Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


سواد بورس، مالی و سرمایه‌گذاری


پول بورس سواد مالی و سرمایه گذاری

اگر چه معنی لغوی سواد، «سیاهی» است. اما باید بپذیریم که امروز توانایی سیاه کردن کاغذ به معنای باسوادی نیست. در دنیای امروز «سواد» به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها،‌ سواد مالی و سرمایه‌گذاری است. در مجموعه‌‌ای که با این عنوان در متمم تدوین می‌شود تا کنون نوشته‌های زیر منتشر شده است:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    آنیتا ، مهدی قنبری ، مراد رسولی ، نسرین سعیدی راد ، زینب زمانی راد

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۶ نظر برای سواد بورس، مالی و سرمایه‌گذاری

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : فرهاد سلطانی

    سلام آرشام جان

    دیدم میتونم در حد دانش خودم به چند نکته اشاره کنم، امیدوارم بهت کمک کنه:

    1- به نظرم خیلی روی اولین کتاب تاکید کردی. بورس یه دنیای بزرگه، اگه بخوای خیلی اهمیت بدی که اولین کتابی که تو این حوزه میخونی چی باشه، دنبال یک کتاب Perfect میگردی که نخواهی یافت!! بنابراین بهتره فقط از یک کتاب شروع کنی و حداقل 10 کتاب (یا معادل اون) بخونی تا به سطح دانش مناسبی از بورس برسی.

    2- اگه هدفت از مطالعه در مورد بورس فقط خرید و فروش سهام و کسب سود (که البته گاهی به زیان منجر میشه) هست، انتخاب هات محدودتر و دقیق تر خواهد شد برای مطالعه. اما اگه هدفت مثلا شناخت بورس تهران و سایر کشورها و مقایسه اونهاست! باید دسته ای دیگر از کتابها رو مطالعه کنی و دنبال منابع دیگری باشی. من حدس میزنم که شما دنبال منابعی برای خرید و فروش سهام با هدف کسب سود میگردی.

    3-  اکثر کتابهایی که در ایران چاپ شده اند، متاسفانه قالب ترجمه شده دارند (حتی کتابهای تالیفی!) و مناسب بازارهای خارج از ایران هستند تا بورس ایران. به همین دلیل کتاب شاخصی که بصورت مشخص بورس ایران را معرفی کند، نمیشناسم (با فرض وجود چنین کتابی!) اما لینک انتشارات بورس رو میذارم اینجا، تا نگاهی به کتابهایی که داره بندازی. http://www.boursepub.ir/

    4- چون اطلاعات اندکی داری، پیشنهاد میکنم در کنار مطالعه کتاب در کلاسهای تحلیل بنیادی و تکنیکال نیز شرکت کنی. اگه کلاس شرکت نکنی باید میزان مطالعه ات رو افزایش بدی تا جبران کنی. دلیل اینکه کلاس رفتن رو توصیه میکنم اینه که تو کلاس مباحث حسابداری و صورتهای مالی رو خیلی جمع و جور تدریس میکنن که البته همونطور که گفتم با خوندن کتاب هم میشه یاد گرفت اما باید وقت بیشتری صرف کنی.

    5- برای خرید و فروش در سهام باید با صورتهای مالی و تحلیل اونها حتما آشنا شی. کتابهایی با عنوان "تجزیه و تحلیل صورتهای مالی" کتابهای مفیدی در این زمینه هستند.

    6- به عنوان فعال بازار سرمایه، باید با نهادهای مختلفی که در این بازار هستند و وظایف اونها آشنا بشی. توضیحش مفصله و این ایده الان در ذهنم شکل گرفت که مطلبی با این موضوع بنویسم و به متمم بفرستم.

    7- یادت باشه، بورس جای قمار نیست. اگه ندونسته خرید و فروش کنی، حتی در صورت کسب سود هم کافیه یک خرید اشتباه کنی و با یک زیان، کل سودت از دست بره. لذا با مطالعه و تحلیل خرید کن نه با شایعه و شانسی!!

    8- یک سری سایت هست که حتما باید آشنا باشی باهاشون و اینم به دلیل طولانی بودن در همون مطلب مذکور ذکر خواهم کرد.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .