Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


راه حلی برای اعتیاد به گوشی موبایل


اعتیاد به گوشی موبایل

اعتیاد به موبایل امروز یکی از رایج‌ترین اعتیادهای رفتاری ماست.

این اعتیاد در حدی جدی و فراگیر است که حتی بسیاری از نویسندگان و تحلیل‌گران، پیشنهاد می‌کنند آن را در کنار سایر اعتیادها قرار ندهیم و به عنوان واقعیتی در سبک زندگی امروزی بپذیریم؛ چنانکه کسی استفاده از مبل یا بخاری یا لباس را به عنوان اعتیاد در نظر نمی‌گیرد.

[ مطلب مرتبط: تعریف اعتیاد چیست؟ ]

به هر حال، مستقل از اینکه دانشمندان تصمیم بگیرند برای استفاده از موبایل چه نامی انتخاب کنند و آن را در کدام دسته‌بندی قرار دهند، بخشی از ما انسان‌ها بر قبول داریم می‌توان کمتر از میزان فعلی از موبایل استفاده کرد؛ بدون اینکه مشکلی جدی در زندگی و کسب و کار ما به وجود بیاید.

کلمنس شیلینگر طراح اتریشی ایده‌ی جالبی در مورد اعتیاد به گوشی موبایل دارد.

او بر این باور است که بخشی از این اعتیاد به خاطر عادت ما به حرکت دادن انگشتان است.

به همین علت تعدادی گوشی جایگزین طراحی کرده که در آنها نه از مدارهای الکترونیکی خبری هست و نه از صفحه‌ی LCD؛ نه برق و باتری وجود دارد و نه مشکل آنتن‌دهی.

اعتیاد به گوشی موبایل - طراحی یک گوشی بی خاصیت برای معتادان

این گوشی‌ها صرفاً صفحه‌هایی مستطیل شکل هستند که در آنها چند ساچمه تعبیه شده و می‌توانید آن‌ها را دست‌تان بگیرید و با ساچمه‌ها بازی کنید.

[منبع: سایت شخصی شیلینگر ]

راهکاری برای رهایی از اعتیاد به موبایلبسته به اینکه بیشتر از چه برنامه‌هایی استفاده می‌کنید، احتمالاً یکی از حالت‌های حرکت را بیشتر از بقیه به کار می‌برید و بر این اساس می‌توانید گوشی مناسب‌تر را هم انتخاب کنید.

اینکه آیا چنین چیزی واقعاً می‌تواند بخشی از وقت موبایل واقعی را به خودش اختصاص دهد یا نه چندان مشخص نیست.

اما به هر حال می‌توان کار شلینگر را به عنوان یک ایده خلاقانه و زیبا تحسین کرد.

بد نیست حالا که چنین بحثی مطرح شده است، یک سوال ساده و جالب را مرور کنیم.

آیا دقت کرده‌اید که از میان پنج الگوی بالا (پیشنهاد شده توسط شلینگر) شما کدام الگوی حرکت انگشتان را روی گوشی بیشتر به کار می‌برید؟

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۳۴ نظر برای راه حلی برای اعتیاد به گوشی موبایل

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : الهام طهماسبی

    بنظر من اگر دلیل اعتیاد عادت ما به حرکت انگشتان باشه تسبیح خودمون فکر میکنم خیلی بهتر از کار شلینگر جواب میده شاید اگر تمام الگوها روی یک صفحه مستطیلی قابلیت اجرا شدن داشت خیلی بهتر از این طرح فعلی بود.

    بنظرمن چنین طرحی حداقل در کشور ما نمیتونه جایگزین مناسبی برای ترک اعتیاد -استفاده از موبایل - باشه . گوشی های موبایل امکانات و مزایایی را در کنار هم قرار داده اند که تا قبل از این فراهم نبود همچنین این امکان را فراهم کرده اند که به نوعی از برخی از گرفتاری های فرهنگی -سنتی- مذهبی مون فرار کنیم یعنی بنظرم تا حدودی باعث شده از جمع گرایی فاصله بگیریم وبه سمت فردگرایی حرکت کنیم

    و درآخر بنظرم اولا هرگونه استفاده از موبایل را نمیتوانیم در دسته بندی اعتیاد به موبایل قرار دهیم . دوما شاید اگر ما هدفی خاص برای دنیال کردن و شور و اشتیاق فراوان برای رسیدن داشته باشیم شاید کمتر دچار اعتیاد ( از هر نوعی ) بشویم .

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .