Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


جسیکا لیوینگستون، کارآفرینی و کتاب «Founders At Work»


Founders at work and Jessica Livingston جسیکا لیوینگستون

به جرات می‌توان گفت جسیکا لیوینگستون، به نسبت بسیاری از افراد مشابهی که در حوزه کارآفرینی از او ضعیف‌تر هم هستند و کارهای کوچکتری انجام داده اند، در ایران و جهان کمتر معرفی شده و شناخته شده است. او در سال ۲۰۰۵ شرکتی به نام Y Combinator را تاسیس کرد که فضا را برای «تامین مالی» و «حمایت علمی و مدیریتی» از شرکت‌های تازه تاسیس فراهم می‌کرد و می‌کند.

بر خلاف بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی کارآفرینی، که صرفاً از طریق کارگاه و سمینار و آموزش به کسب درآمد می‌پردازند، شرکت Y Combinator کارآفرینی را شامل تامین مالی هم می‌بیند. از ایده‌ها حمایت می‌کند و طبیعتاً در آنها سهام هم می‌گیرد که متوسط این سهم حدود ۶٪ تا ۷٪ است. شرکت او تا کنون به همین شیوه بیش از ۵۰۰ شرکت را در ۳۰ بازار کاملاً متفاوت، راه‌اندازی کرده است. فوربس در سال ۲۰۱۲ شرکت او را موفق‌ترین انکوباتور (مرکز رشد) جهان اعلام کرد.

متوسط پولی که Y Combinator به شرکتهای تازه تاسیس می‌دهد ۱۲۰ هزار دلار و متوسط قیمت پانصد شرکتی که اکنون با مدل آنها فعالیت می‌کنند حدود ۴۵ میلیون دلار است.

جسیکا لیوینگستون، با شریکش پاول گراهام ازدواج کرده است. پاول گراهام همان کسی است که در سال ۱۹۹۵ نرم‌افزاری به نام Viaweb را نوشت و آن را با قیمت ۴۹ میلیون دلار به یاهو فروخت تا در نهایت، هسته‌ی اصلی Yahoo Stores شکل بگیرد.

جسیکا لیوینگستون چند سال پیش کتابی را منتشر کرد که بسیاری معتقدند از کتاب‌های ماندگار تاریخ کارآفرینی تکنولوژیک در جهان خواهد بود. نام این کتاب Founders At Work است (Founder به معنای بنیان‌گذار). در این کتاب به مصاحبه با بنیانگذاران اپل، پی پل، یاهو، فلیکر، فایرفاکس، جیمیل، هاتمیل، ادوب و … پرداخته و نکات آموزنده و کمتر شنیده شده بسیاری را از خاطرات آنها استخراج کرده است. اگر چه در آینده، بسیاری از آن حرف‌ها و ایده‌ها را به شکل‌های مختلف در لابه‌لای نوشته‌های متمم خواهید خواند اما، نسخه انگلیسی کتاب Founders At Work نوشته جسیکا لیوینگستون را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید:

 

لینک دانلود کتاب Founders at Work

 

Founders At Work - jessica Livingston

در صورتی که زیر این مطلب، علامت بگذارید و اعلام کنید که بحث مطرح شده در حوزه ی علاقه ی شما قرار دارد، متمم فرض می کند که شما به آشنایی با دانشمندان بزرگ جهان علاقه دارید و ترجیح می‌دهید که متمم، به صورت منظم به معرفی اندیشمندان مختلف و فعالیت‌های آنها بپردازد.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    بهزاد مرتضوی ، میلاد بهراد ، علیرضا هنرور ، بهار ، عباس تات

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری بوی کاغذ به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه بوی کاغذ
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۹ نظر برای جسیکا لیوینگستون، کارآفرینی و کتاب «Founders At Work»

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .