Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


مدیریت منابع انسانی و جلسات غیررسمی ارزیابی عملکرد


ارزیابی عملکرد و مدیریت منابع انسانی

ما درس مدیریت منابع انسانی را در متمم با بررسی نقش واحد مدیریت منابع انسانی در سازمان شروع کردیم.

در قسمت دوم درس بررسی نقش واحد مدیریت منابع انسانی، به عنوان هفتمین وظیفه، خدمت شما توضیح دادیم که ارزیابی عملکرد یکی از وظایف بسیار مهم واحد مدیریت منابع انسانی در سازمان‌هاست.

این درس، یک درس رسمی با چارچوب متعارف در حوزه منابع انسانی نیست. بلکه از دریچه هنر بازخورد دادن به این مسئله نگاه می‌کند.

در عین اینکه ارزیابی عملکرد یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مدیریت منابع انسانی است، یکی از چالش برانگیزترین حوزه‌ها نیز هست. اگر به صورت صمیمی و غیررسمی پای صحبت یک مدیر منابع انسانی بنشینید، به احتمال زیاد از دردسرها و چالش‌هایی که در این حوزه با آنها روبروست برای شما سخن خواهد گفت.

در سازمان‌های بزرگ، مکانیزم‌های رسمی مشخصی برای ارزیابی عملکرد در نظر گرفته می‌شود و در شرکت‌ها و مجموعه‌های کوچک، این کار عموماً به صورت غیررسمی و گاهی در ذهن مدیر انجام می‌شود.

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

سوال:

به عنوان مدیر یا به عنوان یک عضو از شرکت یا سازمان یا یک تیم، چه شیوه‌های غیررسمی دیگری را می‌شناسید یا به کار می‌برید که به نظر شما اثربخش است؟ ممنون می‌شویم که آنها را با سایر دوستان متممی خود هم به اشتراک بگذارید.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    وحید قاسمی ، اسفندیار ، ماندانا شکوری ، علی طینت ، زهره کمالی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری مدیریت منابع انسانی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه مدیریت منابع انسانی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۶۷ نظر برای مدیریت منابع انسانی و جلسات غیررسمی ارزیابی عملکرد

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : محسن ملك پور

    با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان عزیزم

    من در خصوص کار و حرفه خودم و نیروهایی که همراهشون کار خلق محصول رو انجام میدم برای اینکه ببینم عملکردشون چقدر موثره به چند نکته توجه می کنم :

    1- نیرویی که برای مسائل پیش آمده ایده پردازی  و ارائه راهکار میکنه نشون میده در تلاش برای افزایش سطح توانایی و دانش و همچنین حل مسائل سازمان است.

    2- نیروهایی که سوالات کلیدی میکنن من رو متوجه این مسئله میکنن که نسبت به کاری که دارن انجام میدن سعی در اشراف پیدا کردن دارند و وقتی پاسخ سوالشون رو گرفتن بازخورد رو خودشون به من بر میگردونن.

    3- نیروهایی که سعی در بازنگری توی کارهاشون دارن و مرتب اشتباه میکنن و دوباره تلاش میکنن که کارشون رو اصلاح کنن . اعتقاد دارم هر انسانی که چرخه PDCA رو کامل انجام بده تا درصد بالایی میشه گفت عملکرد خوبی میتونه داشته باشه.

    4- توی بعضی از کارها باهاشون به صورت سرزده همراه میشم  و با هم کار رو انجام میدیم از این مسئله می تونم تشخیص بدم که چقدر تلاشش رو بکار بسته.

    5- گپهای بدون برنامه دارم غیر از جلسات کاری و کنترلی که روی پروژه ها داریم و توی این گپها مسائل بسیار مهمی از نحوه عملکرد همکاران دستگیرم میشه به طورکلی درصد زیادی از افراد در سازمانها از دادن بازخورد در شرایط سخت و خشک گریزانند و اغلب خودشون نیستند.

    با سپاس از همه دوستان عزیز و تلاشگرم در متمم

     

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .