Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


معرفی پادکست TechStuff | همه چیز درباره‌ی تکنولوژی و حاشیه‌هایش


همه چیز درباره تکنولوژی

تا کنون در معرفی پادکست‌های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی به سراغ پادکست‌های متعددی رفته‌ایم.

از جمله‌ی این پادکست‌ها می‌توان به آیدیاکست دانشگاه هاروارد، مغز پنهان شانکار ودانتام، پادکست‌های رید هافمن و پادکست پروژه دانش اشاره کرد.

این بار می‌خواهیم پادکست دیگری به نام TechStuff را به شما معرفی کنیم.

TechStuff - همه چیز درباره‌ی تکنولوژی

احتمالاً سایت How Stuff Works را می‌شناسید. این سایت یکی از سایت‌های معتبر و قدیمی است که قرار بوده توضیح دهد که هر چیزی چگونه کار می‌کند.

نخستین مقالات این سایت به کارکرد وسایل حوزه‌ی تکنولوژی مربوط می‌شد. اما امروزه بحث‌های متنوع دیگری را هم در آن می‌بینید و حتی در مورد نحوه‌ی کار کردن حافظه‌ی فیل هم، می‌توانید در آن مقالاتی را پیدا کنید.

اما به هر حال، فعالان فضای وب، هنوز هم اگر بخواهند به وجه شاخص این سایت اشاره کنند، قطعاً مقالات حوزه فن آوری و اینترنت را مورد توجه قرار خواهند داد.

سایت How Stuff Works یک مجموعه پادکست به نام TechStuff دارد که تعداد اپیسودهای آن تا کنون از هزار قسمت فراتر رفته است و گوش دادن به آن برای کسانی که هم‌زمان به #تسلط بر تکنولوژی و  یادگیری زبان انگلیسی علاقمند باشند، می‌تواند منبعی ارزشمند باشد که دو هدف را با یک تیر نشانه می‌گیرد.

  صفحه اختصاصی پادکست روی Stitcher

  صفحه اختصاصی پادکست‌ TechStuff در iTunes

دو قسمت پیشنهادی از این مجموعه پادکست

یکی از موضوعات پرطرفدار برای نوشتن، حرف‌ زدن و مصاحبه کردن، پیش‌بینی آینده است. طبیعتاً وقتی قرار باشد آینده‌ی مورد بحث، به وضعیت تکنولوژی و اینترنت بپردازد، با توجه به روند سریع تغییر و تحولات، این کار چالشی جدی‌تر هم خواهد بود.

در این اپیسود از پادکست که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده، دو نفر از اعضای کلیدی تیم How Stuff Works به نام‌های کریس پولت (Chris Pollette) و جاناتان استریکلند در مورد آینده اینترنت و وضعیت فضای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ صحبت می‌کنند.

البته ارزش این کار، فراتر از یک پیشگویی سرگرم کننده‌‌ی ساده است. TechStuff پیش از این هم در سال ۲۰۱۱ پادکست مشابهی را برای پیش‌بینی فضای اینترنت در سال ۲۰۱۶ منتشر کرده بود که می‌توان گفت با سررسید موعد پیش‌بینی‌ها، تقریباً خطایی که جلب توجه کند در آن وجود نداشت.

اکنون هم که چند سال از ۲۰۱۶ گذشته، پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های مطرح‌شده تا حد زیادی ملموس‌تر شده‌اند.


البته اپیسودهای جذاب فراوانی در این مجموعه وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر به پادکست آینده‌ی تکنولوژی یا هر اپیسود دیگری از مجموعه پادکست TechStuff گوش دادید و نکاتی شنیدید که مناسب می‌دانستید سایر دوستان شما هم بدانند، ممنون می‌شویم آنها را در اینجا با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت:

 فهرست درس‌های متمم

البته از میان درس‌های مطرح شده، درس‌های زیر بیشتر به فضای دیجیتال نزدیک هستند:

  تولید محتوا  |  استراتژی محتوا  |  آموزش بازاریابی محتوا

  سواد دیجیتال  |  دیجیتال مارکتینگ

  ایمیل مارکتینگ  |  شبکه های اجتماعی | آموزش CRM

  آموزش سئو  |  جستجو در گوگل

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    فرزانه ایپکچی ، افروز ، علی اکبر شاه بهرامی ، نیره خلیلی ، حسین بزرگی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری سواد دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه سواد دیجیتال
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۶ نظر برای معرفی پادکست TechStuff | همه چیز درباره‌ی تکنولوژی و حاشیه‌هایش

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : محمدرضا شعبانعلی

    سوال:‌ وضعیت موبایل در سال‌های آتی چگونه خواهد بود؟

    چند دقیقه‌ی ابتدای بحث به این سوال اختصاص یافته بود و پس از اشاره به تحلیل‌هایی که در سال ۲۰۱۱ داشتند، تاکید کردند که به نظر می‌رسد روند استفاده‌ی بیشتر از موبایل در سال‌های آتی هم وجود خواهد داشت و اگر چه بسیاری از ابزارهای دیجیتال (مانند لپ تاپ و کامپیوتر) حذف نخواهند شد، اما اهمیتی کمتر از امروز خواهد داشت.

    نکته‌ی آموزنده در شیوه‌ی تحلیل:

    معمولاً در بحث‌هایی از این دست، به راحتی استفاده از موبایل و دسترسی آسان به آن اشاره می‌شود و آمارهایی که از افزایش مطالعه‌ی وب‌سایت‌ها از طریق موبایل وجود دارد.

    نکته‌ی آموزنده‌ای که در چند دقیقه‌ی اول این بحث برای من وجود داشت، شیوه‌ی تحلیلی بود که به کار گرفته شد.

    در این گفتگو - در مقایسه با بسیاری از تحلیل‌های رایج - از منظر بالاتری به این سوال نگاه کردند.

    یکی از مسائل مورد اشاره، بحث باتری و تامین انرژی بود.

    اینکه بیش از پنج سال (شاید ده‌سال و بیشتر)‌ زمان لازم است تا تمام وسایل خرده ریز اطراف ما، به صورت مستقل به تامین برق خود بپردازند و یا اگر هم چنین کنند، بخش قابل توجهی از پردازش (که از جمله مصارف مهم انرژی الکتریکی است) منطقی‌تر است در موبایل انجام شود تا وسایل جانبی با باتری کوچکتر دوام بیشتر داشته باشند.

    نکته‌ی دومی که بر اساس آن تحلیل کردند، بحث Cloud Storage و ذخیره‌ی اطلاعات به صورت ابری بود (مانند نگهداری ایمیل‌های ما در Gmail یا فایل‌های ما در دراپ باکس).

    به این نکته اشاره شد که هنوز زمان زیادی لازم است تا همه‌ی ما در همه جا بتوانیم به اینترنت دسترسی داشته باشیم. پس حداقل تا پنج سال آینده، هنوز هر کس نیاز دارد که یک مخزن جابجایی فایل با خود داشته باشد که موبایل گزینه‌ی مناسبی است و عملاً تا حدی جایگزین فلش مموری هم شده است.

    این گفتگو برایم یادآوری مهمی هم داشت. اینکه به وجود آمدن یک تکنولوژی را با فراگیر شدن آن اشتباه نگیریم.

    مثلاً اشاره شد که اگر چه اینترنت سرعت بالا هر روز در جهان رو به گسترش است اما به خاطر داشته باشیم که احتمالاً در سرعت بالاتر حجم کمتری عرضه خواهد شد یا لااقل قیمت حجم ترافیک بالاتر خواهد بود. بنابراین اینکه سرعت بسیار بالا برای انتقال اطلاعات برای همه قابل تامین است با اینکه همه این قابلیت را مورد استفاده قرار خواهند داد تفاوت جدی دارد.

    نکته‌ی سومی که در بحث مطرح شد نیاز به یک Central Hub و نقطه‌ی اتصال مرکزی بود و اینکه موبایل این نقش را حتی همین الان هم تا حد خوبی برعهده گرفته و احتمالاً در آینده این نقش را بیشتر هم بر عهده خواهد گرفت.

    در کل چیزی که در ذهن من تداعی شد این بود که:

    شاید مهم‌ترین تفاوت وضعیت پنج سال بعد با اکنون این باشد که وسایل دیجیتال (شامل موبایل) اکنون همه دور لپ تاپ جمع شده‌اند و آن نقطه‌ی اتصال مرکزی لپ تاپ است، اما احتمالاً پنج سال بعد اکثر این وسایل وجود دارند اما همگی (شامل لپ تاپ) وسایل جانبی موبایل ما خواهند بود.

    این را بیشتر وقتی حس کردم که چند روز پیش سوار یک ماشین معمولی ۲۰۱۶ شدم و وقتی سعی کردم یک CD مورد علاقه‌ام را در تاریکی شب با فشار و زحمت در سوراخی در حوالی ضبط ماشین فرو کنم، متوجه شدم که ماشین هیچ وسیله‌ای برای پخش CD ندارد و ظاهراً فقط گزینه‌های Aux و USB و استفاده از Bluetooth موبایل موجود است.

    حداقل در پخش موسیقی (چه در ضبط‌های خانگی و چه در اتاق هتل‌ها و چه در ماشین‌ها) موبایل شاید خیلی سریع‌تر از پنج سال بعد، به نقطه‌ی اتصال مرکزی تبدیل شود.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .