Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


معرفی پادکست سرمایه گذاری و مدیریت مالی | حرفه‌ای‌های کسب و کار


پادکست سرمایه گذاری و مدیریت مالی

تقریباً همهٔ کسانی که به یادگیری زبان انگلیسی علاقه دارند و می‌خواهند مهارت شنیداری خود را در زبان انگلیسی تقویت کنند، می‌دانند و قبول دارند که گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی یکی از روش‌های موثر برای در این زمینه است. با این حال، با توجه به تعداد بسیار زیاد پادکست‌هایی که در دنیا به زبان انگلیسی تولید و منتشر می‌شوند، تصمیم‌گیری دربارهٔ این که چه پادکست‌هایی می‌توانند مفید باشند، ساده نیست.

با این فرض ما در متمم مجموعه‌ای از چنین پادکست‌هایی را در قالب معرفی پادکست انگلیسی فهرست کرده‌ایم. معیار ما در انتخاب پادکست این بوده که محتوای پادکست‌ها تا حد امکان به درس‌های متمم (چه در دوره MBA و چه مباحث توسعه فردی) نزدیک باشند. چون با شنیدن این پادکست‌ها هم به یادگیری زبان کمک می‌شود و هم محتوای آن‌ها می‌تواند یادآور یا مکمل درس‌های متمم باشد.

ضمناً سعی می‌کنیم هنگام معرفی هر پادکست، به یک نمونه از اپیسودهای آن پادکست هم اشاره کنیم.

حرفه‌ای‌های کسب و کار | پادکست سرمایه گذاری و مدیریت مالی

بعید است کسی در زمینهٔ سرمایه گذاری و بازارهای مالی کار کرده باشد و بلومبرگ را نشناسد. شرکت بزرگی که برخلاف بسیاری از هم‌صنف‌هایش ترجیح داده خصوصی بماند و پایش به بازار بورس باز نشده است. هنوز هم بخش بزرگی از سهام بلومبرگ در اختیار آقای مایکل بلومبرگ است. او که اکنون نهمین دههٔ عمر خود را می‌گذراند، ارتباط بسیار نزدیکی با سیاستمداران، مدیران صنایع و فعالان اقتصاد جهان دارد.

بلومبرگ رسانه‌های متعددی در اختیار دارد از جمله آن‌ها می‌توان به رادیو و تلویزیون بلومبرگ، وب‌سایت بلومبرگ (bloomberg.com) و نشریهٔ بیزینس‌ویک (‌Businessweek) اشاره کرد.

پادکست سرمایه گذاری

شرکت بلومبرگ پادکست را به عنوان یک رسانه بسیار جدی گرفته و مشخصاً برای تولید محتوا در این حوزه به شکل جدی سرمایه‌گذاری کرده است. فقط به عنوان چند نمونه می‌توان به پادکست‌های زیر اشاره کرد:

Bloomberg Crypto در زمینهٔ رمزارزها

Bloomberg Crash Course با درس‌هایی از رویدادهای عرصهٔ قدرت و سیاست

Bloomberg Opinion از جنس ستون Opinion روزنامه‌ها (جنس سرمقاله و تحلیل مسائل روز)

Bloomberg Best حاوی نسخهٔ صوتی برگزیدهٔ اخبار و مطالب منتشر شده در بلومبرگ

در میان پادکست‌های بلومبرگ، پادکستی که ما می‌خواهیم معرفی کنیم Masters in Business نام دارد. شاید بتوان آن را به «حرفه‌ای‌های کسب و کار» ترجمه کرد. خود بلومبرگ این پادکست را چنین معرفی کرده است: «نگاهی به افراد و ایده‌هایی که بازارها، سرمایه‌گذاری و کسب و کار را شکل می‌دهند.»

میزبان این پادکست بری ریت‌هولتز (Barry Ritholtz) است؛ یکی از روزنامه‌نگاران بزرگ و مطرح جهان در حوزهٔ مالی و سرمایه‌گذاری که مقالات و تحلیل‌هایش همیشه خواننده داشته‌اند و به خوبی توانست هستهٔ اولیهٔ مخاطبان این پادکست را از میان خوانندگان و مخاطبان خود جذب کند.

لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که با وجودی که در عنوان این مجموعه پادکست واژهٔ Business گنجانده شده، در مقایسه با سایر پادکست های کسب و کار سهم کمی به مباحث عمومی مدیریت و کسب و کار اختصاص داده شده و بیشتر اپیسودها به موضوعات مالی و سرمایه گذاری و حواشی آن‌ها می‌پردازند. بنابراین اگر مباحث تخصصی مالی برایتان جذاب نباشد، ممکن است با پادکست مالی و سرمایه گذاری Masters in Business چندان ارتباط برقرار نکنید.

پادکست مالی و سرمایه گذاری

از لینک‌های زیر می‌توانید برای دسترسی به اپیسودهای این پادکست استفاده کنید:

 مجموعه فایل‌های پادکست روی سایت بلومبرگ

  صفحه Masters in Business در بخش پادکست سایت اپل

دو نکته در مورد پادکست حرفه‌ای‌های کسب و کار

  هر اپیسود این پادکست بین یک تا دو ساعت (و گاهی بیشتر) است. اگر از کسانی هستید که ترجیح می‌دهند یک اپیسود را کامل در یک نشست (یا یک مسیر) گوش کنند، شاید اپیسودهای این پادکست، گزینهٔ مناسب برای «هر جا و هر زمان» نباشند. ضمناً ارجاعات داخل صحبت‌ها بسیار زیاد است. بهتر است زمانی به این پادکست گوش بدهید که اینترنت در دسترس‌تان باشد و بتوانید هم‌زمان دربارهٔ نام اشخاص، کتاب‌ها و رویدادها جستجو کنید (واقعیت این است که اساساً یک پادکست مدیریت سرمایه گزینهٔ چندان مناسبی برای همراهی در پیاده‌روی یا درست کردن سالاد نیست).

  خود ریت‌هولتز هم روی سایت شخصی‌اش اپیسودهای این پادکست را منتشر می‌کند. مزیت سایت ریت‌هولتز این است که متن پادکست‌ها هم روی آن قرار می‌‌گیرد. بنابراین اگر به متن اپیسودها نیاز دارید، به سایت او سر بزنید: آرشیو پادکست MiB

یک نمونه از اپیسودها | کاربرد اقتصاد رفتاری در سرمایه گذاری در بورس

ریت‌هولتز – به اعتبار نام بلومبرگ و البته ارتباطات شخصی‌اش – در پادکست خود با افراد صاحب‌نام و صاحب‌نظر بسیاری مصاحبه کرده است. حتی افرادی هم که کمتر نام آن‌ها را شنیده‌ایم، غالباً جایگاه ارزشمند و تأثیرگذاری دارند. اما به خاطر ویژگی‌های صنعت مالی که چندان سلبریتی‌پرور نیست، با آن‌ها آشنا نیستیم (البته باید وارن بافت و چارلی مانگر و چند نفر دیگر را استثناء کنیم).

در اپیسودی که برای شما انتخاب کرده‌ایم، او با رِیف جیووینازو (Raife Giovinazzo) مصاحبه کرده است. جیووینازو مدیر شرکت سرمایه گذاری و مدیریت دارایی Fuller & Thaler است. کلمهٔ تیلر که در نام این شرکت می‌بینید، همان ریچارد تیلر معروف، برندهٔ جایزه نوبل و نظریه‌پرداز مطرح اقتصاد رفتاری است (+):

پادکست سرمایه گذاری با حضور مدیرعامل فولر و تیلر

ریچارد تیلر و دوستش راسلر فولر به همراه دنیل کانمن در این شرکت – که مدیریت آن را به جووینازو سپرده‌اند – حضور دارند و همگی می‌کوشند از دستاوردهای اقتصاد رفتاری و آن‌چه دربارهٔ خطاهای شناختی انسان‌ها می‌دانند، رفتار فعالان بازار سهام را بهتر تحلیل کرده و از این طریق، در مدیریت پورتفولیو و سبد دارایی‌ها سود بیشتری برای سرمایه‌گذاران‌شان کسب کنند. خود جیووینازو هم که در مقطع کارشناسی جامعه‌شناسی خوانده و در ارشد و دکترا به سراغ مدیریت رفته است، در بحث تصمیم گیری شاگرد کانمن و در مالی رفتاری دانشجوی تیلر بوده است.

چنان که در همین اپیسود اشاره می‌شود، در زمان ضبط این پادکست، شرکت تیلر اند فولر برای پنج سال متوالی سود مرکب ۱۷٪ سالانه را برای سرمایه‌گذاران خود کسب کرده و به عبارتی توانسته طی پنج سال، هر یک دلار را به ۲.۱۹ دلار افزایش دهد. بنابراین اگر این شرکت را با شرکت‌های هم‌صنف خود (سرمایه‌گذاران Small-cap که سبد خود را با شرکت‌های کوچک‌تر می‌چینند و پر می‌کنند) مقایسه کنیم، عملکردی بهتر از ۹۹٪ شرکت‌های هم‌گروه خود نشان داده است.

در ادامه چند نکته از این اپیسود را با هم مرور می‌کنیم (نقل به مضمون):

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

مشارکت در بحث

اگر اپیسودی از پادکست مالی و سرمایه گذاری Masters in Business را قبلاً گوش داده‌اید (یا بعد از خواندن این درس گوش کردید) و مناسب دانستید دوستان دیگرتان هم از آن مطلع شوند و به آن گوش بدهند، زیر همین درس، آن اپیسود را به همراه یک شرح مختصر به دوستان‌تان معرفی کنید.

  لطفاً توجه کنید که ما در متمم، تعداد و ترتیب درس‌ها و اولویت به‌روزرسانی آن‌ها را بر اساس تعداد دوستان علاقه‌مند به هر درس، انتخاب و طراحی می‌کنیم.

بنابراین لطفاً اگر به این درس (یا هر درس دیگری در متمم) علاقه‌مند هستید، حتماً زیر درس کنار عبارت «این درس در حوزهٔ علاقهٔ من قرار دارد» علامت بگذارید.

پیشنهاد عضویت در متمم

شما با عضویت ویژه در متمم، می‌توانید به درس‌ها و آموزش‌های بسیاری از جمله موضوعات زیر دسترسی کامل داشته باشید:

  فهرست درس‌های متمم

موضوعات زیر، برخی از درس‌هایی هستند که در متمم آموزش داده می‌شوند:

  دوره MBA (یادگیری منظم درس‌ها)

  استراتژی | کارآفرینی | مدل کسب و کار | برندسازی

  فنون مذاکره | مهارت ارتباطی | هوش هیجانی |تسلط کلامی

  توسعه فردی | مهارت یادگیری | تصمیم گیری | تفکر سیستمی

  کوچینگ | مشاوره مدیریت | کار تیمی | کاریزما

  عزت نفس | زندگی شاد | خودشناسی | شخصیت شناسی

  مدیریت بازاریابی | دیجیتال مارکتینگ | سئو | ایمیل مارکتینگ

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    حسین خالقی ، مجتبی عبدی ، نامجو ، داود عندلیب ، پـوریا‌ پرهیـزکار

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری آموزش زبان انگلیسی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه آموزش زبان انگلیسی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

یک نظر برای معرفی پادکست سرمایه گذاری و مدیریت مالی | حرفه‌ای‌های کسب و کار

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .