Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


تفاوت زبان بدن زنان و مردان


زبان بدن زنان و زبان بدن مردان چه تفاوت هایی دارد

ما قبلاً در درس رایج‌ترین اشتباهات در آموزش زبان بدن به برخی از تصورات اشتباه درباره زبان بدن در مذاکره اشاره کردیم. همانجا وعده دادیم که شکل درست و علمی آن موارد را نیز مطرح کنیم.

بررسی تفاوتهای مربوط به زبان بدن زنان و مردان از جمله‌ی این موضوعات است. حتماً می‌دانید که در میان انواع سرفصل‌های مطرح در حوزه‌ی زبان بدن، یکی از پرطرفدارترین موضوعات، تفاوت زبان بدن زنان و مردان است.

به هر حال می‌توان حدس زد که موضوعات مرتبط با تفاوتهای زنان و مردان، درست مانند اصل موضوع زبان بدن حتی اگر اشتباه هم باشند، آنقدر جذاب هستند که خیلی از انسانها، به مطالعه و دانستن و حتی به کارگیری آنها تمایل داشته باشند.

به خاطر داشته باشیم که یک عنوان کلی مانند تفاوتهای زبان بدن زنان و مردان نمی‌تواند صورت مسئله‌ی درستی باشد و همانطور که در درس هنر حل مسئله گفته ایم (و چقدر خوب می‌شود که شما هم، تمرین آن درس را حل کنید) طبیعتاً هرگاه، صورت مسئله با دقت و درستی تعریف نشود، پاسخ آن هم، درست و معتبر نخواهد بود.

اجازه بدهید بعضی از سوالهای دقیق‌تری را که می‌توان به عنوان زیرمجموعه‌ی بحث زبان بدن زنان و مردان مطرح کرد، در اینجا با هم مرور کنیم:

  • استفاده از زبان بدن و علائم غیرکلامی در میان زنان رایج تر است یا مردان؟
  • زنان در درک زبان بدن و نشانه‌های آن بهتر عمل می‌کنند یا مردان؟
  • توانایی زنان و مردان در درک علائم چهره چه تفاوتی دارد؟
  • توانایی زنان و مردان در درک حرکات دست و پا، چگونه است؟ آیا تفاوت محسوسی وجود دارد؟
  • آیا توانایی بهتر در تشخیص #علائم چهره، به معنای توانایی بهتر در درک زبان بدن مرتبط با سایر اندام‌ها نیز هست؟
  • چه در مورد زن‌ها و چه در مورد مردها، آیا توانایی بالا در درک زبان بدن مربوط به یک تصویر ثابت، به معنای توانایی درک بهتر زبان بدن در دنیا متحرک واقعی نیز هست؟
  • وقتی از درک علائم احساسی و اشارات بدن صحبت می‌کنیم، آیا همه‌ی توانایی درک زنان (یا مردان) در درک همه‌ی احساسات،‌ مشابه است؟ یا مثلاً ممکن است زنان، یک حس مشخص را بهتر درک کنند و مردان، در تشخیص زبان بدن مربوط به یک احساس دیگر، موفق‌تر باشند؟

و طبیعتاً پس از مطرح کردن تمام سوالات بالا در مورد تفاوت زبان بدن زنان و مردان (چه در حوزه‌ی نمایش احساسات و چه در حوزه‌ی درک آن)، سوال کلیدی این خواهد بود که:

در نقش یک زن (یا مرد) چه نکاتی وجود دارد که بتوانم به عنوان جمع بندی مطالعات و تحقیقات انجام شده، برای بهبود #مهارتهای ارتباطی خود به کار بگیرم؟

در این درس و درس‌های آتی به عنوان زیرمجموعه ای از سلسله درس‌هایزبان بدن، می‌خواهیم به بررسی مطالعات و تحقیقات علمی انجام شده در پاسخ به پرسش‌های فوق بپردازیم:

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

طی درس‌های آتی،‌ موارد دیگری را هم مرور خواهیم کرد تا به تدریج، به چارچوبی برای توسعه توانمندی خود در درک و نمایش زبان بدن دست پیدا کنیم.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    kalavani ، فرزانه ایپکچی ، mandana ، سعیده میرداودی ، حمیدرضا باباصفری

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری ارتباطات غیر کلامی و زبان بدن به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه ارتباطات غیر کلامی و زبان بدن
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۳ نظر برای تفاوت زبان بدن زنان و مردان

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : طاهره خباری

    نکته ای که در آخر درس راجع به تفاوت توانایی مردان و زنان در درک احساسات بود، برام خیلی جالب و جذاب بود. اینکه زنان احساس خشم و خنثی بودن رو نسبت به مردان بهتر تشخیص می دن و مردان قدرت بیشتری در تشخیص احساس شادی دارن.

    در جستجویی که در مورد این موضوع داشتم به تحقیق جالبی رسیدم که درباره برتری زنان در تشخیص احساسات منفی انجام شده.  نتایج این تحقیق نشون میده که برتری زنان در تشخیص احساسات منفی ممکنه ناشی از حساسیت کمتر مردان به محرک های احساسی منفی در مقایسه با زنان باشه. به دلیل اینکه زنان از احساسات رقیق تری برخوردار هستند، نسبت به کوچکترین محرک های منفی احساسی، حساسیت منحصر به فردی از خودشون نشون می دن و همین باعث تشخیص سریعتر و بهتر اینگونه احساسات در زنان میشه.

    هر چند که در این مطالعه به این نکته هم اشاره کرده که :"دلیل اصلی اینکه چرا زنان در تشخیص احساسات منفی نسبت به مردان بهتر عمل می کنند، هنوز ناشناخته است."

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .