Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


آزمون استخدام گوگل در فرودگاه‌ها (قسمت اول)


اریک اشمیت و استخدام در گوگل

اریک اشمیت، رییس هیات مدیره گوگل، با سارا گرین از هاروارد بیزینس ریویو، مصاحبه‌ای داشته که مرور برخی از قسمتهای آن می‌تواند جالب و آموزنده باشد. در این مطلب، به بخش بسیار کوتاهی از این گفتگو گوش می‌دهیم و به زودی بخش‌های بعدی این گفتگو را هم مورد بحث قرار خواهیم داد.

اریک اشمیت،‌ به شدت معتقد است که متخصص بودن یا Specialist بودن، در دوران جدید نمی‌تواند خیلی موثر باشد. او دانش و مهارتهای عمومی یا به عبارتی Generalist بودن را ترجیح می‌دهد.

در گفتگو، سارا از او در مورد دیدگاه‌های او در مورد استخدام و معیارهای استخدام می‌پرسد…

فایل صوتی کوتاه حرف‌های اشمیت درباره معیار استخدام را بشنوید:


دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

اریک اشمیت، اصرار دارد که شکل سنتی و رسمی استخدام و معیارهای قدیمی، در شرایطی که دنیا به سرعت در حال تحول است چندان مفید نیست. او با جدیت تمام، ترجیح می‌دهد داوطلبان را در فرودگاه‌ها آزمایش کند! قسمت دوم این مصاحبه را می‌توانید در اینجا بخوانید.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    سعید جعفری یزدی ، محمد محمدی پور ، محمدرضا صمدی ، محمد صداقت ، مسعود

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری مدیریت منابع انسانی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه مدیریت منابع انسانی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۳۰ نظر برای آزمون استخدام گوگل در فرودگاه‌ها (قسمت اول)

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : احمد بیگدلی

    من کاملا با اریک اشمیت موافقم.
    اگر نگاهی به کسانیکه در حوزه آی تی و تکنولوژهای فعالیت می کنند نگاه کنید اکثر آدم های موثر و تاثیر گذار در آن رشته تحصیلی آموزش های دانشگاهی ندیده اند. چون دانشگاه با کشتن وقت یک سری ساختارهای صلب را در نظر فرد  رسوب می دهد که در بلند مدت خلاقیت را از آن افراد می گیرد. به همین دلیل رشته های بین رشته ایی و همچنین آدمهای بین رشته ایی موفقیت بیشتری دارند. چون یک سری تمرین های فکری انجام داده اند و ذهن آنها خیلی هم تراش نخورده است و آمادگی حل شدن در ساختار خاص آن شرکت را دارند. همچنین همچنان جهت یادگیری نیاز بیشتری را در خود حس می کنند.

    فرازهایی از کتاب خلاقان هوشمند اریک اشمیت:

    "خلاقان هوشمند" گونه ای نو از جانداران هستند که از مهره های کلیدی در عصر اینترنت اند. اینان بسیار متفاوت از نیروی کار سنتی در صنایع دهه های پیش می باشند.
     رفتار با «خلاقان هوشمند» و مدیریت آنان نیز از آنچه در گذشته آموخته ایم، بسی متفاوت است. به این دلیل ساده که نمی توانیم به کسی بگوییم چگونه بیندیشند!
     فرماندهان نوین در میدان جنگ به نیروهایشان دستور نمی دهند "به پیش!" بلکه فریاد می زنند "به دنبال من!" کسانی که می خواهند رهبر نیروهای هوشمند و خلاق شوند، باید چنین نگرشی داشته باشند.
    نیروهای برجسته کم تر به دلایل مادی به فکر ترک سازمان می افتند. بنابراین: نخستین گام این است که به سخنان ایشان گوش فرا دهید. اینان اغلب دوست دارند که حرفشان شنیده، و از ارزش و قدرشان دانسته شود.
    اینان به شغل و حرفه محدود پایبند نیستند، از خطرپذیری نمی‌هراسند، در دسترسی به اطلاعات محدود نیستند، از تجربه و اشتباه کردن باکی ندارند، هنگامی‌که با موضوعی موافق نباشند ساکت نمی‌مانند، از چسبیدن به یک حرفه حوصله شان سر می‌رود و زودبه‌زود کارشان را عوض می‌کنند. چندوجهی هستند و اغلب دانش فنی را با هوشمندی در کسب‌وکار و شعله‌های خلاقیت به هم می‌آمیزند.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .