Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)


سکوت قدرت درونگراها (قدرت سکوت) نوشته سوزان کین


اهداف و انتظارات آموزشی متمم در این درس
کد درس: ۹۱۷۴
قبلاً به بهانه‌های مختلف، در مورد درونگرایی نوشته‌ایم. یک بار به این سوال پرداختیم که آیا من درونگرا هستم؟ یک بار هم در سلسله بحث‌های خودشناسی،‌ مطلبی تحت عنوان با درونگراها مهربان باشیم منتشر کردیم.

از آنجا که بحث در مورد درونگراها مورد علاقه دوستان متممی بوده است تصمیم گرفتیم کتاب سکوت، قدرت درونگراها (قدرت سکوت) نوشته سوزان کین را در اینجا معرفی کرده و مرور کوتاهی به آن داشته باشیم.

کتاب سکوت قدرت درونگراها در دنیایی که از حرف زدن باز نمی ایستد - سوزان کین

کتاب Quiet: The Power of Introverts توسط سوزان کین نوشته شده است. این کتاب ضمن اینکه بر مبنای مطالعات علمی تدوین شده است متن بسیار ساده و روانی دارد و به قول ونه گات، از جمله کتابهای مناسب برای بستر محسوب می‌شود!

اگر بخواهیم تمام کتاب را در یک جمله خلاصه کنیم می‌توانیم بگوییم: سوزان کین تاکید دارد که درونگرایی و برونگرایی دو الگوی مختلف رفتاری و شخصیتی هستند که به یک اندازه ارزشمند محسوب می‌شوند و می‌توانند در دنیای ما اثربخش و تاثیرگذار باشند.

این در حالی است که در حال حاضر تفکری بر دنیا حاکم است که لااقل در حوزه موفقیت‌های شغلی، اصرار دارد که برونگرایی – به صورت مطلق و مستقل از شرایط – صفتی برتر و مناسب‌تر برای عموم موقعیت‌های شغلی محسوب می‌گردد.

در اینجا برخی از مهم‌ترین سرفصل‌هایی که سوزان کین در کتاب خود مورد بحث و بررسی قرار داده است را با هم مرور می‌کنیم. سرفصل‌هایی که از آنها معمولاً تحت عنوان مانیفست دورنگراها نام برده می‌شود:

* فراموش نکنیم که انسانهایی که معمولاً ساکت هستند و در خودشان فرو می‌روند به یک صفت خوب هم شناخته می‌شوند: اهل تفکر بودن.

* ما در فرهنگمان برای آنها که ریسک میکنند توجه و احترام خاصی قائلیم. وقت آن است که برای آنها که توجه میکنند هم احترام بیشتری قائل باشیم.

* تنهایی می‌تواند کاتالیزوری برای نوآوری باشد.

* بی دلیل نیست که پیامک زدن تا این حد رایج شده است. در دنیایی که بیش از حد برونگرا شده هر کس به دنبال روشی برای ارتباط غیرهمزمان غیر چهره به چهره می‌گردد.

* اگر ما کلاس‌ها را به صورت گروهی برگزار می‌کنیم به دلیل کیفیت آموزشی بالاتر نیست. بلکه به دلیل کاهش هزینه هاست. ما سر کار هستیم و روش دیگری برای آموزش فرزندانمان نداریم. اگر فرزندمان بخواهد یک به یک با دیگران دوست بشود و رابطه‌هایش را بسازد و این کار را به صورت جمعی انجام ندهد، این یک مشکل رفتاری نیست. او صرفاً با مدلی که ما ساخته‌ایم تطبیق ندارد.

* نسل بعدی کودکان ساکت و خاموش حق دارند و باید توانایی‌ها و نقاط قوت خود را بشناسند.

شخصیت درونگرا

* بعضی وقتها بهتر است وانمود کنیم که برونگرا هستیم. بعداً زمان کافی برای سکوت کردن در اختیار خواهیم داشت.

* در بلندمدت، پذیرش خلق و خوی واقعی و الگوی شخصیتی‌مان می‌تواند کلیدی برای پیدا کردن شغل مورد علاقه و تجربه آرامش در آن باشد.

* یک قانون مهم را برای شبکه سازی فراموش نکنید: یک رابطه درست و ارزشمند بهتر از یک مشت کارت ویزیت بی خاصیت است.

* هیچ ایرادی ندارد که به خاطر فرار کردن از یک مکالمه کوتاه پر از تعارف بی خاصیت، مسیر خودمان را عوض کنیم و به سمت دیگر خیابان برویم.

* رهبری در سکوت یک واژه نادرست و متناقض (مثل پیتزای قرمه سبزی!) نیست. یک مهارت واقعی است.

* آرزوی جهانی ما برای زندگی در بهشت،‌ بیش از آنکه به طمع جاودانگی باشد به آرزوی دنیایی است که در آن همه با هم مهربان باشند.

کتاب سکوت قدرت درونگراها توسط نرگس جوادیان و نعیمه اعتدال مهر به فارسی ترجمه شده است.

ضمناً سوزان کین در TED هم یک سخنرانی در این زمینه داشته که اگر علاقمند باشید می‌توانید در اینجا آن را ببینید:


 اگر علاقمند به کلیپ فوق هستید می‌توانید آن را از طریق لینک زیر دانلود کنید:

لینک دانلود کلیپ صحبت‌های سوزان کین با زیرنویس فارسی در تد

یک خلاصه خوب انگلیسی هم از کتاب سکوت قدرت درونگراها وجود دارد که هم می‌تواند مرور خوبی از کتاب باشد و هم تمرینی برای یادگیری زبان انگلیسی:

لینک فایل Pdf خلاصه کتاب سکوت قدرت درونگراها (به زبان انگلیسی)

اگر به این جنس خلاصه کتاب علاقه پیدا کردید به سایت کیم هارتمن هم سر بزنید تا کتابهای دیگری را هم مشاهده کنید.

توضیح پایانی این‌که کتاب سوزان کین دو ترجمه شناخته‌‌شده دارد.

ناهید سپهرپور این کتاب را با عنوان قدرت سکوت ترجمه کرده و نشر نوین زحمت تولید و عرضه‌ی آن را بر عهده گرفته است. ترجمه‌ی دیگر را هم درسا عظیمی با عنوان سکوت قدرت درونگراها ارائه کرده و به همت نشر البرز به بازار عرضه شده است.

[ مطالعه‌ی بیشتر: تعریف درونگرایی و ویژگی های افراد درونگرا ]

[ مطالعه‌ی بیشتر: تعریف برونگرایی و ویژگی های شخصیت برونگرا ]

کتاب سکوت قدرت درونگراها نوشته سوزان کین از جمله کتابهایی است که دوستان متممی در نظرسنجی سالانه متمم به عنوان یکی از کتابهای پیشنهادی برای مطالعه به سایر دوستان‌شان معرفی کرده‌اند.

فهرست کتابهای پیشنهادی متممی‌ها برای مطالعه

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

از میان درس‌هایی که در فهرست بالا آمده است، درس‌های زیر از جمله پرطرفدارترین‌ موضوعات هستند:

دوره MBA  |  مذاکره  |  کوچینگ  |  توسعه فردی

فنون مذاکره  |  تصمیم گیری  |  مشاوره مدیریت

تحلیل رفتار متقابل  |  تسلط کلامی  |  افزایش عزت نفس

چگونه شاد باشیم  |  هوش هیجانی  |  رابطه عاطفی

خودشناسی  |  شخصیت شناسی  |  پرورش کودکان هوشمندتر

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

فهرست کتابهای روانشناسی و توسعه فردی که تا کنون در متمم معرفی شده‌اند

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    علی ، هانیه ایرانی ، کیوان فرجیان ، منصوره محمودی ، مرتضی مکارمی شریفی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری مهارتهای ارتباطی و زبان زندگی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه مهارتهای ارتباطی و زبان زندگی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۸۱ نظر برای سکوت قدرت درونگراها (قدرت سکوت) نوشته سوزان کین

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : فرید ذاکری

    به نظر من حق با شماست، منتها فقط در «دراز مدت» نه در «کوتاه مدت». من جمله‌ی خانم کین رو این‌طوری برداشت نکردم. بله، اگه بنا باشه من که «درون‌گرا» هستم یک عمر ادای «برون‌گرایی» رو دربیارم و خودمو گول بزنم، این می‌شه دقیقاً مصداق حرف شما که می‌گید «ناسازگاری با سلامت روان محسوب نمی‌شه»؟

    ولی برداشت من از جمله‌ی «بعضی وقت‌ها بهتر است وانمود کنیم که برون‌گرا هستیم. بعداً زمان کافی برای سکوت‌کردن در اختیار خواهیم داشت» اینه که گاهی اوقات شرایط حکم می‌کنه که منِ درون‌گرا خیلی اسیر «درون‌گرایی» خودم نشم و گاهی هم از لاکِ خودم در یک «جمع» که باهاش به طور کلی راحت نیستم، در بیام... یعنی منِ درون‌گرا به اندازه‌ی کافی باید در زندگی‌ام فرصت برای سکوت و تأمل و خلوت‌کردن (اگه تا الآن نکردم) ایجاد کنم... اما بعد از اون، همین فرصت‌های خلوت کافی، به من آزادی اینو می‌ده که گاهی اوقات هم کاملاً برون‌گرا بشم و انرژی‌مو از بودن با آدم‌ها و تبادل نتیجه‌ی اون خلوت‌ها با افراد دیگه بگیرم...

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .