Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


فیلم آموزشی زبان بدن، علائم چهره و بروز احساسات



زبان بدن و علائم چهره در متمم، بحث جدیدی نیست. قبلاً هم به اهمیت زبان بدن و همینطور خطاهای رایج در آموزش زبان بدن پرداختیم. از ارتباط چشمی حرف زدیم که اهمیت آن در حوزه ارتباط غیرکلامی، انکارناپذیر است. به هر حال، از گذشته‌های دور گفته‌اند: چشم، دریچه روح است. پل اکمن را هم معرفی کردیم و توضیحاتی بسیار مقدماتی در مورد نگاه پل اکمن به بحث علائم چهره و زبان بدن، مطرح شد. در این درس می‌خواهیم با مشاهده‌ی یک ویدئوی کوتاه دوازده دقیقه‌ای، به استقبال جدی این بحث برویم.

می‌توانید این فیلم آموزشی را همین جا تماشا کنید و یا اینکه از طریق لینکی که در زیر آن داده شده، ویدئو را دانلود کنید و برای مرور بعدی نزد خودتان نگه دارید. توضیحات بیشتری در مورد فیلم را در زیر آن آورده ایم. البته آنچه در زیر کلیپ آمده با زیرنویس متفاوت است و دقیقاً ترجمه لغت به لغت نیست. بنابراین شاید بهتر باشد ابتدا پس از مطالعه‌ی توضیحات متمم، فیلم را یک بار دیگر هم نگاه کنید.


لینک دانلود فیلم آموزشی زبان بدن و علائم چهره

این فیلم آموزنده، با صحبت‌های دیوید ماتسوموتو آغاز می‌شود. او با پل اکمن و دانشمندان دیگر، در حوزه‌های مرتبط با علائم چهره و زبان بدن همکاری می‌کند. ماتسوموتو در مورد Emblem صحبت می‌کند. نشانه‌های نمادین که ما برای انتقال پیام و ایده‌ها از آن استفاده می‌کنیم.

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

در قسمت دوم این درس، به بررسی نیمه دوم این فیلم و بحث در مورد آن می‌پردازیم. اینکه علائم چهره چگونه با ویژگیهای فیزیولوژیک ما، مانند فشار خون و ضربان قلب و دمای بدن و …، رابطه پیدا می‌کند.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    علی ، لادن ضیا، ، معصومه فردوس مقدم ، زهرا م ، ziba azari

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری ارتباطات غیر کلامی و زبان بدن به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه ارتباطات غیر کلامی و زبان بدن
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۲ نظر برای فیلم آموزشی زبان بدن، علائم چهره و بروز احساسات

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : گروه متمم

    فواد جان.

    اینکه غریزیه اینقدر هم ساده نبوده. یعنی تا مدتها باور بر این بوده که ما‌ آدمها «یاد میگیریم» که چگونه احساسات مختلفمون رو در چهره بروز بدیم.

    وقتی میگیم غریزی است. دو تا نتیجه مهم به دنبالش هست:

    یکی اینکه مستقل از فرهنگه. پس من میتونم مستقل از اینکه دارم در آمریکای شمالی مذاکره می‌کنم یا در ژاپن یا در آذربایجان یا استان فارس. با خیال راحت به چهره‌ی انسانها نگاه کنم و ببینم که اونها الان چه احساسی دارند.

    آیا از حرف زدن با من راحت هستند. آیا احساس معذب بودن دارند. آیا عصبانی شده اند و به نظر میرسه که اگر کمی بحث رو ادامه بدم، ممکنه جلسه به درگیری لطفی یا فیزیکی کشیده بشه؟

    نتیجه دوم هم اینه که وقتی علائم چهره غریزی است. بخش قابل توجهی از اون می‌تونه از کنترل ما خارج باشه (اینکه کدوم بخش و چگونه در ادامه راجع بهش درس خواهیم داشت). و این یعنی اینکه انسانها نمی‌تونند به سادگی احساسات خودشون رو پنهان کنند و این هم به شناخت بهتر ما از ضعف‌هامون کمک می‌کنه و هم ابزاری میشه برای تحلیل بهتر رفتار دیگران در ارتباط و مذاکره

    اگر غریزی نبود و آموختنی بود، می‌تونست مثل خیلی از حوزه‌های زبان بدن که الان رایجه گمراه کننده باشه.
    مثالش رو در درسهای قبل دیدی.
    همینکه دست به سینه نشستن در ایران نشانه ی احترامه و ما در مدرسه آموختیمش و در آمریکای شمالی نشانه ی گارد بسته.

    در واقع باید قبل از هر مطالعه ای در حوزه زبان بدن، این سوال پرسیده بشه که آیا اینها غریزی است یا فرهنگی.
    ما اگر این سوال رو در مورد ژستهای نشستن و راه رفتن و دست دادن و ... پرسیده بودیم، بخش عمده ای از کشور این روزها درگیر این بازیها نبود.

    محمدرضا شعبانعلی

    پی نوشت: این پاسخ قبل از مطالعه گروه مسئول منتشر شده. ممکنه لحن پاسخ مورد تایید گروه متمم نباشه. بنابراین لطفاً به عنوان پاسخ یکی از متممی ها بخوانید و نه به عنوان پاسخ گروه متمم.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .