Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


معرفی پادکست | آیدیاکست – پادکستی درباره مدیریت و کسب و کار


معرفی پادکست آیدیاکست هاروارد

تقریباً همهٔ کسانی که به یادگیری زبان انگلیسی علاقه دارند و می‌خواهند مهارت شنیداری خود را در زبان انگلیسی تقویت کنند، می‌دانند و قبول دارند که گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی یکی از روش‌های موثر برای در این زمینه است. با این حال، با توجه به تعداد بسیار زیاد پادکست‌هایی که در دنیا به زبان انگلیسی تولید و منتشر می‌شوند، تصمیم‌گیری دربارهٔ این که چه پادکست‌هایی می‌توانند مفید باشند، ساده نیست.

با این فرض ما در متمم مجموعه‌ای از چنین پادکست‌هایی را در قالب معرفی پادکست انگلیسی فهرست کرده‌ایم. معیار ما در انتخاب پادکست این بوده که محتوای پادکست‌ها تا حد امکان به درس‌های متمم (چه در دوره MBA و چه مباحث توسعه فردی) نزدیک باشند. چون با شنیدن این پادکست‌ها هم به یادگیری زبان کمک می‌شود و هم محتوای آن‌ها می‌تواند یادآور یا مکمل درس‌های متمم باشد.

ضمناً سعی می‌کنیم هنگام معرفی هر پادکست، به یک نمونه از اپیسودهای آن پادکست هم اشاره کنیم.

آیدیا کست | پادکست مدیریت و کسب و کار

در درس پادکست چیست گفتیم که پادکست به شکلی که امروزه می‌شناسیم و می‌فهمیم، از سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ آغاز شده است. شاید برایتان جالب باشد که انتشارات دانشگاه هاروارد – که معمولاً محافظه‌کار و سنتی است و به اندازهٔ سایر دانشگاه‌های برتر با جریان‌های پیشتاز همراه نمی‌شود – در این زمینه پیشتاز بوده و اولین اپیسود پادکست خود را در مارس سال ۲۰۰۶ منتشر کرده است (+).

این پادکست که Ideacast نام دارد، تقریباً در تمام این سال‌ها به شکل هفتگی منتشر شده و نظم خود را حفظ کرده است. مهمانان آیدیاکست، اساتید دانشگاه، نویسندگان کتاب‌ها، نویسندگان مقالات HBR و (اخیراً) مدیران موفق هستند. هر اپیسود معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه (و به ندرت تا ۴۰ دقیقه)‌ است و تعداد کل اپیسودها به تدریج به عدد ۱۰۰۰ نزدیک می‌شود.

در اپیسودهای اخیر، معمولاً آلیسون بیرد (Alison Beard) و کرت نیکیش (Curt Nickisch) میزبان هستند.

آدیدیاکست در اولین اپیسود به سراغ پاتریک لنچیونی رفت و با او دربارهٔ جزیره‌های سازمانی، سیاست و جنگ بر سر قلمرو در سازمان‌ها صحبت کرد (ما در متمم از لنچیونی کتاب پنج دشمن کار تیمی و بازیکن تیمی ایدئال را معرفی کرده‌ایم). میزبانان این پادکست، بعدها در اپیسودهای دیگر به سراغ بسیاری از نویسندگان و مدیران و مشاهیر رفتند. از جمله این افراد می‌توان به اریک اشمیت،‌ برات اناند، گری همل، مایا آنجلو، شریل سندبرگ، دنیل پینک، جف بزوس و سوزان کین (نویسنده کتاب سکوت قدرت درونگراها) اشاره کرد.

 فهرست اپیسودها و لینک دانلود آن‌ها (سایت HBR)

 صفحه‌ی معرفی پادکست در سایت اپل

سه نکته در مورد پادکست آیدیا کست

  از آن‌جا که انتشارات دانشگاه هاروارد خود را مقید کرده که تا حد امکان، هر هفته یک اپیسود ارائه کند، کمی سهل‌گیری علمی در پادکست‌ها دیده می‌شود (چنان که در خود HBR هم مطالب ضعیف کم نیست). بنابراین صرفاً به اسم این که به یک پادکست از هاروارد گوش می‌دهید، حرف‌ها و نکات مطرح‌شده را نپذیرید. در ارزیابی هر اپیسود، بهترین روش این است که به مهمان و محتوا توجه کنید و نه برند انتشارات هاروارد.

  برای بیشتر اپیسودهای آیدیاکست، متن (اسکریپت) جداگانه منتشر نشده است. بنابراین اگر هنوز در اوایل یادگیری زبان هستید یا مهارت شنیداری‌تان خوب نیست، شاید بهتر باشد گوش دادن به این پادکست کمی عقب بیندازید و ابتدا به سراغ پادکست‌هایی بروید که اسکریپت هر اپیسود را هم منتشر می‌کنند.

  انتشارات هاروارد، این پادکست‌ها را روی همان دامینی که مقالاتش را منتشر می‌کند، یعنی hbr.org منتشر می‌کند. همان‌طور که می‌دانید،‌ مدل درآمدی HBR به شکل فریمیوم است. یعنی می‌توانید تعداد مشخصی مقاله را در ماه به صورت رایگان بخوانید و پس از آن باید عضو شوید و حق اشتراک پرداخت کنید. متأسفانه انتشارات دانشگاه هاروارد – لااقل تا این لحظه – به این نکته توجه نکرده که گوش دادن به اپیسودهای پادکست، مثل خواندن مقاله شمرده می‌شوند. یعنی اگر به سه اپیسود گوش بدهید، دیگر تا یک ماه به مقالات HBR دسترسی ندارید. واضح است که علاقه‌مندان می‌توانند اپیسودها را روی پادگیرهای دیگر مانند اسپاتیفای، پادکست ادیکت، گوگل پادکست و … گوش بدهند. اما این که یک منتشرکنندهٔ پادکست، عمداً کاری کند که مخاطبان برای گوش دادن پادکست از سایتش استفاده نکنند، عادی نیست.

یک نمونه از اپیسودها |‌ صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به بحث دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند باشید و به  طور خاص، موضوع اینفلوئنسر مارکتینگ را دنبال کنید، احتمالاً اپیسود برایتان جذاب خواهد بود که به اپیسود ۸۹۹ آیدیاکست با عنوان پیچیدگی‌های صنعت اینفلوئنسری (The Ins & Outs of Influencer Industry) گوش بدهید.

مهمان این اپیسود، امیلی هاند (Emily Hund) استاد دانشگاه پنسیلوانیا است که در اوایل سال ۲۰۲۳ انتشارات دانشگاه پرینستون از او کتابی با عنوان The Influencer Industry منتشر کرد.

کتاب صنعت اینفلوئنسری

در ادامه چند نکته از این اپیسود را با هم مرور می‌کنیم (نقل به مضمون):

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

مشارکت در بحث

اگر اپیسودی از پادکست آیدیاکست را قبلاً گوش داده‌اید (یا بعد از خواندن این درس گوش کردید) و مناسب دانستید دوستان دیگرتان هم از آن مطلع شوند و به آن گوش بدهند، زیر همین درس، آن اپیسود را به همراه یک شرح مختصر به دوستان‌تان معرفی کنید.

  لطفاً توجه کنید که ما در متمم، تعداد و ترتیب درس‌ها و اولویت به‌روزرسانی آن‌ها را بر اساس تعداد دوستان علاقه‌مند به هر درس، انتخاب و طراحی می‌کنیم.

بنابراین لطفاً اگر به این درس (یا هر درس دیگری در متمم) علاقه‌مند هستید، حتماً زیر درس کنار عبارت «این درس در حوزهٔ علاقهٔ من قرار دارد» علامت بگذارید.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    عاطفه اکبری ، امین ، Fateme Hadizade ، محسن رضایی ، علی خانی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری آموزش زبان انگلیسی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه آموزش زبان انگلیسی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۷ نظر برای معرفی پادکست | آیدیاکست – پادکستی درباره مدیریت و کسب و کار

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .