Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


عادتهای کوچک زندگی: گل و گیاه در محیط کار و خانه


گل و گیاه در خانه و محل کار

در بحث عادتهای کوچک زندگی، بحث‌های گسترده‌ و متنوعی داشته‌ایم که رستوران رفتن، عطر و رایحه، سفر رفتن، رانندگی، خوابیدن و هدیه دادن، نمونه‌هایی از آنهاست.

این بار به سراغ موضوع گل و گیاه در محیط کار و زندگی رفته‌ایم.

چه در خانه و چه در محل کار، استفاده از گل و گیاه یکی از شیوه‌های مناسب برای زیباتر کردن محیط است.

هر چه زندگی مدرن‌تر می‌شود و ابزارها سهم بیشتری از محیط ما را می‌گیرند، بر اهمیت حضور موجودات زنده در اطراف ما (چه گیاه و چه حیوان) افزوده می‌شود.

آنها برای ما فرصتی ایجاد می‌کنند تا حتی اگر شده برای لحظاتی کوتاه، از کار، مردم، جامعه و تنش‌های زندگی فاصله بگیریم و به دنیای دیگری پا بگذاریم.

خوشحال می‌شویم اگر عادتها و تجربه های خود را در مورد استفاده از گل و گیاه در محیط خود با سایر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید.

موارد زیر، نمونه‌هایی از بحث‌هایی است که می‌تواند برای افراد دیگری که نوشته‌های شما را می‌خوانند مفید و آموزنده باشد:

  • در محیط خانه از چه گل و گیاهی استفاده می‌کنید؟
  • اگر محیط شما کوچک یا کم نور است، چه گزینه هایی داشته‌اید که نگهداری آنها موفقیت آمیز بوده؟
  • در محیط کار، چگونه از گل و گیاه استفاده می‌کنید؟ آیا صرفاً در حد فضای شخصی میز کار یا اتاق کارتان، استفاده می‌کنید یا گل و گیاه توانسته به بخشی از دکوراسیون داخلی شما تبدیل شود؟
  • اگر خیلی وقت نگهداری از گل و گیاه ندارید، چه گزینه‌هایی را انتخاب می‌کنید که هم محیط شاداب‌تری داشته باشید و هم با گل خشک شده مواجه نشوید؟
  • با هزینه‌ی کم، چه گزینه‌هایی برای زیباتر کردن محیط از این طریق وجود دارد؟

افزودن گل و گیاه به محیط زندگی، از جمله کارهای ساده و ارزانی است که می‌تواند تحولی بزرگ در روحیه و حال و هوای ما ایجاد کند. شاید بسیار عمیق‌تر و زیباتر از تغییر دادن مدل گوشی موبایل یا عوض کردن رنگ مبل‌ها یا هر کار دیگری که معمولاً زودتر به ذهن بسیاری از ما می‌رسد.

امیدواریم بحث‌ها و تجربه‌های شما، دوستان دیگر را برانگیزد که این گزینه را هم به سایر گزینه‌های تغییر محیط خود، بیفزایند.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    رضا انصاری ، سعید ، سیمین ابراهیمی ، سکینه سلمان ماهینی ، نسترن

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری عادتها و رفتارهای کوچک زندگی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه عادتها و رفتارهای کوچک زندگی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۶۹ نظر برای عادتهای کوچک زندگی: گل و گیاه در محیط کار و خانه

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : شهرزاد

    چه عادت دوست داشتنی ای رو متمم ایندفعه انتخاب کرده. :)

    * ما توی خونه مون (که آپارتمانیه)، پشت و بیرون پنجره ی آشپزخونه مون (یعنی هم از بیرون و هم از داخل)، یه باغ کوچولوی دوست داشتنی داریم که باغبون خوب و دقیق و مهربونش، مادرمه و همیشه با عشق و مراقبت بهشون میرسه. من هم همیشه حواسم بهشون هست و البته همیشه از دیدنشون لذت می برم. گاهی هم باهاشون حرف میزنم یا سلام احوالپرسی میکنم. مثلا اگه گوشه ی برگی کمی زرد شده باشه، میگم "نبییینم حالت خوب نباشه". کلاً گل و گیاه، توی خونه ی ما نقش مهمی رو ایفا میکنه و هر قسمت از خونه مون، یه گیاه سبز یا گل رنگی به چشم میخوره. گل ناز، گل یخ، پتوس، بامبو، شمعدونی، حسن یوسف و ... توی اتاقم، سر کار هم چند تا گلدون سبز خوشگل داریم و همینطور روی میزم یه گلدون سبز کوچولو. برای همین، وقتی میرم به خونه ای که هیچ گیاه تازه ای توش وجود نداره یا همه ی گلها و گیاهانشون از نوع مصنوعیه، واقعاً احساس میکنم قلبم داره میگیره. من همیشه با خودم فکر میکنم که اگه خونه مون یه حیاط سرسبز داشت، من روحیه ام چقدر از این که الان هست، بهتر بود و شاداب تر بودم. واقعا طبیعت و سرسبزی، بهم شادابی و سرزندگی زیادی میبخشه.
    امکان نداره یه نمایشگاه گل و گیاه، برگزار بشه و از دست مامانم در بره :) و دستور میده که بریم سر بزنیم، من هم که  از خدا خواسته ام. واقعاً توی این گلخونه ها و بین گلها و گیاهان زیبا و جورواجور، آدم احساس میکنه بینهایت انرژی مثبت دریافت میکنه.

    * نکات مفید زیادی رو دوستان توی کامنتهاشون گفتند یا توی اینترنت یا برنامه های تلویزیونی مراقبت از گل و گیاه هم که نکات مفید فراوونه. (یکی از این آدمهای نازنین در برنامه های تلویزیونی، که زیاد دیدم مادرم پای صحبتهاش میشینه "دکتر بهادری فر" هستن که به دوست داشتنی ترین شکل، در مورد مراقبت از گیاهان راهنمایی میکنن). فقط یک نکته رو بگم که به نظرم خیلی مهمه. اینکه دیدم که مادرم هیچوقت بلافاصله از شیر آب، به گیاهان آب نمیده. یعنی همیشه از چند ساعت قبلش، آب رو کنار میذاره توی آب پاش یا هر ظرفی که بشه برای اینکار استفاده کرد و بعد بهشون آب میده. برای اینکه کُلُر آب حسابی پریده باشه و گیاه رو اذیت نکنه. و نکته دیگه اینکه خودم هم هیچوقت یکدفعه آب رو از ظرف، توی گلدون خالی نمیکنم. آروم آروم میریزم. مثل وقتی که خودمون یه نوشیدنی رو وقتی آروم مینوشیم بیشتر لذت میبریم تا یکدفعه سر بکشیم. گیاه هم همینطوره. اونطوری بیشتر میتونه از سیراب شدنش، لذت ببره.

    * عکس از گیاهان خونه مون، زیاد داشتم . اما سعی کردم چند تاشون رو (که در زمانهای مختلف امسال گرفته شده) انتخاب کنم و با شما دوستان خوبم هم به اشتراک بذارم:

    این عکس هم مربوط میشه به یه تخم گشنیز که مادرم همینطوری یه روز توی گلدون بیرون پنجره، گذاشته بود و بعد مثل داستان "جک و ساقه لوبیا" سبز شد و تبدیل به یه درخت مینیاتوری بامزه شد. این دختر کوچولو هم به تقلید از جک داره ازش میره بالا، ببینه جک کجا رفته بود. :) ( البته اینها همه اش از خلاقیت های مادرمه ها...) :)

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .