Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


نکاتی که معمولاً در آموزش اکسل فراموش میکنیم


نکات کاربردی که در آموزش اکسل فراموش میشوند

نرم‌افزار اکسل از جمله نرم‌افزارهای بسیار متداول خانواده‌ی مایکروسافت آفیس است که بسیاری از ما از آن استفاده می‌کنیم. اما هنوز بسیاری از قابلیت‌های آن را استفاده نمی‌کنیم. یا اینکه پس از آموزش اکسل، آنها را به دست فراموشی می‌سپاریم. از این به بعد در قالب مطالب سالاد دانش و مهارت، به بازآموزی و مرور مجدد برخی از توانمندی ها می‌پردازیم:

گاهی اوقات ما یک صفحه‌ی اکسل طراحی می‌کنیم تا فرد یا افراد دیگری آن را در آینده با اطلاعاتی که مد نظر ماست، تکمیل کنند. همیشه این احتمال وجود دارد که در ورود اطلاعات، خطا وجود داشته باشد. اکسل از قابلیت ارزشمندی به نام Validation برخوردار است که ما کمتر آن را استفاده می‌کنیم. اجازه بدهید با یک مثال این توانایی ساده اما کاربردی را بررسی کنیم.

فرض کنید قرار است در یک ستون در اکسل، تاریخ تولد هر یک از مشتریان ما ثبت شود. می‌خواهیم مطمئن باشیم که اعداد نادرست ثبت نمی‌شود. احتمالاً سال تولد مشتریان، اعدادی صحیح (بدون قسمت اعشاری) و بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ خواهند بود.

ستون سال تولد را انتخاب می‌کنیم و از منوی بالای صفحه، قسمت Data و در زیرمجموعه‌های آن، گزینه‌ی Data Validation (اعتبارسنجی داده‌ها) را انتخاب می کنیم.

نکات کاربردی در استفاده از اکسل - آموزش اکسل

اکنون می‌توانیم مشخص کنیم که عددی که مد نظر ماست، یک عدد صحیح بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ است:

نکات کاربردی در استفاده از اکسل - آموزش اکسل

در دو قسمت بعدی پنجره (Input Message و Error Alert) می‌توانید مشخص کنید که هنگام انتخاب خانه‌های مربوط به تاریخ تولد مشتری، چه پیامی به کاربر نمایش داده شود. حتی می‌توانید مشخص کنید که اگر کاربر در ثبت سال تولد، خطا داشت چه پیامی برای او نمایش داده شود:نکات کاربردی در آموزش اکسل

قابلیت دیگری هم در نرم‌افزار اکسل وجود دارد که از آن کمتر استفاده می کنیم. فرض کنید ما مجموعه‌ای از اطلاعات بازرگانی شرکت خود را در یک صفحه‌ی اکسل نگهداری می‌کنیم و از آنجا که اطلاعات به نرخ ارز وابسته است، تمایل داریم هر ساعت تمام اطلاعات بر اساس نرخ برابری دلار به ریال،‌ به روز شود:

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

 

 

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    مریم بازرگان ، سایه ، وحیده مهدی زاده ، علی مازندرانی ، مهدی یوسفی

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۱ نظر برای نکاتی که معمولاً در آموزش اکسل فراموش میکنیم

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : محمد رضا مکرم

    منم با نظر دوستان موافقم که اکسل تو مجموعه آفیس یه سر و گردن بالاتر از بقیه هست همچنان  که محمد رضای عزیز هم تو روز نوشته ها بهش اشاره کرد ( گفتگو با دوستان - وحید عزیز )  یه سایت مفید واسه یادگیری اکسل معرفی میکنم امیدوارم مشتاقان اکسل ازش استفاده ببرن. خودم زمستان 89 باهاش آشنا شدم و تا الان کلی مطلب مفید یاد گرفتم که تو کار واقعا به دردم خورده. می تونید به آدرس زیر مراجعه کنید

    انجمن اکسل ایران

    در ضمن یه نمونه فایل واسه فراخوانی اطلاعات بورس از سایت مذکور میزارم که کار دوست عزیزم امین اسماعیلی هست امیدوارم مفید باشه ( اول ماکروها را فعال کنید )

    فراخوانی اطلاعات بورس

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .