Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


انتخاب عکس پروفایل | بهترین عکس پروفایل چه ویژگی‌هایی دارد؟


انتخاب عکس پروفایل برای اینستاگرام و تلگرام و فیسبوک

انتخاب عکس پروفایل هم از آن چالش‌های جدید است که به سختی می‌توانیم برای نسل‌های قبل، که ابزارهای مدرن ارتباط دیجیتال را نمی‌شناسند، توضیح دهیم. نسل‌های قبل، چنین چالش‌هایی را حداکثر برای اسناد هویتی مانند شناسنامه و گذرنامه تجربه کرده‌اند.

در حالی که این روزها سوال‌هایی نظیر این که «عکس پروفایل اینستاگرام من چه باید باشد؟» یا «از میان این همه عکس در گالری کدام را برای عکس پروفایل واتس‌اپ انتخاب کنم؟» برای بسیاری از جوانان و نوجوانان نسل جدید به مسئله‌ای روزمره تبدیل شده است.

شاید به نظر بیاید که انتخاب عکس پروفایل واقعاً کاری مهم و پیچیده نیست. چنان که کم نیستند کسانی که از عکس گل و گلدان و گربه و کلم و کاهو و کاکتوس به عنوان عکس پروفایل اینستاگرام یا توییتر خود استفاده می‌کنند.

با توسعه شبکه های اجتماعی و به شکل کلی‌تر پلتفرمهای اجتماعی، انتخاب عکس مناسب برای پروفایل برای بسیاری از فعالان فضای آنلاین به یک دغدغه تبدیل شده است.

ماجرا در حدی جدی شده که محققان دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا، به بررسی جدی‌تر مسئله پرداخته‌اند:

محدودیت در دسترسی کامل به این درس

دوست عزیز.

درس انتخاب عکس پروفایل برای شبکه های اجتماعی برای کاربران ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

با عضویت به عنوان کاربر ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به این درس، به سایر درس‌های مرتبط با سواد دیجیتال و #شبکه های اجتماعی هم دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانند به شما بیشتر کمک کنند.

همچنین با فعال کردن اشتراک ویژه به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌های مطرح شده، ما فکر می‌کنیم با توجه به علاقمندی شما به موضوع دیجیتال، شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

 استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا

 شناخت بهتر شبکه های اجتماعی

 ترول و ترولیسم

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۴۱ نظر برای انتخاب عکس پروفایل | بهترین عکس پروفایل چه ویژگی‌هایی دارد؟

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : ابراهیم صیادی

    در یک تحقیق، (که حتما فیلمش رو دیدید) یک نقاش بدون اینکه چهره اشخاص منتخب رو ببینه یک بار بر اساس توضیحات شفاهی خود اون شخص چهره اش رو نقاشی می کنه و بار دیگر بر اساس توضیحاتی که یکی از نزدیکان اون شخص می دهند. یعنی ترسیم دو تصویر از یک شخص با دو نگاه و توضیحات متفاوت. نتیجه جالب بود. عکسی که از توضیحات خود شخص طراحی شده بود بسیار زشت تر از تصویری بود
    که بر اساس توضیح دیگران بود. بعضی ها از دیدن نتیجه کار گریه می کردند که چرا انقدر خودشون رو زشت توصیف کرده بودند و نسبت به خودشون نگاه بدبینانه و نامنصفانه ای داشتند. شاید این هم جزو خطاهای مغز باشه که به خاطر تماشای دائمی چهره خودش در آینه و دوربین و تمرکز روی جزئیات، و عادت به کلیات، قضاوت سختگیرانه ای داره و احساس رضایت نمی کنه. احتمالا به همین خاطر انتخاب عکس توسط دیگران راحت تر انجام می شه. به نظرم نبایستی خیلی غصه بخوریم چون در آینده نزدیک گوگل امکاناتی رو فراهم می کنه و انتخاب عکس پروفایلها رو هم به عهده می گیره و این مسئولیت خطیر و سرنوشت ساز رو از دوش انسانها بر می داره. ?

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .