Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


مصاحبه استخدامی و سه پیام پنهان در آن


مصاحبه استخدامی - متمم - محل توسعه مهارتهای من

مصاحبه استخدامی یکی از مسائلی است که از زمان ورود ما به بازار کار، تا روزی که بازنشسته می‌شویم و بازار کار را ترک می‌کنیم، همواره به عنوان یکی از دغدغه های مهم ما باقی می‌ماند.

در سالهای نخست ورود به بازار کار، بارها و بارها این استرس را تحمل می‌کنیم که در مصاحبه استخدامی، چه سوالهایی از ما پرسیده خواهد شد و خودمان را چگونه برای انجام یک مصاحبه استخدامی موفق آماده کنیم. پس از چند بار تجربه مصاحبه شغلی و احتمالاً جابجایی از شرکتی به شرکت دیگر، احساس می‌کنیم کارشناس خبره شرکت در مصاحبه های استخدامی هستیم. اما چالش جدیدی به وجود می‌آید.

دیگر در موقعیت کاری خود تثبیت شده‌ایم و نیازی به شرکت در مصاحبه های استخدامی نداریم. دیگران ما را می‌شناسند و اگر هم قرار باشد از کاری به کار دیگر جا‌به‌جا شویم و تغییر شغل دهیم، دیگر در جلسه‌ای شرکت نخواهیم کرد. احتمالاً تمام ماجرا در یک یا چند تماس تلفنی یا ایمیل، خلاصه خواهد شد.

اما چالش جدیدی در پیش است. حالا احتمالاً در موقعیتی هستیم که باید نیروی انسانی جوان‌تر را برای سازمان خود انتخاب کنیم. دوباره چالش مصاحبه استخدامی آغاز می‌شود و این بار باید تلاش کنیم بهترین شیوه مصاحبه شغلی را طراحی و اجرا کنیم. معمولاً رویه ثابت و مشخصی برای مصاحبه استخدامی وجود ندارد و اکثر مدیران، بر اساس تجربه و سلیقه خود، جلسات مصاحبه استخدامی را مدیریت می‌کنند.

مدتی پیش، جرج برات از محققان و نویسندگان نشریه فوربس، گزارش تحقیق گسترده‌ای را در این خصوص تنظیم و منتشر کرده و توضیح می‌دهد که در لا‌به‌لای تمام سوالها و جوابهای مطرح شده در یک مصاحبه استخدامی تنها سه پیام رد و بدل می‌شود.

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

در نوشته‌های بعدی، در مورد هر یک از سه مورد فوق و نحوه به کار گرفتن آنها برای طراحی یک مصاحبه شغلی موفق و حضور قدرتمند در یک مصاحبه استخدامی به عنوان کارجو، صحبت خواهد کرد.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    ویدا کیانا ، محمدرضا ، نگار رستگار ، فائزه آدینه ، محمد مردانی بلداجی

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۷ نظر برای مصاحبه استخدامی و سه پیام پنهان در آن

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : فواد انصاری

    یک اینفوگرافی در سایت بی نهایت دیدم گفتم شاید بد نباشه اگه اینجا بزارم

    مصاحبه شغلی"

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .