ها خروس برای آن‌ها بخواند و می‌دانند که باید از آلارم گوشی خود استفاده کنند.

یا از گرمی مهمانی‌های قدیمی حرف می‌زنند و از این‌که امروز همه در سر صفحه‌ی موبایل خود فرو برده‌اند، گله می‌کنند.

اما شاید بسیاری از سبک‌های زندگی امروزی، واقعاً بهتر از گذشته باشند و ما صرفاً به این علت که به آن‌ها خو نگرفته‌ایم (یا به سبک رایجِ مخالفت با رفتارهای تازه) آن‌ها را نامطلوب می‌دانیم.

آیا شما هم چنین دغدغه‌هایی را داشته‌اید و از این نوع موارد، در ذهن دارید؟

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

از میان درس‌هایی که در فهرست بالا آمده است، درس‌های زیر از جمله پرطرفدارترین‌ موضوعات هستند:

دوره MBA  |  مذاکره  |  کوچینگ  |  توسعه فردی

فنون مذاکره  |  تصمیم گیری  |  مشاوره مدیریت

تحلیل رفتار متقابل  |  تسلط کلامی  |  افزایش عزت نفس

چگونه شاد باشیم  |  هوش هیجانی  |  رابطه عاطفی

خودشناسی  |  شخصیت شناسی  |  پرورش کودکان هوشمندتر

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    محسن سعیدی پور ، معصومه خزاعی ، آرزو ، محمدرسول کریمی ، تبیان پرینت

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری عادتها و رفتارهای کوچک زندگی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه عادتها و رفتارهای کوچک زندگی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۵۳ نظر برای انواع سبک زندگی | برخی از سبک‌های زندگی غیرممکن می‌شوند

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : سارا حق بین

    سلام به دوستان

    من هر چي سن و سالم بالاتر ميره بيشتر سبك زندگي امروزي دلزده ام مي كنه و دلم ميخواد به سبك زندگي سالهاي دور برگردم، اما متأسفانه نمي شه؛

    دو سه ماه پيش دلم براي قلم ني و ليقه و مركب و كاغذخوشنويسي و صداي كشيده شدن قلم روي كاغذ گلاسه تنگ شده بود و رفتم خريدم ولي هنوز فرصت نكردم يك كلمه هم بنويسم؛ با اين همه فونت هاي جور واجور مگه ديگه وقتي و نيازي براي اينكارا مي مونه.

    چند هفته پيش توي خيابان حسن آباد جلوي كاموا فروشي ها وايسادم و كامواهاي رنگي رو نگاه كردم و لمس كردم و دلم هواي بافتن يه شال گردن كرد اما با خودم گفتم نه سارا اين كار الان اولويت تو نيست؛

    دلم براي بي اضطراب و با آرامش رُمان خوندن، نقاشي كردن، خياطي كردن و ده ها كار ديگه تنگ شده، اما افسوس كه همش بايد اولويت هاي اين زندگي به ظاهر مدرن رو در نظر بگيرم.

    دلم براي اينكه وقتي جايي ميرم خانواده دلشون شور بيفته ولي بهم دسترسي نداشته باشند، تنگ شده ولي مگه اين موبايل و امكانات جانبي اش ميذاره دوباره اين حس رو تجربه كنيم.

    چقدر دلم ميخواد مثل 15 سال پيش كه 4 يا 5 روز ميرفتم خونه عمه و دايي و از بودن باهاشون لذت مي بردم، باز هم برم توي فاميل و شب و روزم را باهاشون بگذرونم اما دريغ كه ديگه شده در حد پيام دادن و عذرخواهي بابت وقت نداشتن.

    دلم ميخواد مثل سالها قبل نگران گذر زمان نباشم و هر كاري دلم ميخواد با لذت انجام بدم ، نه اينكه مثل حالا هر لحظه به اين فكر كنم واي كه چقدر وقت كم دارم، واي چقدر از برنامه هام عقبم، واي من در مورد فلان موضوع نمي دونم، من فلان كتابها رو نخوندم؛ و حتي موقع خواب براي دقيقه به دقيقه فردا روزم برنامه ريزي كنم و آرزو كنم اي كاش مي شد كه من نخوابم تا وقت بيشتري داشته باشم : (

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .