Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


نقاشیهای آبرنگ اگزوپری از شازده کوچولوی خودش


نقاشی های آبرنگ اگزوپری از شازده کوچولوی خودش

همه‌ی ما با شنیدن نام اگزوپری، به یاد شازده کوچولو می‌افتیم. یکی از تاثیرگذارترین داستان‌های کوتاه جهان که به ظاهر برای کودکان نوشته شده، اما آدم بزرگ‌ها (به قول اگزوپری) بیشتر از کودکان، می‌توانند مخاطب آن باشند. قبلاً هم از اگزوپری و نوشته‌هایش در نوشته‌ای تحت عنوان آقای خلبان، صحبت کرده‌ایم.

اگزوپری در کنار خلق شاهکار جاودان خود به نام شازده کوچولو، نقاشی‌های آبرنگ بسیار زیبایی هم برای آن ترسیم کرده که با دیدن آنها، می‌توان ذهنیت او را نسبت به شازده کوچولوی خودش بهتر درک کرد.

این بار پاراگراف فارسی، به یک یا چند پاراگراف اختصاص ندارد. بلکه می‌خواهیم با هم تصاویر اوریجینال آبرنگ ترسیم شده توسط اگزوپری را نگاه کنیم. تصویرسازی همیشه در کنار داستان، معجزه می‌کند. خصوصاً اینکه نویسنده‌ی داستان، خود به تصویرسازی برای داستان خود پرداخته باشد.

thelittleprince_morgan1 thelittleprince_morgan2

thelittleprince_morgan4 thelittleprince_morgan5 thelittleprince_morgan6 thelittleprince_morgan7 thelittleprince_morgan8 thelittleprince_morgan9 thelittleprince_morgan10 نقاشیهای آبرنگ آنتوان سن اگزوپری از شازده کوچولوی خودش

راستی. چون دیدم نسبت به بچه‌های دیگه‌ی متمم اگزوپری رو بیشتر دوست داشتید، دو تا عکس دوست داشتنی‌ رو براتون جدا کردم و گفتم نشونتون بدم. یکیش، تنها یادگار باقیمانده از جسد اگزوپریه و اون یکی، نقاشی اگزوپری که با سیگار خودش خاموش شده. واقعاً آدم گاهی می‌تونه جاودانه بشه بدون اینکه هیچ دارایی فیزیکی ازش باقی مونده باشه.

thelittleprince_morgan3 Antoine de Saint-Exupery's identity bracelet, worn in 1944 (Non-Morgan, Estate of Antoine de Saint-ExupÈry)

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    محمد صادق اسلمی ، مونا محمدی ، آوا شکری ، ملیحه سرابندی ، سمیرا اکبری

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۸۲ نظر برای نقاشیهای آبرنگ اگزوپری از شازده کوچولوی خودش

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : رویا

    شاید براتون جالب باشه که بدونید تقریبا نیم قرن بعد از پرواز بی‌بازگشت اگزوپری، آدم بزرگ‌ها در تقدیر از او، اسکناس50  فرانک فرانسه را با تصویری از چهره سنت اگزوپری و چند تا از نقاشی‌های شازده کوچولوی خودش، چاپ کردند و بعد از آن سکه 100 فرانک فرانسه هم در یادبود او ضرب شد؛ آنتوان روی سکه و شازده پشت سکه...
    آدم بزرگ‌ها عاشق عدد و رقم‌اند...

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .