Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


آموزش های تکمیلی برای ارزیاب‌ها در متمم


اتاق خبر

دوستان عزیز.

همانطور که قبلاً خدمت شما عرض شده بود، بر اساس مجموعه پیشنهادهایی که تاکنون برای بهبود ساختار متمم ارسال شده است، قصد داریم به تدریج فرایندها و ساختارهای متمم را اصلاح کرده و بهبود دهیم.

گام جدید این تغییرات، ارزیابی دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر نظرات و تمرین‌های دوستان است.

اگر چه ما قبلاً هم تا حدودی این نکته را لحاظ کرده‌ بودیم و مثلاً در پروژه‌ها، صرفاً امتیاز کسانی که ارزیاب همان درس بودند برای تایید پروژه لحاظ می‌شد.

معیار ما هم برای تعیین ارزیاب‌ها، کسب حداقل مشخصی از امتیاز در درس‌های تمرین‌دار مرتبط با هر موضوع بوده و هست.

نظر به اینکه در آینده امتیازهایی که ارزیابان هر درس به بحث‌ها و تمرین‌ها و نظرات همان درس می‌دهند، از ضریب اهمیت بالاتری نسبت به امتیاز سایر دوستان برخوردار خواهد بود، پیشنهاد شده بود که آموزش‌های تکمیلی برای ارزیابان در نظر گرفته شود تا آنها بتوانند قدرت قضاوت عمیق‌تر و علمی‌تری پیدا کنند.

بنابراین:

از این به بعد در زمینه‌های مختلف در متمم، درس‌هایی به عنوان آموزش‌های تکمیلی ارزیاب‌ها منتشر می‌شود تا آنها بتوانند با دانش و نگرش گسترده‌تر، به ارزیابی دیگران بپردازند.

با این کار، از فضای آموزشی مدرسه که معلم‌ها در زمان خستگی و بی‌حوصلگی تصحیح دیکته را به همکلاسی‌ها واگذار می‌کردند فاصله می‌گیریم و به فضای دانشگاهی در سراسر جهان که معلم‌های حل تمرین (Assistant) در آن نقش مهمی ایفا می‌کنند، نزدیک می‌شویم.

لازم به تاکید مجدد است که بحث ارزیاب‌ها کاملاً بحثی تخصصی است.

به این معنا که اگر کسی ارزیاب درس استعدادیابی باشد، رای و نظر او صرفاً‌ در درس استعدادیابی اهمیت مضاعف خواهد داشت و در سایر دروس، مانند سایر عزیزان متممی خواهد بود. یا اگر کسی صرفاً در درس استراتژی محتوا ارزیاب باشد، این ارزیاب بودن در سایر درس‌ها برای او و امتیازهایی که به دیگران می‌دهد، هیچ نوع مزیتی به همراه نخواهد داشت.

درس‌هایی که به آموزش ارزیابان مربوط است با دسته بندی آموزش تکمیلی ارزیابها علامت‌گذاری خواهند شد.

فعلاً مکانیزم انتخاب ارزیاب برای درسهای استعدادیابی، تصمیم گیری، ارزش آفرینی،‌ مبانی طراحی سیستم فروش، تفکر سیستمی و استراتژی محتوا در نظر گرفته شده است و به تدریج در سایر درس‌ها نیز لحاظ خواهد شد.

با مراجعه به صفحه پروفایل خودتان می‌توانید ببینید که ارزیاب چه درس‌هایی هستید و با مراجعه به اتاق خبرها (که از طریق صفحه تقویم محتوا در درسترس هستند) می‌توانید ببینید چه کسانی ارزیاب درس مورد نظر شما هستند.

فهرست آموزش‌های تکمیلی که تا کنون منتشر شده:

تیپ شناسی کاربران فضای آنلاین (برای ارزیابان درس استراتژی محتوا)

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    محمد حسین قاسمی ، حمید ، حسنا ، زهرا دشتکی پور ، فرشید اکبری