Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


درباره راز موفقیت


quote_5_2_001_motamem

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۵۷ نظر برای درباره راز موفقیت

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : متین خسروی

    از این جمله من دو برداشت به ذهنم می‌رسه. دو برداشتی که ترجیح می‌دم به جای این که ببینم کدومشون بوده، راجع به مصداق‌هاشون تو زندگیم فکر کنم.

    اولین برداشتم، چیزی بود که دوستان هم بهش اشاره کردن: این که چیزی که امروز باعث موفقیت من می‌شه با تغییر زمان، موقعیت و شرایط هیچ دلیلی نداره همچنان باعث موفقیتم بشه. بهتره به جای جمع‌کردن کلکسیون عتیقه‌جات، برای امروزم موفقیت‌های جدید خلق کنم.

    اما دومین برداشتی که بیشتر دوستش دارم (!) راجع به مفهوم پایداری هستش...

    موفقیت رو می‌شه یه نقطه دونست. تو هر موقعیت و هر حوزه‌ای داشتن یک سری معیارها باعث می‌شه یک نفر رو "موفق" خطاب کنن. اما اینا همه نقطه‌اند. "موفق‌ماندن" بیشتر چیزیه از جنس خط. و برای انسان موفق‌بودن (و نه داشتن موفقیت) لازمه چیزهایی داشته‌باشیم که پایدار باشن. و از اونجایی که به قول یکی دیگه از جملات دعوت به گفتگو، اینقدر شتاب‌زده‌ایم که اگه الآن تخم مرغی رو می‌بینیم انتظار داریم رومونو برگردوندیم یه مرغ شروع به دویدن کنه، بعید می‌دونم این شتاب‌زدگی باعث شه تعابیرمون از موفق‌شدن خیلی پایدار باشن.

    به خاطر همینه که بعیده چیزی که الآن دارن به خاطرش برام دست می‌زنن، اونقدر پایدار باشه که فردا به خاطرش برام بلند شن. به همین دلیل شاید بهتر باشه تعریف موفقیت رو خودمون برای خودمون بازنویسی کنیم (که البته بعیده امروز کسی به خاطرش برامون حتی تره خرد کنه؛ دست‌زدن که بماند!) شاید اصلاً بیشتر چیزی بشه از جنس رضایت، تا موفقیت. به قول محمدرضای عزیز:

    توجه به واژه و مفهوم موفقیت دغدغه‌ی کسانی است که رشد و رضایت را تجربه نکرده‌اند. چرا که آن‌ها که طعم رشد و رضایت را چشیدند، برای همیشه دغدغه‌ی موفقیت را از ذهن خود بیرون کردند.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .