Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


طراحی سیستم فروش (معرفی درس)


طراحی سیستم فروش

طراحی سیستم فروش یکی از درس‌های دوره MBA متمم است که به طور خاص برای مدیران فروش طراحی شده است.

این درس، مجموع ده درس مقدماتی در حوزه‌ی طراحی سیستم فروش است که مطالعه و حل تمرین‌ها و موفقیت در آن، صرفاً به عنوان مقدمه‌ای برای گذراندن درس‌های تخصصی‌تر در حوزه مدیریت سیستم فروش خواهد بود.

مجموعه درس‌های طراحی سیستم فروش برای کسانی که در موقعیت فروشندگی (در هر سطح) فعالیت می‌کنند، مستقیماً مفید نخواهد بود و این دوستان می‌توانند از سلسله درس‌های #مهارت فروش استفاده کنند.

اگر چه دوستانی که فعلاً در موقعیت مدیریت فروش نیستند، اما درس‌های مهارت فروش را به خوبی خوانده و بر آن مسلط هستند، می‌توانند با مطالعه‌ی درس طراحی سیستم فروش، دو دستاورد داشته باشند:

  • آماده شدن برای ارتقاء و قرار گرفتن در موقعیت بالاتر در هرم سازمانی
  • شکل‌گیری زبانی قدرتمند و علمی و قابل درک و استناد برای گفتگو با مدیریت، جهت تصمیم سازی‌های مدیریتی

مجموعه درس‌های مدیریت فروش، در آینده‌ی نزدیک، در کنار طراحی سیستم فروش، بحث‌های دیگری مانند مدیریت تیم فروش، برندسازی شخصی برای مدیر فروش،‌ اصول و ابزارهای انتخاب فروشنده مناسب، پیش بینی و بودجه بندی فروش را در برخواهد گرفت.

بنابراین، می‌توانید درس طراحی سیستم فروش را به عنوان دروازه‌ی ورود به دنیای تخصصی مدیریت فروش در نظر بگیرید.

در آینده نزدیک، پروژه پایانی این درس معرفی می‌شود و کسانی که پروژه آنها توسط ارزیاب‌های متمم تایید شود، به درس‌های آتی راه پیدا خواهند کرد.

برخی از منابع مورد استفاده در درس طراحی سیستم فروش

  • کتاب Selling and Sales Management نوشته جابر و لن کستر، بیش از یک دهه است که به عنوان متن رسمی دانشگاهی برای حوزه فروش و مدیریت فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما از مثالها و چارچوب طراحی شده برای فروش در این کتاب، به شکل‌های مختلف در متمم استفاده کرده و می‌کنیم و بر این باور هستیم که در میان کتابهای دانشگاهی این حوزه، نوع نگاه آن به حوزه فروش، با سلیقه فعالان حوزه بازاریابی و فروش، بیشتر سازگار است.
  • مجموعه مقالات و درس‌های خانم ارین اندرسن هم از جمله منابعی است که ما در طول این مجموعه درس، بارها و بارها به‌ آنها ارجاع خواهیم داد. اگر چه ایشان از شهرت عمومی برخوردار نیستند، اما در میان کسانی که در حوزه‌ی عارضه یابی سیستم فروش کار کرده‌اند، کاملاً‌ شناخته شده و معتبر محسوب می‌شوند.
  • بخشی از مثال‌های این دروس هم از کتاب Cracking the sales management code انتخاب شده است. البته قسمت‌های عددی و طراحی شاخص این کتاب، در درس‌های مستقل دیگر مدیریت فروش (به طور خاص پیش بینی و بودجه بندی فروش) مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    محمد پورغریب شاهی ، حمیدرضا امیری ، مسعود عطائی نیا ، سعید دورودیان ، سینا حسینیان

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری طراحی سیستم فروش به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه طراحی سیستم فروش
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۵ نظر برای طراحی سیستم فروش (معرفی درس)

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : هومن کلبادی

    با سلام

    به عنوانِ یک از افرادی که به لطفِ دوستانم ، به عنوانِ ارزیابِ این درس انتخاب شدم ، خودم رو موظف دونستم که پروژۀ پایانیِ این مبحث رو انجام بدم . وقتی خواستم پروژۀ پایانی رو انجام بدم ، دیدم که بسیاری از بحث هایِ این درس رو مطالعه نکردم . برای همین تصمیم گرفتم که از ابتدای این مبحث ، شروع به مطالعه کنم و با دیدی باز و آگاهانه ، این پروژه رو ، به انجام برسونم . خودِ این عمل هم میتونه نوعی پروژه محسوب بشه :)

    یک خواهش از دوستانِ ارزیاب در هر درس :

    به عنوانِ یک ارزیابِ اهمال کار و کم تلاش ، به خودم و دوستانِ مشابهِ خودم میگم که به احترامِ دوستانِ متممی و برای اینکه اونها هم بتونن در ادامۀ مسیر ، از محتوای تخصصی تر بهره ببرن ، لطفاً زمانی رو برای امتیازدهی به من و دوستانِ خودشون تخصیص بدن تا متمم جان ، از اینکه ما رو ارزیاب انتخاب کرده ، پشیمون نشه و دوستانمون هم انگیزشون رو برای مشارکت ، از دست ندن

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .