Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


نرم افزارهای مدیریت پروژه برای پروژه های کوچک |‌ از Asana تا Trello و OneNote


مدیریت پروژه

مدیریت پروژه های کوچک و ایجاد فضا برای تعامل بین مدیریت و اعضای تیم در این پروژه ها، همیشه از جمله مشکلات شرکتهای جوان بوده است. در تیمهای کوچک این تعامل ممکن است صرفاً به تقسیم فعالیت‌ها و وظیفه‌ها محدود شود. اما در شرکت‌های کمی بزرگتر، عملاً شکلی از مدیریت پروژه را به خود می‌گیرد.

معمولاً شرکت‌های بزرگ و قدرتمند، نرم‌افزارهای قدرتمند و گرانقیمتی را برای مدیریت پروژه و هماهنگی و تبادل اطلاعات داخلی خریداری می‌کنند. اما شرکت‌های کوچک با سرویس‌های ایمیل رایگان یا ارزان و همینطور استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Outlook، تبادل نامه‌ها و مکاتبات را انجام داده و برای هماهنگی و مدیریت پروژه ها، خود را از نرم افزارهای اتوماسیون اداری بی‌نیاز می‌کنند.

اما در فرهنگ ما، برای تقسیم وظایف و ارجاع کارها و تفویض اختیار و مدیریت پروژه ها، کمتر از راهکارهای آنلاین عمومی استفاده می‌شود. در این درس برای شما فهرستی از مهم‌ترین و معتبرترین راهکارهای رایگان برای مدیریت فرایندها و وظیفه های سازمانی  و پیگیری کارها و ایجاد فضای تعامل و گفتگو بین کارکنان، تنظیم کرده‌ایم.

در تمام این سرویس‌ها، اعضای تیم یا شرکت می‌توانند فعالیت‌ها و وظایف را بین خود تقسیم کرده و به یکدیگر ارجاع داده و پیگیری نمایند و همچنین فایل‌ها را بین خود به اشتراک بگذارند. تفاوت سرویس ها در میزان خدمات رایگان آن‌ها به کاربران است. البته عموم آنها زیرساخت در حد تعامل بین چند ده نفر را به صورت رایگان ارائه می‌دهند و بعید است برای کارهای روزمره یک سازمان در حد چند ده نفر، به پرداخت هزینه وادار شوید.

راهکار اول – برای مدیریت پروژه های کوچک خود از سرویس Asana استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس داشتن یک ایمیل از سرویس Gmail کافی است. شرکت‌هایی مثل Dropbox و مجموعه‌هایی مثل ویرجینیا تک و Pinterest از خدمات آسانا استفاده می‌کنند.

Asana Project Management

راهکار دوم – از خدمات Trello استفاده کنید. این سرویس به همراه برنامه‌های رایگان اندروید و iOS ارائه می‌شود و می‌توانید کارهایی که به همکاران و کارکنان خود ارجاع داده‌اید را به سادگی از روی موبایل و تبلت نیز پیگیری کنید. برای یادگیری اولیه ایده‌ی Trello می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

Trello Project Management

محدودیت در دسترسی کامل به این درس

دوست عزیز.

دسترسی کامل به این درس برای کاربران ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

با عضویت به عنوان کاربر ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به این مطلب، به سایر بحث‌هایی هم که به کنترل پروژه و مدیریت پروژه مربوط هستند دسترسی پیدا می‌کنید. همچنین با فعال کردن اشتراک ویژه به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌ها و مطالب مطرح شده، ما فکر می‌کنیم شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

  سیستمهای کنترل مدیریت | تصمیم گیری

  مدیریت زمان | نظم شخصی

  دوره MBA (پیگیری منظم مجموعه درس‌ها)

تمرین:

چه راهکارهای دیگری می‌شناسید که بتوان آنها را به فهرست راهکارهای مناسب برای مدیریت پروژه های کوچک افزود؟

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    جواد کارگذاری ، نرگس نجفی ، سپهرطاهری ، ، زهرا حسینی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری مدیریت پروژه های کوچک به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه مدیریت پروژه های کوچک
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۶۹ نظر برای نرم افزارهای مدیریت پروژه برای پروژه های کوچک |‌ از Asana تا Trello و OneNote

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : شهرزاد ش

    سلام از اونجایی که من هم برای هماهنگی و پیگیری راحت تر پروژه های کاریم خیلی بین این نرم افزارها گشتم و مدتی با چندتا از اونا  کار کردم نهایتاً با یه نرم افزار ایرانی فوق العاده آشنا شدم که تقریباً تمام نیازهای مدیریت پروژه را برطرف می کنه، احساس می کنم جاش توی این لیست خیلی خالیه! و مطمئنم معرفی ش خیلی به درد دوستان خواهد خورد.

    تسکولو که از سایت زیر به راحتی می تونید عضوش بشید:

    https://taskulu.com/

    این نرم افزار مثل trello  بر اساس مدل kanban board طراحی شده  که آموزش کاملش را که یک سری ویدئو 55 دقیقه ای است به صورت رایگان  در سایت فرانش می تونید ببینید.

    به نظر من مهمترین مزایای تسکولو که باعث شده جایگزین هر نرم افزار دیگه ای در مدیریت پروِه برای من باشه موارد زیر است:

    1. اولین و مهمترین اینکه یک نرم افزار ایرانی ست در نتیجه بسیار با زبان فارسی و تقویم فارسی هماهنگه

    2. مجدداً از اونجایی که یک نرم افزار ایرانیه، مشکلی از جهت عدم امکان استفاده از روش های پرداخت بین المللی وجود نخواهد داشت!

    2. مدت زمان کار بر روی هر فعالیت رو به راحتی می تونید با اون اندازه بگیرید در نتیجه  در هرلحظه کاملاً مشخصه که هریک از اعضای تیم دقیقاً روی چه فعالیتی وقت گذاشته اند.

    3. اتاق گفت گو بین اعضای تیم که پیگیری و هماهنگی کارها را راحت تر می کنه خصوصاٌ اینکه قابل اتصال به هر کار تعریف شده هم هستند.

    4. امکان تعریف سطوح دسترسی انعطاف پذیر برای نقش هر فرد در هر پروژه وجود داره

    به طور کلی احساس می کنم علاوه بر تمامی قابلیت های موجود در Trello برخی کاستی های اون رو هم نداره و قابلیت های دیگه ای هم بهش اضافه شده. قیمت های مختلفش رو هم از این قسمت می تونید ببینید.

     

     

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .